מנדי ברגר | יום כ' אב ה׳תשפ״א 29.07.2021

אתה חושב שהצלחתך בזכותך? הקב"ה דואג מלמעלה! | צפו

מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
אתה חושב שהצלחתך בזכותך? הקב

לעשיר גדול היו שלושה בנים. שני הגדולים נכנסו איתו לשותפות בעסקים, וברוך ה' ראו הצלחה גדולה. הבן הצעיר החליט שהוא רוצה להצליח בכוחות עצמו. הוא פנה לאביו בהתרסה: "אני לא צריך את העזרה שלך ואת הטובות שלך. אני אוכיח לך שאני מסוגל להיות מוצלח גם בלעדיך!" אמר, ועזב את המדינה שבה הוא גר.

חלפו להם הימים, והכסף של הצעיר אזל. הוא מצא את עצמו 'הומלס', ישן בגן הציבורי על הספסל, היה לו קשה ביותר. יום אחד פנה אליו אדם ושאל: "למה אתה ישן ברחוב? בא אלי, אני אציע לך עבודה. תנהל את כל המשק אצלי בבית, ואני אדאג שיהיה לך מקום מגורים ואש"ל מלא, ואתן לך גם דמי כיס". הבחור הצעיר נענה להצעה, וכך הצליח כעבור תקופה להשתקם, לחסוך כסף ולחיות בכבוד.

חלפו הימים, והבחור הצעיר מצא עבודה כעוזר קונדיטור, שם הצליח להרוויח וגם ללמוד את סודות המקצוע. כשהניסיון לצידו, החליט לפתוח  בעצמו קונדיטוריה משלו. לא היו לו משאבים גדולים, אז הוא פתח קונדיטוריה במיקום צדדי ולא מבוקש. המאפים שלו היו נהדרים, אבל לא הייתה שם תנועת אנשים, כך שלא היה מי שיקנה אותם, ומיום ליום ההפסדים הלכו והעמיקו.

עד לבוקר בו נכנס אדם בעל חזות עסקית מרשימה, וטעם מהמאפים שלו. "וואו, אתה כישרון!" אמר האיש, "בא נעשה שותפות: אתה תביא את הכישרון שלך, אני אביא את המשאבים, ויחד נפתח קונדיטוריה במקום הכי מרכזי, בלב העיר". כך עשו, והעסק פרח והצליח מאוד, עד שהחליטו לפתוח רשת של קונדיטוריות, במיקומים הכי חזקים בעיר. ההצלחה הייתה אדירה.

כשהרגיש שהגיע לשיא, ישב לכתוב לאבא שלו מכתב בדואר האלקטרוני: "אבא היקר, רציתי לספר לך שעברו עליי ימים מאוד לא קלים. אבל לאחריהם, עם כל הכישורים שלי וההצלחות שלי, אני שמח לבשר לך שהיום יש לי רשת קונדיטוריות מאוד מצליחה, במיקומים הכי חזקים אצלנו בעיר. אני שמח לספר לך שעד היום, הצלחתי להגיע לרווח של חצי מיליון דולר. אוהב אותך, מסתדר בלעדיך, בנך הצעיר".

זמן קצר לאחר מכן, קיבל הודעה חוזרת מאביו: "בני היקר והאהוב, אני כל כך שמח לשמוע שאתה מצליח. רציתי לשתף אותך, שאותו אדם שנתן לך לגור אצלו בבית, ונתן לך אש"ל מלא ודמי כיס, עשה זאת בשליחותי. אני שילמתי לו עבור הכל. לגבי הקונדיטור שלקח אותו להיות עוזר שלו, הוא עשה זאת לבקשתי ובמימון שלי. גם השותף שהציע לך לפתוח את הקונדיטוריות במרכזים הכי טובים בעיר, עשה זאת עם הכסף שלי, אני שלחתי אותו. אני מאוד שמח לשמוע שעלית על הגל ואתה מרוויח יפה, כי עשיתי חישוב: עד היום, כל הכסף שהשקעתי בך בכדי שתצליח בכל זאת במקום שבו אתה נמצא, הוא חצי מיליון דולר... בהצלחה רבה, אוהב אותך, אבא".

בפרשת השבוע אנחנו למדים שמשה רבינו מספר לבני ישראל על ה'מן', הלחם מן השמים שהוריד ה' לבני ישראל במדבר. מה'מן' יש לנו מסר מאוד חשוב: הקדוש ברוך הוא מצווה את משה לקחת מן ולשים אותו בצנצנת למשמרת לדורות. הדבר מזכיר לנו מאיפה מגיעה הפרנסה - הפרנסה היא מן השמים, בכל דור ודור, בכל יום ויום. נכון, הקדוש ברוך הוא נותן לנו כלים טבעיים, בכדי שאיתם נשתדל ונעשה מאמץ עבור הפרנסה, בכדי שיהיה כלי אליו תוכל להיכנס הברכה אותה הוא משפיע עלינו.

אבל, חשוב שתמיד נזכור  - מקור השפע, ממנו מושפע הטוב בכל ה'צינורות' הגשמיים, מגיע ממנו. שם אנחנו צריכים לשים את כל כובד המשקל, שם עלינו לעשות את כל המאמצים - לבקש מה' יתברך שיצליח דרכנו בכל המאמצים והכלים הגשמיים שאנחנו עושים, וייתן לנו מידו המלאה, פתוחה, הקדושה והרחבה, שפע של הצלחה וברכה גדולה בכל מעשי ידינו.

*

לצפייה בווידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.