עו"ד יאיר רביבו - ראש העיר לוד | יום כ' אב ה׳תשפ״א 29.07.2021

בעקבות הסערה בלוד: ראש העיר במאמר מיוחד ב'כפר חב"ד'

בעקבות הסערה סביב אמירתו וחשיפתו של ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו על גל העזיבה של משפחות רבות בעיר לוד - ראש העיר במאמר מיוחד במוסף החדשות של שבועון 'כפר חב"ד' • "הדברים כפי שנאמרו וכפי שפורסמו, יצאו מעט מהקשרם. העיר לוד עברה בחודש מאי האחרון פרעות איומות בשכונותיה מצפון לדרום וכן במרכז העיר. קהילת חב"ד בלוד היא עוגן מרכזי בהתיישבות בלוד מזה 70 שנה. הגרעין של החב"דניקים הראשונים גדלו וגידלו ילדים זה לצד זה עם המשפחות הערביות"
בעקבות הסערה בלוד: ראש העיר במאמר מיוחד ב'כפר חב
רביבו והטור

השבוע השתתפתי ונשאתי דברים ב'זום' בפני ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת וחשפתי בפניהם נתון שתפס כותרות רבות בכל אתר ואתר. "יש נטישה של משפחות חזקות שמעדיפות ללכת לשוהם, מודיעין, לבאר יעקב. 400 משפחות עזבו את לוד בשל הפרעות", כך אמרתי. 

בנאומי ציינתי וביקשתי גם כי "צריך לסייע להכניס את הערים המעורבות למפת עדיפות לאומית כדי שיהיה תמרוץ להגיע לגור פה אתנו. אנחנו עדיין בפוסט טראומה. אולי אתם שומעים על שקט מדומה אבל עברנו פה אירוע מאוד מטלטל לפני חודשיים".

הדברים כפי שנאמרו וכפי שפורסמו, יצאו מעט מהקשרם ואני אסביר: האירועים בחודש מאי האחרון פגעו בערים רבות וכך גם בעיר לוד. באמירתי התייחסתי לכך שיש משפחות (בעיקר צעירות) בעיר שעזבו בעקבות האירועים אל בית הוריהם וכבר חזרו ללוד, אך זאת למרות שישנם כאלו שאכן לצערי הרב עזבו. העיר כבר חזרה לשגרה, משפחות רבות אחרות כבר נקלטו בעיר ואחרות מביעות עניין במעבר ללוד. 

לאחריי שפורסמו דבריי בכלי-התקשורת הישראלית, אמר ידידי הרב יעקב גלויברמן, מוותיקי תושבי חב"ד בלוד כי "חסידי חב"ד הגיעו ללוד ב-1949 בעקבות הוראתו של הרבי מליובאוויטש. אז הם היו 70 משפחות והיום יש כאלף שלוש-מאות. אף אחד לא עוזב, להיפך, כל יום מגיעים עוד ועוד משפחות".

אני מחזק את דבריו. העיר לוד עברה בחודש מאי האחרון פרעות איומות בשכונותיה מצפון לדרום וכן במרכז העיר. פוגרומים בהן פורעים ערבים הציתו ושרפו בתי כנסת, מכוניות, רכוש ובתי מגורים והשיא הגרוע ביותר היה הלינץ' האכזרי בו נרצח יהודי תושב שכונת גני אביב, יגאל יהושע הי"ד, שאת רוצחיו תפסו ב"ה בכוחות משותפים – המשטרה והשב"כ והם ייתנו על-כך את הדין.

גם קהילת חב"ד ספגה אש בפרעות, כאשר בקבוקי תבערה הושלכו אל בתים של חסידי חב"ד בשכונת 'שער העיר' שהוצתו ובנס גדול הדיירים הספיקו לברוח עם ילדיהם ואחרים כיבו את הלהבות. בשעה אחת בלילה הגעתי אל הזירה, למחרת ביקרתי את המשפחה עם מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים ולא הרפיתי עד שלאחרונה תפסו את המחבלים שביצעו זאת.  

קהילת חב"ד בלוד היא עוגן מרכזי בהתיישבות בלוד מזה 70 שנה. הגרעין של החב"דניקים הראשונים גדלו וגידלו ילדים זה לצד זה עם המשפחות הערביות, בשלום ובדו-קיום אוהב ומכבד. 

הקהילה כיום מתפתחת ואליה נוהרים מכל רחבי הארץ זוגות צעירים המקבלים מוסדות חינוך איכותיים, תעסוקה ותחבורה נגישה וטובה, תרבות ופנאי וכמובן קהילה מחבקת וחמה. ב"ה לאור הגידול הטבעי – התלמוד תורה יפוצל ל2 מקומות בכדי לאכלס את התלמידים בהצלחה. אני סמוך ובטוח כי כל עיר הייתה רוצה לקלוט בגבולותיה תושבים איכותיים כמו שיש לקהילת חב"ד בלוד להציע.
 
בל נשכח את דבריו של הרבי שאמר, ש'לוד – היא השער של המדינה'. בשיכון, מראשוני שיכוני חב"ד בארץ-הקודש, שהחל עם כמה משפחות בודדות, מתקיים חזונו של הרבי "ופרצת", הקהילה מתרחבת לשכונות הסמוכות נווה אורנים, שער העיר, רמז ואיינשטיין ובימים אלה אף לגני איילון החדשה במזרח העיר. 

אני מבטיח שאמשיך לחזק את העיר בסיוע הממשלה במסגרת הפיכתה של לוד למרכז מגורים, תעסוקה ותחבורה ראשי בלב ישראל ולעמוד לצדם של התושבים החב"דיים בעיר לוד". בשורה התחתונה: מה שהיה – אנו יודעים, אך עבור מה שיהיה – אנו פועלים רבות ובע"ה לטוב מקווים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.