מנדי ברגר | יום י"ט אב ה׳תשפ״א 28.07.2021

עקב – כ' אב: הצדיק עולה למעלה - ופועל ישועות למטה

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את השיעור הווידאו השבעים-ותשע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע: שיחה מיוחדת לפרשת עקב ויום ההילולא כ' אב, מ"ליקוטי שיחות" חלק לד, בה הרבי מקשר בין שבירת הלוחות המסופר בפרשה, עם משמעות הסתלקותם של צדיקים, והתוכן המשותף להם ששבירת הלוחות ועליית הצדיק היא לפעול למען עם ישראל, ומכך למשמעות יום ההילולא של רבי לוי יצחק זצ"ל, שתכליתה לפעול ישועות בקרב הארץ
עקב – כ' אב: הצדיק עולה למעלה - ופועל ישועות למטה

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את השיעור הווידאו השבעים-ותשע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע: שיחה מיוחדת לפרשת עקב ויום ההילולא כ' אב, מ"ליקוטי שיחות" חלק לד, בה הרבי מקשר בין שבירת הלוחות המסופר בפרשה, עם משמעות הסתלקותם של צדיקים, והתוכן המשותף להם ששבירת הלוחות ועליית הצדיק היא לפעול למען עם ישראל, ומכך למשמעות יום ההילולא של רבי לוי יצחק זצ"ל, שתכליתה לפעול ישועות בקרב הארץ.

מדוע משה היה צריך ל"תפיסה" מיוחדת של הלוחות לפני שבירתן? * כיצד משה הזיק ושבר את הלוחות שהם לכאורה שייכים לציבור? * וכיצד משה רבינו לכאורה לקח דבר שלא היה שייך אליו? * האם היה מותר לבני ישראל ליהנות מהלוחות? * האם עשרת הדברות נאמרו לכלל ישראל או לכל יחיד?.

ההבדל היסודי בין הלוחות ושאר חפצי וכלי המשכן * הלוחות ניתנו למשה במתנה, והוא נהג בישראל "טובת עין" * ה"תפיסה" המיוחדת בלוחות – למנוע מישראל שייכות לשבירתן * והתוכן המשותף בין השבירה למיתת צדיקים – שעניינה לכפר על ישראל * הצדיק עולה למעלה, לפעול ישועות בקרב הארץ * מידי שנה ביום ההילולא של רבי לוי יצחק, ה"ישועות" הן נעלות יותר * מהישועה הפרטית לישועה הכללית.

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.