חרדים10 | יום כ"ד אב ה׳תשפ״א 02.08.2021

רפורמות וגזירות: הממשלה אישרה התקציב לשנתיים

תקציב המדינה ל-2021 יעמוד על כ-432.5 מיליארד שקל ועל כ-452.5 מיליארד שקל ב-2022 • בין הגזרות שהשרים אישרו: מס על משקאות ממותקים, העלאת גיל הפרישה לנשים, העלאת קצבאות אזרחים ותיקים, רפורמה בכשרות, אגרות גודש על נוסעים ברכבים פרטיים בשעות העומס • מנסור עבאס חוגג: "כל מה שהחברה הערבית צריכה היא קיבלה בתקציב - 30 מיליארד שקל"
רפורמות וגזירות: הממשלה אישרה התקציב לשנתיים
ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה (וידאו: עומר מירון, לע"מ, סאונד: ניר שרף, לע"מ)

לאחר לילה של דיונים: הממשלה אישרה הבוק (שני) את תקציב המדינה לשנים 2021 ו-2022.

על פי הודעת משרד האוצר, תקציב המדינה ל-2021 יעמוד על כ-432.5 מיליארד שקל ועל כ-452.5 מיליארד שקל ב-2022. הגירעון יעמוד ב-2021 על 6.8% ועל 3.9% ב-2022.

הממשלה החליטה על קיצוץ של אחוז וחצי בתקציבי כל המשרדים, כדי לממן את התוספות שסוכם עליהן במשא ומתן שנערך הלילה.

כעת התקציב יעבור לאישור הכנסת וצפוי לעלות להצבעה במליאה במהלך חודש נובמבר.

בין הרפורמות והגזרות שהשרים אישרו: תוכנית רוחבית לפתיחת המשק לייבוא והפחתת יוקר המחיה, מס על משקאות ממותקים, העלאת גיל הפרישה לנשים, העלאת קצבאות אזרחים ותיקים, רפורמה בענף החקלאות שתפתח את המשק לייבוא, רפורמה בכשרות, תוכנית לאומית לשיפור הרגולציה התנעת הפרויקט המטרו, פרויקט ‘בנקאות פתוחה’, אגרות גודש על נוסעים ברכבים פרטיים בשעות העומס, הסבר משרדים למקומות מגורים כדי להגדיל את היצע הנדל”ן למגורים,  הקלות ברישוי עסקים, רפורמה בייצאו קנאביס, קידום דיגיטציה לייעול עבודות הממשלה ושיפור השירותים לציבור, רגולציה במערך הכבאות ומעבר לאנרגיה ירוקה.

כחלק מההסכמות שהושגו, הוחלט על תוספת של כשני מיליארד שקלים למשרד הבריאות, ובכך יעמוד תקציבו על כחמישה מיליארד שקלים.

במסגרת הסיכום בין משרד הבריאות ומשרד האוצר, 400 מיליון שקלים יועברו לטובת בינוי ושיפוץ מרכזי בריאות הנפש ובתי החולים הפסיכיאטריים. בחלק הראשון של התוכנית, יועברו 400 מאושפזים כרוניים מבתי החולים לבריאות הנפש למסגרות בקהילה.

בנוסף, סוכם על יישום תוכנית מקיפה לקיצור תורים לטיפולים פסיכותרפיים בקופות החולים.

עוד הוחלט על הענקת 100 מיליון שקלים נוספים לסל התרופות, 50 מיליון מתוכם יוקצו לתוכנית לאומית לרפואה מונעת, וכך יעמוד תקציבו על 600 מיליון שקלים. סוכם גם על הקצאת שישה מכשירי MRI חדשים שיוצבו בפריפריה, על הגדלת תקציב בתי החולים הציבוריים בסך של כ-500 מיליון שקלים, על קיבוע של כל 2,850 תקני הקורונה, על תגבור היקף ההכשרות למקצועות הרפואה, על המשך תקצוב התוכנית הלאומית להוספת מיטות בבתי החולים ועל תוכנית רב-שנתית לקיצור תורנויות המתמחים (מ-26 שעות ל-16 שעות במחלקות מלר”ד, פנימית, ילדים, נשים, נוירולוגיה ורדיולוגיה).

לאחר אישור התקציב, אמר  נפתלי בנט: “בשעה טובה, יש תקציב בישראל. תקציב של ממשלה שאכפת לה. לאחר שלוש שנים של קיפאון, ישראל חוזרת לעבוד. אחרי שנים של הזנחה, אנחנו מביאים הבוקר את התקציב הכי נועז, הכי תחרותי, הכי מסייע לשכבות החלשות והכי דואג לעתיד ילדינו מזה שנים. בשנת 2021 אנחנו זורעים את עתיד ילדינו ונכדינו לשנת 2051”.

הוא הוסיף: “התקציב משקף דאגה לכלל אזרחי ישראל, ולא משרת אף אינטרס מגזרי צר. אישור התקציב יסייע גם ליציבות הממשלה ויאפשר לשרים להפוך חזון לעשייה במשרדיהם. אמרנו מתחילת הדרך שהממשלה הזו תעסוק בציבור ולא בעצמה. אמרנו – וקיימנו”.

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר: “אחרי למעלה משלוש שנים בהן המדינה התנהלה ללא תקציב, הבוקר, לאחר דיונים ארוכים, העברנו תקציב אחראי בממשלה לצד חוק הסדרים חסר תקדים ובכך הבאנו בשורה ענקית לאזרחי המדינה.

“הרפורמות שאישרנו מתמקדות בראש ובראשונה בהורדת יוקר המחיה, השקענו תקציבי עתק בתשתיות, בתחבורה ובנדל”ן, והעברנו רפורמות משמעותיות שיורידו את החסמים ויצמצמו את הבירוקרטיה, מה שיקל על כל אחד ואחת בהתנהלות היומיומית שלנו, העסקית או הפרטית.

“הדרך לאישור התקציב בכנסת מתחילה ברגעים אלו ממש ויחד, תוך שמירה על שיתוף פעולה, נעביר אותו ב-3 קריאות ונבטיח צמיחה כלכלית ויציבות שלטונית לאזרחי מדינת ישראל”.

יו”ר רע”מ מנסור עבאס בראיון לרדיו אל-נאס: “כל מה שהחברה הערבית צריכה היא קיבלה בתקציב – 30 מיליארד שקל”.

וידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.