חרדים10 | יום כ"ד אב ה׳תשפ״א 02.08.2021

לאחר אישור 'תקציב הגזרות' בממשלה: באופוזיציה תוקפים

הממשלה אישרה הבוקר (שני) את תקציב המדינה לשנים 2021 ו-2022 – ובאופוזיציה תוקפים • ראש האופוזיציה נתניהו: "“מעלים מיסים על חשמל ולחם כדי לממן 50 מיליארד שקל למנסור עבאס" • ח"כ יעקב ליצמן: "התעמרות במעוטי היכולת" • ח"כ מאיר פרוש: "אפס חמלה"
לאחר אישור 'תקציב הגזרות' בממשלה: באופוזיציה תוקפים
ישיבת הממשלה אתמול (צילום: לע"מ)

הממשלה אישרה הבוקר (שני) את תקציב המדינה לשנים 2021 ו-2022 – ובאופוזיציה תוקפים.

ח״כ יעקב ליצמן: “ממשלת הזדון אישרה הבוקר תקציב רע למדינה שיפגע באזרחיה החלשים. מדובר בתקציב שכולו מפגע חברתי והתעמרות במעוטי יכולת". ליצמן טוען: “לאחר שנים בהם נשמרה מדיניות חברתית סבירה שכללה אי עליית מיסים, הסכר נפרץ. זוהי ממשלה רעה שגיבשה תקציב פוליטי, חסר חמלה, ללא בשורה ובלי תקווה.

“לצערנו, תקציב ממשלת בנט-ליברמן-לפיד-סער כולל גזירות רעב במסווה של רפורמות כלכליות, בניגוד מוחלט להבטחות לפני הבחירות ותוך המשך הונאת הציבור, שנדרש כעת לשלם את מחיר הבזבוזים והחגיגות, בדמות שרים מיותרים וסגני שרים חסרי תועלת”.

הוא הוסיף: “תקציב המדינה שאושר פוגע קשות באזרח הקטן בעלייה של 30% במחירי החשמל, עליית תעריפי הארנונה לבתים, עליית מחירי התחבורה הציבורית ופגיעה במשתמשי הרב קו, ללא פתרון לנכים, תוך פגיעה קשה בחקלאות, עליית מחירי הדיור, מחירי השתיה וכלים חד פעמיים.

“זו בושה וחרפה ששר האוצר ליברמן פועל באכזריות תוך שהוא שם על הכוונת את משפחות ברוכות הילדים, הציבור החרדי ועולם התורה.

“ניאבק בממשלה הרפורמית הרעה הזו שנלחמת בציביון היהודי של המדינה, שפוגעת בערכי היהדות ומחפשת כל דרך להרע ללומדי התורה ושומרי המצוות”.

ח"כ מאיר פרוש בתגובה לאישור תקציב המדינה:

"מוטב היה להישאר שנה נוספת ללא תקציב, למרות הבעייתיות הכרוכה בכך, מאישור תקציב מפוקפק ומרושע שכזה, הכולל קיצוצים, מיסים ורדיפה של השכבות החלשות במדינת ישראל באפס חמלה.

"עם זאת, נזכור שכבר בעוד שנה, באוגוסט, תהיה התגוששות מחודשת בכנסת על תקציב 2023. אין סיבה למסיבה".

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ תקף גם הוא את ההחלטות השונות בתקציב, וטען כי הערכים של התקציב משקפים ערכים של שמאל.

“נכון להצעת התקציב שהנוחה על שולחן הממשלה, זה תקציב שאין בו שום בשורה, לא לפריפריה, לא לחינוך, לא לזהות היהודית, לא להתיישבות, לא בנגב ולא ביהודה ושומרון, זה תקציב חילוני שמאלני למהדרין. לא ראיתי בשורות חיוביות לערכים שהם ערכי ימין”.

ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית הגיב: “בשורת התקציב של ‘ממשלת השינוי’ – מקבלי הפנסיות התקציביות השמנות יכולים לנוח בשקט. החולים, נוסעי התחבורה הציבורית בפריפריה והמשפחות העניות ביותר בישראל, ישלמו עבור הדיל בין בנט לעבאס”.

גם בהנהגת החקלאים הביעו זעם על אישור התקציב, בשל מה שהם הגדירו כ”השארת רפורמה הרסנית בחקלאות לחוק ההסדרים”: “החלטת הממשלה לאשר את הרפורמה בחקלאות בתוך חוק ההסדרים, מבלי להגיע עמנו להסכמות, היא בבחינת גרזן על צווארה של החקלאות הישראלית. במקום לטפל ברשתות השיווק אשר קובעות את המחיר לצרכן, הם החליטו ללכת בצעד חריג וחד צדדי נגד החקלאים”.

