שניאור דייטש | יום כ"ד אב ה׳תשפ״א 02.08.2021

הוכרזו המנצחים: ב'דיי קעמפ בלוד' מסכמים שבוע תוסס

'כמות' או 'איכות'? מי נבחרה כפלוגה המנצחת • בשבוע השני פתחו צוות קעמפ 'צבא הרבי'' לוד ב'מלחמת התקשרות' שהכניסה את הילדים אל תוך ההווי והאווירה החסידית של גן ישראל • תפילות, לימודים, המנונים, ומסדרים. כך זה נראה
הוכרזו המנצחים: ב'דיי קעמפ בלוד' מסכמים שבוע תוסס

מיומנו של מענדי, מפקד בקעמפ

יום ראשון בבוקר נפתח במסדר כמידי יום בקעמפ. בזמן המסדר גם החלה המתיחה המוצלחת, זאת שפותחת את ימי המלחמה, מתיחה שעליה עמלו צוות גן ישראל. עוד לפני סיום המתיחה שארכה יום שלם, הספיקו חיילי 'צבא הרבי' לצאת לאטרקציה מהנה ומאתגרת ב'איי ג'אמפ' שמחוץ לעיר, וכך נשארו הילדים במתח כשרק בסוף היום הופתעו הילדים מסיום מוצלח של מתיחת הבוקר ותחילתה של מלחמה: 'מלחמת התקשרות'.

מיד לאחר סיום המתיחה החלו כניסות הקצינים היצירתיות והמלאות החן אותם יכלו להפיק רק צוות הקעמפ. בתום הכניסות ונאומי הקצינים חולקו החיילים כל אחד לפלוגתו שלו. כך הגיע יום ראשון לסיומו כשעשן המלחמה באוויר.

 לחיילי גן ישראל שנכנסו בבוקרו של יום שני לשטחו של הקעמפ חיכתה הפתעה. שטח גן ישראל כולו מעוטר ועטוף בשלטים מלאים תוכן חסידי הנושא את רעיונות הפלוגות. מתחם הקעמפ נצבע בצבעי אדום וירוק - צבעי הפלוגות -  כשעל כל עמוד סתמי או גדר נתלו שלטי חוצות כשכולם אומרים דבר אחד: זו לא מלחמה זו 'התקשרות'.

להט בעיניים וחיוך רחב מבליח תוך כדי שעל המצח הקמוט מנצנצות להם אגלי זיעה ממאמץ של יגיעה. זהו עוד תיאור לגיטימי של חייל שמחזיק בידיו דף ירוק\אדום שעליו מודפסות שורות תניא בע"פ. רבבות של שורות ופרקי תניא שטפו את רחובות קרית 'גן ישראל' בימי המלחמה. כיאה ל'סדן לוהט שמייצרים עליו חסידים'.

בערב הוזמנו שוב חיילי 'צבא הרבי' אל שטח הקעמפ ונהנו מהצגות הפלוגות. כל פלוגה הציגה בסיפור ורעיון משלה את תוכן ונושא הקבוצה. לילדים נותר רק להפנים את התוכן החסידותי שגלש ונדף מבין שני ההצגות.

יום שלישי – יום סיום המלחמה, נפתח בכוחות מחודשים. את התפילה שנשמעה מאולמי התפילות של החיילים היה ניתן לשמוע למרחקים. תפילה בכוונה כזאת שבוקעת רקיעים. מיד לאחר סיום התפילה ושעות שינון התניא בע"פ הופתעו החיילים כשבמתחם הת"ת הופיעה לה חברה מקצועית של מלחמת מים עם ציוד וערכות מיוחדות. ארבעה סבבים של 120 חיילים כשעל פני כולם חיוך ועליזות חלפו עד שהגיע הסבב האחרון בו עמדו המרכזים והקצינים מעל בריכת מים שהובאה אל המקום. כשלאחר ההכרזה המסורתית על שמה של הפלוגה המנצחת קפצו קציני המלחמה אל המים לכל תשואות החיילים.

ביום רביעי, לאחר מסדר הבוקר, תפילה מלאת חיות ולימודים מהנים,. עמדו חיילי גן ישראל לתמונה מרשימה בה נכחו קרוב ל500 חיילים ואנשי צוות. תמונה כזו שיכון חב"ד בלוד לא ראה מעודו. מיד לאחר התמונה חזרו החיילים אל הפעילות אותה הכינו להם הצוות בשטח הקעמפ. וכך הגיע לסיומו עוד יום חוויתי ומהנה בדיי קעמפ 'צבא הרבי'.

יום חמישי - יום הסיום, ביום האחרון של הקעמפ טעם של פרידה הורגש באוויר. אך בלי להרגיש בזאת או שאולי דווקא משום כך החיילים התפללו את תפילת הבוקר בחיות מיוחדת. היום כולו עבר מתוך חוויות וחיוכים והנאה מרובה שמעורבת אף בדמעות של פרידה. בהמשך היום התקיים 'משפט צוות' עפ"י דרישות החיילים כשאנשי הצוות נדנו וקיבלו את גזר דינם לקול צחוקו של הקהל.

בסופו של יום כל העובר ליד מתחם הקעמפ היה יכול לשמוע את קול שירת החיילים והמפקדים. שירה המבשרת פרידה. כך נפרדו החיילים מ'גן ישראל' כשבליבם חוויות לאין ספור משבועיים מלאים ובידם תשורה שעל כריכתה חריטת סמל הקעמפ ובפנים הקדשות בכתב ידם של המפקדים ושאר אנשי הצוות.

גוד ביי 'גן ישראל'.

הנהלת הקעמפ מודה לחברי ההנהלה הרב מענדי ליפשיץ, הרב דור פישמן והת' יהודה מנחם בן חיים ומבקשת להביע את הערכתה למשגיח ומשפיע ראשי דישיבת תות"ל לוד הרה"ח הרב יוסף יצחק בוטמן שליט"א ולהנהלת הישיבה הרב מנשה חדד על העזרה הרבה בכל ההכנות לקעמפ ובמהלך הקעמפ, יהא שכרם שלם מן השמיים.

תודה מיוחדת נמסרה לראש העיר לוד עו"ד יאיר רביבו ולממלא מקום ראש העיר מחזיק תיק החינוך יוסי הרוש ולר' יוסי לויטין על כל הסיוע. תודה למנהל ת"ת חב"ד בלוד הרב ברק כוכבי, ולמנהלת מתנ"ס חב"ד הגב' אריאלה יורקוביץ.

כמו כן, תודות נמסרו להנהלת ארגון 'יחד למענכם' חב"ד בלוד על העזרה בקעמפ וכן על הסיוע לאורך כל הדרך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.