שלמה מן | יום כ"ה אב ה׳תשפ״א 03.08.2021

הישוב כפר חב"ד הפך לכתום; שיא של חולי קורונה בגל הרביעי

3,818 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול; זינוק בכפר חב"ד • נפתלי בנט השמיע בפני השרים תחזית קודרת: "קצב ההכפלה מדאיג, המספרים מדברים בעד עצמם" • השר הורביץ מדחיק: "לא רואה צורך 'לפמפם' את הסגר"
הישוב כפר חב
צילום: shutterstock

שיא של חולי קורונה בגל הרביעי הנוכחי. 3,818 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול (שני). 221 חולים מאושפזים בבתי הרפואה במצב קשה, מתוכם 46 מונשמים.

נתוני קורונה מדאיגים הבוקר מכפר חב"ד: בתוך יממה עבר הכפר מישוב צהוב לכתום ובקרוב יעבור לישוב אדום, זאת לאחר שבכפר אובחנו נכון להבוקר 69 חולים עם 590% בשינוי החולים ו-11 אחוז בדיקות חיוביות - הגבוה ביותר בארץ.

גם בקריית מלאכי, בה מתגוררים חסידי חב"ד רבים, מוסיפקה הקורונה לזנק. בעיר נכון להבוקר ישנם 156 חולים פעילים, והעיר מוגדרת ככתומה.

אתמול נחשף ב-COL כי עשרות ילדים חב"דיים בריכוזי חב"ד שיצאו שליליים בבדיקות קעמפ גן ישראל התגלו כחיוביים בבדיקות נוספות שעשו לצורך קיצור ימי הבידוד. ההערכה היא כי הם נדבקו באוטובוסים בחזור מהקעמפ.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן למדע, אמר הבוקר (שלישי) בגל"צ: "אם העלייה במספר המחלימים וההגנה הנוספת מהחיסון השלישי לא יספיקו, אני מעריך שנגיע לסגר. נמצאים היום במצב הקיים כי נכשלנו, לא הצלחנו לחסן את מאות האלפים שהיינו צריכים. באיזושהי נקודה לא יהיו לנו יותר שולי ביטחון ונצטרך לבצע הגבלות חמורות".

קבינט המומחים הלאומי, בראשות פרופסור רן בליצר, פרסמו אמש שורת המלצות לקראת דיון קבינט הקורונה. בין היתר ממליצים המומחים להחמיר את התו הירוק כך שיפעל ללא תלול במספר האנשים.

המומחים מציינים את היעדר האכיפה כמכשול משמעותי בהתמודדות עם התפשטות התחלואה. בנוסף המליצו חברי קבינט המומחים להרחיב את מתן המנה השלישית גם לקבוצות בסיכון גבוה גם בגילים צעירים מ-60.

בדיון הוצג ניתוח נתונים של חוקרים בכירים שלפיו עד סוף אוגוסט יהיו בין 600 ל-1,200 חולים במצב קשה, ולמעלה מ-50 מונשמים תוך כשבוע. על פי החוקרים – בלי תו ירוק מלא שיחול באופן מיידי ויאכף כנדרש – ישראל עלולה להגיע למצב שמצריך סגר עוד לפני החגים.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, נשאל אתמול בריאיון ל’תוכנית חיסכון’ בחדשות 12, על הסגר והשיב:

“אני לא יודע אם יהיה סגר בחגים, אם נצטרך לעשות צעדים קשים – נעשה אותם, אבל אני לא רואה צורך ‘לפמפם’ את העניין הזה כל הזמן. הקפדה על מסכה זה הדבר הכי אפקטיבי וזול שלא פוגע בפעילות”.

הוא הוסיף: “המצב בהחלט מדאיג. יש יותר מ-200 חולים קשים, קצב ההכפלה הוא כל 10 ימים – אז אפשר לעשות את החשבון לבד לאן נגיע בתוך כמה שבועות. לכן יש צורך להגביר את אמצעי ההגנה מפני זן הדלתא. ברגע שאנחנו מדברים על הצטברות של כמה מאות חולים קשים, ברור שהעומס על המערכת יגבר. בתי החולים שלנו יכולים להתמודד עם זה, השאלה מה אנחנו עושים כדי למנוע את זה”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.