לדבריהם, “נפעל לכך שהכנסת תתקן את ההחלטה ותמנע את התוצאות ההרסניות שלה. כשאזרחי ישראל בחרו ממשלת שינוי, הם לא התכוונו לשינוי לרעה, ואנו מצפים משרי הקואליציה ומחברי הכנסת מכל סיעות הבית להילחם, יחד איתנו, לשינוי הגזירה הרת הגורל עבור החקלאים ועבור אזרחי ישראל”.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו השתתף היום (שני) ב’וועידת הקיץ של העיתון בשבע’ – ותקף את מדיניות ממשלת בנט-לפיד-עבאס.

 “שליחות חיי לשמור ולבצר את קיומה של מדינת ישראל. בשבועות האחרונים אני מצליח לישון טוב  בלילה בלי להתעורר מהטלפון האדום. אבל אני מודאג ביום. מפני שהממשלה הנוכחית צועדת בנתיבים מסוכנים למדינת ישראל.

“היא מקרינה חולשה ובלבול. תוך 6 שבועות הם הביאו כישלונות בכל תחום מרכזי – רואים את זה במאבק נגד הקורונה, במאבק נגד איראן, בכלכלה ובמדיניות. אנחנו לומדים שוב כמה קל לקלקל את מה שבנינו יחד בעמל רב במשך שנים”.

הוא הזכיר: “הורדנו את הקורונה לכמעט אפס. הזמנו עוד מיליוני חיסונים לחיסון השלישי, בגלל שאפקטיביות החיסון השני יורדת. כל מה שהיה צריך זה להזמין לארץ את החיסונים שהכינו לנו. אבל זה לא מה שעשה בנט. אין דרך אחרת להילחם במגיפה. מכמעט אפס נדבקים היום הגענו ל-2000 נדבקים. הממשלה גררה רגליים ופספסה זמן יקר. התקשורת מאתרגת את הממשלה, ומדברת על החלטה ‘אמיצה’. איזו החלטה אמיצה?”, שאל.

“איראן שועטת לפצצת אטום והממשלה הנוכחית לא עושה כלום. האתגר האיראני הוא איום קיומי – ומול איום קיומי מתמודדים בכל האמצעים. אבל בשבוע הראשון, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד נותן הצהרה על מדיניות ‘אין הפתעות’ באיראן – ובכך הם כבלו את ידינו. מה קרה, הפכנו למדינת חסות? אם אין לנו עצמאות מוחלטת לפעול נגד איראן, אין לנו עצמאות בכלל. אלמלא הפעולות שלנו, הן בשדה המבצעי והן במדיני-הסברתי, לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של נשק גרעיני נגדנו.

“אתם יודעים כמה ממשלים דרשו מדיניות כזו? אף פעם לא הסכמתי. לפעמים הודעתי, לפעמים לא. אבל אף פעם לא הסכמתי למדיניות כזו. הסברתי – זה עניין קיומי עבורנו”.

הוא הוסיף: “הם נכשלים גם בכלכלה. הבאנו להם את המשק כמעט במצב הטוב ביותר בעולם. ומה הממשלה הנוכחית עושה – אחרי שהבטיחה שלא תעלה מיסים? היא מעלה מיסים. היא מטילה מיסים על אזרחי ישראל – מעלה את מחירי החשמל והלחם, ממסה את הקניות מחו״ל באינטרנט, העלאת מחירי הביקור אצל רופאים, העלאת מחירי התחבורה הציבורית ועוד”.

נתניהו הדגיש: “הם עושים את זה כדי לממן 50 מיליארד שקל למנסור עבאס. אם תרצו, ‘מס עבאס’. זו ממשלת עבאס. במקום להעלות מיסים הממשלה צריכה להוריד מיסים ולהשאיר יותר כסף בכיסיהם של האזרחים”.

נתניהו שב והכחיש כי ניהל משא ומתן עם מנסור עבאס: “אנחנו לא הכשרנו את זה. אמרתי בשיטתיות שלא אקים ממשלה שתלויה במנסור עבאס. בשום אופן. הם עשו את זה ועוד יש להם רשת ביטחון – הרשימה המשותפת.

“יש לי רק בקשה אחת מהממשלה הנוכחית – אל תהרסו את מה שעשינו. שלא ייקח יותר מידי זמן לתקן”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.