שניאור דייטש | יום כ"ח אב ה׳תשפ״א 06.08.2021

ההתפרצות בכפר חב"ד: מוסדות הודיעו על דחיית הלימודים

כפר חב"ד ממשיך להוביל בטבלת הקורונה הארצית בשיעור השינוי למאומתים וביחס למספר התושבים • ההתפרצות החלה כשילדי מחנות הקיץ שבו לבתיהם כשרבים מהם חולים • פרויקטור הקורונה של הכפר, שחלה אתמול בעצמו אמר בראיון לרדיו COL: "זה התחיל בילדים שחזרו מהקעמפים, ועבר למשפחות" • מנהל בחיידר כבר הודיע: "אין לימודים ביום ראשון עד להודעה חדשה בתחילת השבוע"
ההתפרצות בכפר חב
בדיקות קורונה בכפר חב"ד (באדיבות המצלם) על רקע גרף נתוני הקורונה של משרד הבריאות על כפר חב"ד

לפי נתוני אתר משרד הבריאות היום ישנם בכפר חב"ד 116 חולי קורונה מאומתים. על פי אחד הדיווחים מכפר חב"ד נכון להיום (שישי) המספר אף עולה, ויש כבר 150 חולים.

הנתונים מדאיגים במיוחד:

כפר חב"ד במקום הראשון בארץ באחוז החולים ביחס ל-10,000 תושבים, במקום הראשון בארץ בשיעור השינוי של מאומתים עם 864%, ובציון הרמזור במקום השני בארץ, עם 12%, אחרי כסרא-סמיע שמוביל בנתון הלא מחמיא.

מוישלה גוטמן, יו”ר ארגון ‘מתנדבים בכפר’ ופרויקטור הקורונה של כפר חב”ד, שחלה אתמול בעצמו, סיפר אמש בתכנית ליל שישי ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי: “נכון להערב יש קרוב ל-110 חולים בקורונה, והמספרים רק עולים – וזה למרות שבמקביל יש מחלימים. עדיין המספרים עולים, זה מגיע כמעט לכל משפחה”.

תחילת ההתפרצות המסיבית בכפר חב”ד, כך נראה, החלה כאשר ילדי מחנות הקיץ שבו לבתיהם כשרבים מהם חולים.

מתברר, כי ישנה התפרצות קורונה גם במחנה הקיץ של בנות חב”ד שהסתיים היום. בשל כך, על החניכות שאינן מחוסנות או מחלימות להיכנס לבידוד עד יום חמישי י”א אלול.

“זה התחיל אצל ילדים ועכשיו עבר גם לבני משפחות”, אומר גוטמן. “כפר חב”ד הוא ‘אדום אדום’. המספרים הללו הם גבוהים, וזה קצת מדאיג”.

בהודעה ששגיר מנהל בתלמוד תורה אהלי תורה - חיידר אידיש בכפר חב"ד, נאמר להורי התלמידים: “על פי הודעת ראש המועצה דוד יפרח: "כפר חב”ד הוגדר ישוב אדום וביממה האחרונה חלה עליה מדאיגה במספר החולים המאומתים ואלה החייבים בבידוד.

“מאחר וישנם מבין המאומתים תלמידים רבים ולכל אחד מהם יש אחים בכיתות השונות, קיים חשש גדול להתפרצות המחלה ולהדבקות המוניות ב’חדר’. לפיכך הוחלט שביום ראשון ל’ מנ”א לא יתקיימו לימודים לכל הכיתות (רק משפחות שעושים חגיגת הכנסה ל’חדר’, יגיעו לפי התיאום שיש להם).

“בעזרת ה’ ידונו ביום ראשון לגבי הימים הבאים”.

בכפר חב"ד דאגה רבה מהנתונים, ויש כבר שדורשים סגירה גורפת של כל המוסדות, כולל גנים ומעונות בשל גל התחלואה בקרב הגילאים הצעירים.

COL ימשיך לעקוב.

 • 

גם בנחלת הר חב"ד האדומה בציון 8.7 עם 13 אחוז בדיקות חיוביות.

ממלא מקום ראש העיר ונציג חב"ד ר' צלי מזרחי הודיע היום על מבצע בדיקות לתושבים:

בדיקות קורונה לשבוע הקרוב, לחברי כל הקופות. היום יום שישי כ"ח מנחם אב 6.8.21 עד השעה 15. בשבוע הבא: ימים א-ה 8-12.21,  ל' אב- ד' אלול בין בשעות 12:00-20:00. יום שישי הקרוב אלול 13.8, בין השעות 18:00-15:00. מוצ"ש ו' אלול, 14.8.21עד השעה 22:00. דרייב אין בחניית תיכון באר טוביה".

העסקן ויו''ר ארגון אור לחיים ר' חיים שטיינר: "העיירה בוערת, כמות החולים גדולה מאוד ורבים עם תסמינים קשים, יש לשמור על כל ההנחיות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.