צבי סופר | יום כ"ו אב ה׳תשפ״א 04.08.2021

מועדים להגבלות / אריה ארליך כותב לממשלת ישראל

"ממשלת ישראל, שלום. כבר למעלה מחודש שזן הדלתא מתפשט במספרים מדאיגים, אבל אתם לא עושים כמעט כלום. רק כשחגי ישראל מתקרבים אתם נזכרים שצריך להגביל התקהלויות. לא נוגעים באוגוסט – מבטלים את תשרי" • אריה ארליך ב'מכתב פתוח' בידיעות אחרונות הבוקר, הממוען לממשלת ישראל
מועדים להגבלות / אריה ארליך כותב לממשלת ישראל
מימין: אריה ארליך, על רקע ישיבת הממשלה השבוע (צילום: לע"מ. עיבוד: COL)

ממשלת ישראל, שלום.

מאז שהתברר לנו על רכבת הווריאנטים הארוכה שעושה את דרכה לארצנו מבעד לשערי נתב"ג הפרוצים, התחלנו לעקוב בדאגה ובחרדה אחר הפעולות – או יותר נכון היעדר הפעולות – במאמץ לבלום את כניסת התחלואה דרך שעריה הראשיים של מדינת ישראל. ככל שהיא הלכה ועלתה, כך עלה מפלס החרדה של כולנו, האזרחים, נוכח אוזלת היד בבלימת הנגיף.

אין לי מושג האם ההססנות, מחדל נתב"ג הנורא וההימנעות שלכם מצעדים מעשיים קשורים לחילוקי הדעות סביב שולחן הממשלה, או שמא מדובר ברצון לשדר שזו ממשלה שונה מהקודמת, שהייתה זריזה יותר בנקיטת פעולות. זה לא שינה את השורה התחתונה: אלפי חולים, ובהם גם חולים קשים. במבחן התוצאה, לא הפגנתם יעילות ומהירות תגובה לנוכח הסכנה.

אבל לצד הדאגה הכללית מהתחלואה הבלתי מטופלת, בליבם של האזרחים שומרי המסורת ישנה  דאגה נוספת: החשש שהממשלה, באוזלת ידה, נושאת את עיניה לחגי תשרי. שדווקא אז תתגלה הנחישות. חוסר האומץ לעצור את הרכבות ההמוניות מטורקיה, יוון ויתר יעדי הנופש ייגמר לבסוף ב"אומץ" קטן מאוד: לעצור את התפילות בבתי הכנסת בראש השנה, ביום הכיפורים ובחג הסוכות.

חששנו מאוד מפני תרחיש שבו אותה ממשלה, שלא העזה לפגוע בקדושת החופשות של יולי־אוגוסט ולא עשתה דבר בחג הקורבן, תפגע מבלי למצמץ בחגים היהודיים. המסר שזה מעביר: זה בסדר להתקהל בהופעות ענק ולייבא את כל סוגי הווריאנטים מחו"ל, אבל יהודים שיבקשו לשמוע קול שופר בראש השנה, או לנסוע לתפילות באומן – הם מוקד הסכנה. אותם צריך לעצור.

לצערנו – ואינני יכול לומר שהופתעתי במיוחד – החשש התאמת. אתמול פורסמה בכותרת הראשית של "ידיעות אחרונות" הידיעה על כך שרעיון הסגר בחגי תשרי נמצא על שולחן הממשלה. כמה לא מפתיע.

יש סיפור יהודי עצוב על ספינה שהחלה להיטלטל בלב ים ואיימה לטבוע. קברניט הספינה הורה לנוסעים להשליך אל הים חפצים מיותרים, כדי להקל על משקל הספינה. בהפלגה היה טיפש אחד, שמכל מזוודותיו בחר לזרוק לים דווקא את הטלית והתפילין שלו. צר לי להיווכח, שאתם, חברי ממשלת החידלון, נוהגים בדיוק כמו אותו טיפש: כבר למעלה מחודש שזן הדלתא מתפשט במספרים מדאיגים, אבל אתם לא עושים כמעט כלום. רק כשחגי ישראל מתקרבים אתם נזכרים שצריך להגביל התקהלויות. לא נוגעים באוגוסט – מבטלים את תשרי.

אני לא יודע מה תחליטו לבסוף, ואני מקווה מאוד שרעיון העוועים – להמשיך עכשיו בשגרה ולשמור את ההגבלות לתשרי – יוסר מעל השולחן. הערים החרדיות ירוקות, התחלואה החרדית אפסית. התחלואה הכללית מדאיגה מאוד, אבל יש לכם מספיק זמן לנקוט בפעולות אפקטיביות ומיידיות כדי לבלום את המגמה. חגי ישראל לא יהיו השעיר לעזאזל של המחדלים שלכם.

*הכותב הוא עורך המגזין בעיתון ”משפחה“

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
הם 'מעתיקים'
כ"ו אב ה׳תשפ״א
לצערנו, גם בשנה קודמת עשו כך. הסגר התחיל בערב ר"ה, לאחר שבקיץ ההדבקה היתה במגמת עליה דרסטית.
2.
צריך להודיע כעת שלא נשתף פעולה עם סגר בח...
כ"ו אב ה׳תשפ״א
3.
חזק וברוך !!!
כ"ז אב ה׳תשפ״א
צריך תגובה חזקה והולמת להפיל הכל עלינו בתירוץ מגוחך, אבל בחופש לא נוגעים.... בושה !
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.