שלמה מן | יום י"ט אב ה׳תשפ״א 28.07.2021

שניאורסהאנסקיע רעבע: ההצגה שסחפה 475 תלמידי ישיבת קיץ

מרכז התקשורת החב"די מגיש תיעוד ענק מיומיים בישיבת הקיץ הגדולה בעולם, צעירי ליובאוויטש, המתקיימת במגדל העמק. במרכז: ההצגה על סיפור חייו של החסיד, שסחפה את התלמידים אל תוך הלילה. צפו בתיעוד
שניאורסהאנסקיע רעבע: ההצגה שסחפה 475 תלמידי ישיבת קיץ
צילומים: מאיר דונל

השבוע ביום ראשון, לאחר יום עמוס בלימוד חוויתי ובתוכניות חסידותיות משובחות, כמיטב המסורת בצעירי ליובאוויטש, כולל שיעור עיוני מרתק מאת הרב מנחם מינצברג, חבר הנהלת ישיבת תות"ל צפת, הפיקו צוות ישיבת הקיץ הצגה מושקעת ומלאה בדרמה.

ההצגה המחישה את סיפור חייו של ר' אשר ששונקין (באטומער) ע"ה, שסיפר אותו, לבקשת ולפני הרבי, בהתוועדות עם הרבי בשנת תשמ"ה.

עלילת ההצגה התרחשה ברוסיה הסובייטת, תחת משטרו של הרודן העריץ ולדימיר איליץ' לנין, בה לא ניתן היה ללמוד התורה או לקיים מצוות, ושמירתם נאסרה בתכלית.

העלילה מתרחשת בשנת תרפ"ח. השנה בה עזב כ"ק אדמו"ר הריי"ץ את ברית המועצות, לתמיד. מנהל הפעילות הוא ר' אשר, שנאסר ונלקח לכלא באכזריות, שם הוא חווה יסורים קשים, כאשר בפי החוקרים שאלה אחת בלבד: "אחר שהרבי עזב את השטח, מי הוא הרבי החדש שמנהל כאן את ליובאוויטש?"

לאחר לבטים קשים, על מנת שהחוקרים ייענו רק אותו, ויניחו את שאר אנ"ש הפצועים לנפשם, מחליט ר' אשר שיאמר לחוקר, כי הוא בעצמו, הינו הרבי החדש, בחושבו שבראיית החוקר הפעילות מתקיימת באופן טכני ע"י מנהל פעילות גריידה, ולזה קוראים הם 'רבי'.

כששמע זאת החוקר, סטר לו בעצמה וצווח: "טי סאבאקא! שניארסאהנסק'ע רב'ה!" [= אתה סתם כלב, שניארסאהן הוא הרבי.]

כאשר מוחדר בבחורים הצעירים, המסר העמוק, כי גם לאומות העולם ברור כי 'רבי' הינו מהות אחרת לחלוטין, ואף החוקר הבין שהפעילות מתקיימת אך ורק בכוח שמיימי ונשגב של 'רבי' ולא רק ע"י ניהול שטחי.

וכן הוא בזמננו, ברור שפעילות ליובאוויטש היא גם כאשר הרבי אינו בשטח בגופו, ומתוך כך ברור כן שכל הפעילות, השלוחים וה'מבצעים' קיימים הם רק כאשר קיים כוחו של הרבי, ואכן הוא קיים.

וכל זאת מתוך ביטחון עצום ותפילה שנזכה במהרה לראות את הרבי לא רק בכוחו אלא גם בגופו מוליכנו לקראת הגאולה בקרוב ממש.

למחרת יצאו כלל קבוצות הישיבת קייץ על צבאותם ומדריכיהם לטיול הגדול שנפתח בשייט קייאקים איכותי וחוויתי בנהר הירדן, ולאחריו עלו למסלול אופניים מאתגר ומהנה, ולבסוף חנו בפארק המים הגדול 'שפיים' לכמה שעות חוויה במתקנים ובבריכות, חשוב לציין שצעירי ליובאוויטש ייצגו כראוי ופעלו במבצע תפילין במרחבי האטרקציות ואפפה אותם אווירה חסידית ומהנה.

ישיבת הקיץ צעירי ליובאוויטש שע"י רשת מפעלי הקיץ גן ישראל ארץ הקודש בראשות שליח הרבי לצפת, הרב חיים קפלן וע"י מרכז חב"ד תל אביב בראשית שליח הרבי ורב קהילת חב"ד תל אביב, הרב יוסף שמואל גערליצקי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.