שלמה מן | יום י"ב אב ה׳תשפ״א 21.07.2021

עונש המוות של הרוצח בבית חב"ד בפאווי בוטל, בעסקת טיעון

למרות שרצח מתפללת, פצע שלושה ונידון למוות, ג'ון ארנסט - המחבל הנתעב שחולל את הפיגוע בבית חב"ד בפאווי - הודה במסגרת עסקת טיעון וקיבל את חייו במתנה. הידיעה מתקבלת באכזבה בקהילות היהודיות בארה"ב
עונש המוות של הרוצח בבית חב
בעיגול: הרוצח

עסקת טיעון הוצעה לג'ון ארנסט, היורה האנטישמי שביצע את הפיגוע המחריד בבית חב"ד בפאווי באחרון של פסח לפני כשנתיים. ארנסט, שנידון למוות, הגיב לעסקה בחיוב. אתמול (שלישי), הוא הודה ברצח - וקיבל את חייב במתנה שר"י.

הוא הודה ניסיון לרצח ונשיאת נשק לא חוקית. בנוסף הודה, בבית המשפט העליון בסן דייגו באשמת הצתת מסגד בקליפורניה, חודש לפני ההתקפה על בית הכנסת. המחבל הודה כי שני המעשים הם פשעי שנאה. כך נמסר מפרקליטות מחוז סן דייגו.

"למרות ששקלנו פרשה זו כמי שצריכה לשאת עונש מוות, מאסר עולם ללא אפשרות שחרור מהווה פתרון הולם לפשע השנאה האלים הזה, ואנו מקווים שהוא מביא מידה של צדק וסגירה לקורבנות, למשפחותיהם, חבריהם ולקהילה", אמרה סאמר סטפן, פרקליטת מחוז סן דייגו. לדבריה, בוצעה התייעצות עם הקורבנות וקרובי משפחתם לפני שניתן אישור לעסקה.

הידיעה על עסקת הטיעון מתקבלת באכזבה בקהילות היהודיות בארה"ב, שציפו לעונש כבד בעבור היורה. בשנה שעברה דובר כי היורה יוענש במוות. כזכור, במהלך הפיגוע המחריד, נרצחה לורי גילברט קיי הי"ד, מהמתפללים הקבועים בבית חב"ד. מלבד זאת נפגעו שלושה - בהם שליח הרבי ורב בית הכנסת הרב ישראל גולדשטיין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.