מנדי ברגר | יום י"ט אב ה׳תשפ״א 28.07.2021

פאנל היסטורי ונדיר בישיבת הקיץ 'צעירי ליובאוויטש'

ביום ראשון בצהרים נכנסו לזאל הגדול של ישיבת הקיץ 'צעירי ליובאוויטש' שלושה חסידים שזכו ללמוד תורה וחסידות במחתרת בברית המועצות, ולראשונה סיפרו על חייהם שם: הרב מרדכי מנשה גורליק, הרב אהרן מקובצקי, הרב שמואל חיים פרנקל • שלושתם תיארו את חיי המסירות נפש שהם חוו בעצמם ברוסיא, את לימוד התורה וקיום המצוות במחתרת, את ההתחמקויות מבית הספר, את שמירת השבת המופלאה כל השנים, ואת ההתוועדויות של החסידים בימים קשים
פאנל היסטורי ונדיר בישיבת הקיץ 'צעירי ליובאוויטש'

לאחר שבת שלימה בה התוועדו מאות הבחורים עם המדריכים, ובצהרים התוועדו 250 תלמידי הזאל עם הרב יצחק גולדברג ראש ישיבת תות''ל מגדל העמק, ו150 תלמידי המתיבתא עם הרב שמואל מישולובין מנהל רוחני ישיבת תות''ל צפת, במשך שעות רבות ומהנות.

ולאחר שבמוצאי שבת התקיים משחק חסידי נדיר מסוגו, לתוך הלילה וביום ראשון קמו לסדרי לימוד מרתקים ומהנים, מתוך ספר מיוחד בתורת הרבי.

ביום ראשון בצהרים נכנסו לזאל הגדול, שלושה חסידים שזכו ללמוד תורה וחסידות במחתרת בברית המועצות, ולראשונה סיפרו על חייהם שם: הרב מרדכי מנשה גורליק, הרב אהרן מקובצקי, הרב שמואל חיים פרנקל.

את הפאנל הנחה ראש ישיבת הקיץ הרב אליהו שוויכה.

שלושתם תיארו את חיי המסירות נפש שהם חוו בעצמם ברוסיא, את לימוד התורה וקיום המצוות במחתרת, את ההתחמקויות מבית הספר, את שמירת השבת המופלאה כל השנים, ואת ההתוועדויות של החסידים בימים קשים, את תלמידי התמימים מליובאוויטש שהחזיקו שם את החיים, ובעיקר, את הקשר הסודי עם הרבי כל השנים.

הרב גורליק סיפר על המענות שקיבלו מהרבי בסתר, על לימוד שיחה משותפת כל ליל שישי מתוך לקוטי שיחות חלקים א וב שהוברחו אליהם, ואת זה היו לומדים, את הוראות הרבי שהגיעו אליהם, את קביעות העיתים לתורה שעליה לא וויתרו. וסיפר על הכרת אבא לראשונה בגיל 10 לאחר ששוחרר מהכלא הרוסי.

הרב מקובצקי סיפר על ספר היום יום שהוברח אליהם, על לימוד התורה במחתרת, על חיי החסידים שם, על מפעל שומרי השבת, וההתחמקויות מהגיוס לצבא האדום. וסיפר שידידו הרב פרנקל מעולם לא היה בבית ספר גוי.

הרב פרנקל סיפר על כך, ואכן סיפר את ההתחמקויות, וסיפר על ישיבת תומכי תמימים המחתרתית בה זכה ללמוד, ובמשך שנה תלמידיה לא יצאו מהבית, את הסודיות מכולם, ואיך שאף אחד לא ידע מזה, וחשף את דברי הרבי אליו ביחידות בקשר לזה.

זה היה בחצי הראשון של הפאנל. בחצי השני סיפרו שלושתם את היחידויות המיוחדות שהם זכו מהרבי לאחר שיצאו מרוסיא. משך שלוש וחצי שעות ישבו התמימים מרותקים.

*

ישיבת הקיץ צעירי ליובאוויטש שע"י רשת מפעלי הקיץ גן ישראל ארץ הקודש בראשות שליח הרבי לצפת, הרב חיים קפלן וע"י מרכז חב"ד תל אביב בראשית שליח הרבי ורב קהילת חב"ד תל אביב, הרב יוסף שמואל גערליצקי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.