מנדי ברגר | יום י"ח אב ה׳תשפ״א 27.07.2021

בהר חברון: הבוקר בוצע פינוי ראשון תחת ממשלתו של בנט

כוחות הבטחון והמנהל האזרחי פינו הבוקר (ג') 7 משפחות מביתן באדוריים שבהר חברון. מדובר על "בית דרור", מרכז חירום אדוריים בהר חברון
בהר חברון: הבוקר בוצע פינוי ראשון תחת ממשלתו של בנט
צילום: דוברות הר חברון

כוחות הבטחון והמנהל האזרחי פינו הבוקר (ג') 7 משפחות מביתן באדוריים שבהר חברון. מדובר על "בית דרור", מרכז חירום אדוריים בהר חברון.

"בית דרור", נבנה על ידי המדינה באדמות המדינה ואוזרח לפני 10 שנים. המועצה האזורית הר חברון קיבלה חוזה להשתמש במקום הזה ולאחר רצח מיכי מרק הי"ד ב2016, נכנסו להתגורר בו משפחות. בחודש אפריל האחרון נוספו מבנים יבילים למתחם וכעת, על אף שהם מאוכלסים, המדינה מתכננת פינוי של 7 משפחות

הפינוי מתבצע בשקט והתושבים המומים וכואבים. "נעשה כאן מחטף, אנחנו לא אנשים אלימים, אבל מה שנעשה כאן הוא מחטף של ממשלת ישראל ובמיוחד של שר הבטחון".

ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי שנוכח ביישוב מאז שעות הבוקר המוקדמות אמר כי מדובר בבוקר עצוב להתיישבות. "פנינו לבית המשפט שיעצור את השערורייה. לא יכול להיות שבכל אדמות המדינה מתקיימת אכיפה מינימלית ודווקא בתוך שטח יישוב מוכר, שנמצא באדמות מדינה ובקו כחול מפנים משפחות בכוח. אני קורא לשר הבטחון ולראש הממשלה נפתלי בנט ולכל שותפיו אוהבי ארץ ישראל לעצור את הפינוי המיותר הזה. אף אחד לא רוצה לראות את המראות הקשים של פינוי".
 
עוד הוסיף: "חבל מאוד שהמנהל האזרחי ומשרד הבטחון עושים מאמצים אדירים כדי לפנות 7 קרוונים ממקום שהוא אדמות מדינה לחלוטין, בעוד שבקו אווירי של כמה מטרים מאתנו הפלסטינים בונים ובונים בשטחי C ללא הפרעה ובכל יום נוגסים עוד ועוד משטחי ארץ ישראל. בוקר עצוב להתיישבות, בוקר עצוב לעם ישראל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.