צבי סופר | יום כ"ג אב ה׳תשפ״א 01.08.2021

הוא שכח לרגע שהתחתן, ועדיין כרוך על סינרה של אמא

יוסי נכנס הביתה, כולו מחוייך.  "בשבוע הבא ניסע לצימר בצפון יחד עם כל 'המשפוחה'. אנחנו לא משלמים שקל – אבא ואמא שלי מממנים את הכל, לכל המשפחה" • האכזבה הגיעה מהר: לתגובה שהוא קיבל - הוא לא ציפה
הוא שכח לרגע שהתחתן, ועדיין כרוך על סינרה של אמא
כותב השורות ר' מנחם סעיד, על רקע צילום אילוסטרציה (מנדי הכטמן, COL)

בס"ד

'לבנות בחכמה' – פרק ה'

יוסי בדרכו חזרה מהעבודה והפלאפון שלו מצלצל, ומי מעבר לקו? אימו האהובה! "מה נשמע, יוסי שלי?" היא שואלת ברוך. "ב"ה מעולה, מרגישים טוב" הוא עונה. "יופי, אז לגבי מה שדיברנו בשבוע שעבר, סגרנו את זה – סוף סוף. מצאנו צימר שיכול להכיל את כל המשפחה כולל כל הנשואים. הולך להיות גיבוש משפחתי מאוד מיוחד". "יש משהו שצריך להביא?" מתעניין יוסי. "כן, אשמח אם תיקח אחריות לדאוג למנגל ולפחמים. בקיצור, תתחילו לארוז מזוודה", אומרת בהתלהבות. "בסדר גמור אמא, סגור. אנחנו באים".

יוסי היה בטוח ששירה תתלהב, זו בטח תהיה הפתעה עבורה, הוא חושב לעצמו. יוסי מגיע הביתה כולו מחויך. שירה מבחינה במצב רוחו המרומם ושואלת "מה קורה? נראה שזכית בלוטו!". "בשבוע הבא ניסע לצימר בצפון יחד עם כל 'המשפוחה'. אנחנו לא משלמים שקל – אבא ואמא שלי מממנים את הכל, לכל המשפחה". יוסי היה בטוח ששירה תתלהב מהעניין, אך מאוד מהר התאכזב. שירה לא התעניינה בכך כלל, ופנתה לעיסוקיה. לאחר שעה קלה, יוסי רואה את אשתו יושבת בספה מכונסת ומהורהרת.

יוסי הבחין מיד שמשהו לא מוצא חן בעיני שירה. הוא מתיישב לצידה ושואל "מה קורה שירה, מה עובר עלייך?". "אני לא מעוניינת להגיע לצימר, לא מתאים לי!", היא מגיבה. "למה לא?! זו הזדמנות פז!! מתי תהיה לנו עוד הזדמנות כזו?" הוא מדבר אל ליבה. "לא יודעת, לא זורם לי... אני מעדיפה את השקט שלי פה!" יוסי לא ציפה לתגובה כזאת... הוא ניסה לשכנע את שירה, אך שירה נותרה בשלה.

• 

בטח אתם שואלים את עצמכם, למה? מה גורם לשירה לא לגלות עניין בנושא? חלקכם בוודאי חושבים ששירה לא ממש אוהבת נופש בסגנון כזה. אבל לא! שירה מאוד אוהבת לנפוש בצימר, במיוחד כשהוא בצפון.

האמת היא, שגם שירה לא מצליחה להגדיר לעצמה למה לא 'זורם לה' להגיע.

בשורות הבאות ננסה לעזור לשירה לאתר את הגורם לחוסר הזרימה.

אם נתבונן קצת בסיטואציה, נראה כי כל עניין הטיול נפל על שירה ב'בום'. היא כלל לא הייתה מודעת למתרחש מתחת לפני השטח, יוסי לא שיתף אותה בהתפתחויות. שירה מעוניינת להרגיש משמעותית וחשובה. חוסר השיתוף הזה מצד יוסי העניק לה תחושה של חוסר חשיבות, ובעקבות כך היא נפגעה.  מה שעוד יותר העיק על שירה היא העובדה שגם כאשר יוסי הגיע לשתף, הוא כלל לא התייעץ איתה ושאל האם היא מעוניינת, אלא הציג לה את הדברים כעובדה – יוצאים לטיול! התנהלות זו מצדו של יוסי, גרמה לה לחוש כאילו אין לה מקום להביע את דעתה. זוהי הסיבה האמיתית להתנגדותה של שירה לנופש המשפחתי.

יוסי שכח לרגע שהוא התחתן. הוא שכח שיש לו בת זוג שדעתה לא פחות חשובה מדעתו. הוא עדיין 'כרוך על סינרה של אמא' והוא מתקשה 'להיפרד ממנה'. יוסי חייב להפנים שאמא שלו לא יכולה להחליט במקומם. היא יכולה להציע, אך לא להכריע. יש למקם את בן הזוג בראש סדר העדיפויות, כראש וראשון לכל דבר.

כעת נציע ליוסי איך להתנהל להבא.

ראשית, כדאי לשתף את שירה במתרחש מתחת לפני השטח. בנוסף, לא לקבל החלטות הקשורות למערכת הזוגית לבד. יוסי היה צריך לומר לאימו משהו בסגנון של, "אני שומע, זה נשמע טוב. אתייעץ עם שירה ואחר כך אחזיר תשובה סופית". השיתוף וההתייעצות יעניקו לשירה תחושה שהיא חשובה, משמעותית ומועדפת.

בהצלחה לכולנו!

מנחם סעיד

מטפל זוגי, יועץ בקדושה, מדריך שידוכים וחתנים ומאמן אישי NLP

לתגובות: 0528622770 – [email protected]

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.