צבי סופר | יום כ"ד אב ה׳תשפ״א 02.08.2021

סיור רכבים בתוך בית המקדש: תערוכה יחידה מסוגה בעולם

לנסוע ברכב המשפחתי לבית המקדש בתלת מימד? כעת זה אפשרי: השבוע התקיימה הפתיחה הרשמית בארגנטינה של תערוכת ענק הנקראת בשם "הרפתקה במקדש״ שכולה מופע מרהיב ומיוחד במינו המאפשר להכיר את פנים בית המקדש השני באמצעות חוויה חדשנית של סיור קסום, ווירטואלי ומולטימדיה, הפותח את דלתות בית המקדש למבקרי התערוכה • הוקמה על ידי מוסדות חב״ד בארגנטינה בראשות השליח הראשי הרב צבי גרינבלאט • שליח הרבי בבואנוס איירס הרב חיים ברוך אוירכמן ל-COL: "מדובר בפרוייקט מקורי וייחודי מסוגו בעולם"
סיור רכבים בתוך בית המקדש: תערוכה יחידה מסוגה בעולם

השבוע התקיימה הפתיחה הרשמית וטקס ‘גזיזת הסרט׳ של התערוכה הענקית והייחודית בעולם, שהוקמה על ידי מוסדות חב״ד בארגנטינה בראשות השליח הראשי הרב צבי גרינבלאט. האירוע נערך בהשתתפות חבר ממשלת ארגנטינה מר וואלדו וולף, ראש העיר לשעבר והמנהל הכללי של מתחם התיאטרון של העיר בואנוס איירס מר חורחה טלרמאן, שגרירת ישראל בארגנטינה גב׳ גלית רונן, נשיא הארגון היהודי דאי״ה מר חורחה קנובלוביץ ונשיא ארגון הקהילות היהודיות מר אריאל אייכבאום.

‏‎שליח הרבי בבואנוס איירס הרב חיים ברוך אוירכמן מספר בשיחה לCOL כי מדובר בפרוייקט מקורי וייחודי מסוגו בעולם שמהווה נסיעה אל העבר עם ציפייה גדולה אל העתיד. 

״זוהי תערוכת ענק הנקראת בשם "הרפתקה במקדש״ שכולה מופע מרהיב ומיוחד במינו המאפשר להכיר את פנים בית המקדש השני באמצעות חוויה חדשנית של סיור קסום, ווירטואלי ומולטימדיה, הפותח את דלתות בית המקדש לכל מבקרי התערוכה, כשהכל נעשה מתוך הבטיחות והנוחות של הרכב ושל כל משפחה ובאופן המתאים במיוחד לכללי הבריאות של תקנות הקורונה בארגנטינה שאינם מאפשרים אירועים והתקהלויות על מנת למנוע הידבקות וכך דווקא באמצעות סיור במכונית ניתן לציבור המבקרים ליהנות ללא כל חשש.״

בכניסה למתחם, המכונית המשפחתית חוצה את ״מנהרת הזמן״ ונכנסת למעגל העוקב אחר סודות בית המקדש השני המרשים בירושלים. מארחים ואפוטרופוסים מציגים בהומור ושובבות את החפצים היקרים ביותר, את המבנים העצומים שלהם, את הפטיו ואת הדלתות שלהם.

המופע במתכונתו, כולל ארבעה ׳במות׳ מרשימות ולמעלה מ- 25 אמנים שעומדים על כל במה ומקבלים את המבקרים עם סיפורים שגורמים להם לצחוק ולהתרגש, כשהכל כולל מסכים, צללים, אפקטים של תאורה, משחקים אינטראקטיביים, מוסיקה ומיצבים מקורים וחדשנים.

המופע נמשך כשעה תמימה ומתבצע על ידי צלילים המועברים למערכת האודיו של הרכבים של המבקרים, באמצעות רדיו FM. כשהתפאורה מספרת את סיפורו של "טוֺבי", ילד מודרני, שפולש לפתע לעולם הזה, שם הוא מתקבל על ידי מארחי ושומרי המקדש הגדול. 

בתערוכה מעריכים את החשיבות של כל מקום והדברים שקרו בו, ונלמדים הערכים האוניברסאליים שעוברים לאורך מאות שנים. בעצם מפגש בין העבר להווה שמתבונן לעתיד טוב יותר ומתוך חוויה עצומה שבה משולבים תיאטרון וטכנולוגיה גם יחד. כשבסיומה מגיעים אל דגם ענק של הכותל המערבי שריד בית המקדש ושם מתפללים ומבקשים שיבנה בית המקדש השלישי, כשבאותה העת מקבלים החלטות טובות ומעשיות על מנת לזרז את בנית המקדש והגאולה הקרובה. 

התערוכה מיועדת לכל הגילאים ומתקיימת בקמפוס התערוכות הגדול ביותר של העיר בואנוס איירס ומוצעת במיוחד למהלך השבועיים הקרובים של חופשת החורף בארגנטינה כשרבבות כבר רכשו לשם כך כרטיסי כניסה מראש.

המופע כולו הופק על ידי הרב לוי זילברשטיין וזוגתו המנהלים את מטה צא״ח של חב״ד בארגנטינה ומנצחים ביד רמה על אחד הפרוייקטים הגדולים בתבל.

ביציאה מהתערוכה עומד דגם ענק של בית המקדש השלישי ותלמידי הישיבה מציעים למבקרים לקבל החלטות טובות ומחלקים להם חומר לימודי בענייני בית הבחירה עם פלייר וברקוד מיוחד על מנת שירשמו וירכשו אותיות בספרי התורה הכללים שנכתבו בהוראת הרבי.

וידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.