חרדים10 | יום י"ח אב ה׳תשפ״א 27.07.2021

רביבו: "400 משפחות עזבו את לוד"; הרב גלויברמן: "להיפך"

ראש העיר לוד יאיר רביבו הפתיע את ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת: "יש נטישה של משפחות חזקות שמעדיפות ללכת לשוהם, מודיעין, לבאר יעקב. 400 משפחות עזבו את לוד בשל הפרעות" • העסקן החב"די הוותיק הרב יעקב גלויברמן בתגובה: "חסידי חב"ד הגיעו ללוד ב-1949 בעקבות הוראתו של הרבי. אז הם היו 70 משפחות והיום יש כאלף שלוש-מאות. אף אחד לא עוזב, להיפך"
רביבו:
מימין: הרב יעקב גלויברמן, וראש עיריית לוד עו"ד יאיר רביבו

ראש עיריית לוד יאיר רביבו הפתיע היום (שני) את שדולת ארץ ישראל בכנסת, במהלך דיון על הערים המעורבות – כאשר הציג נתון מדהים: “400 משפחות יהודיות עזבו את לוד מאז הפרעות”.

שדולת ארץ ישראל בראשות ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק התכנסה היום לראשונה בכנסת ה-24.

בין הדוברים היה גם ראש העיר לוד – שחשף בדבריו: “400 משפחות עזבו את לוד בשל הפרעות. נטישה של משפחות חזקות שמעדיפות ללכת לשוהם, מודיעין, לבאר יעקב.

“צריך לסייע להכניס את הערים המעורבות למפת עדיפות לאומית כדי שיהיה תמרוץ להגיע לגור פה איתנו. אנחנו עדיין בפוסט טראומה. אולי אתם שומעים על שקט מדומה אבל עברנו פה אירוע מאוד מטלטל לפני חודשיים. לא הכל זה תקציבים”.

הוא הביע אכזבה מהתנהלות הציבור הערבי: ”אני דוגמא לכך שנתתי המון תקציבים ועשיתי אפליה מתקנת, אבל ביום פקודה הפנו אלינו את הגב, הזהות הפלסטינית גברה והשד הלאומני יצא בגלוי בערים המעורבות. אני היום אחד האנשים השנואים במגזר הערבי, וכל חטאי שהרמתי את דגל המשילות”.

 

מעיריית לוד נמסר, בניסיון לרכך את רושם דבריו של ראש העיר: “האירועים בחודש מאי האחרון פגעו בערים רבות וכך גם בעיר לוד. ראש העיר התייחס לכך שיש משפחות בעיר שעזבו בעקבות האירועים. אולם, העיר כבר חזרה לשגרה, משפחות רבות אחרות כבר נקלטו בעיר ואחרות מביעות עניין במעבר ללוד. נמשיך לחזק את העיר בסיוע הממשלה במסגרת הפיכתה של לוד למרכז מגורים, תעסוקה ותחבורה ראשי בלב ישראל”.

ואילו העסקן החב"די הוותיק הרב יעקב גלויברמן, חולק על המסקנות של ראש העיר רביבו, וטוען כי בסך הכל יש מגמה הפוכה: "חסידי חב"ד הגיעו ללוד ב-1949 בעקבות הוראתו של הרבי מליובאוויטש. אז הם היו 70 משפחות והיום יש כאלף שלוש-מאות. אף אחד לא עוזב, להיפך, כל יום מגיעים עוד ועוד משפחות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.