מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשפ״א 21.07.2021

איש משפחה למופת: הפן הנוסף באישיותו של 'החוזר' זצ"ל

"מעבר לכל מה שכתבו ויכתבו על הרב ר' יואל ע"ה, על אלפי תלמידיו במשך 70 שנה, רציתי לשתף פן נוסף באישיותו: הרב ר' יואל היה איש משפחה" • כשנכנסו לסלון ביתו והוא לימד חסידות קבוצה של חסידי סאטמר, הם נבהלו. מה עשה ר' יואל? • שליח חב"ד בזכרון יעקב הרב יוסף יצחק פריימן כותב על דוד אמו ה'חוזר' של הרבי, הרב ר' יואל כהן זצ"ל
איש משפחה למופת: הפן הנוסף באישיותו של 'החוזר' זצ
ר' יואל כהן זצ"ל בשיחת הכנה לבר מצוה עם יבדלח"ט בנו של כותב השורות, לוי פריימן

 

מעבר לכל מה שכתבו ויכתבו על הרב ר' יואל ע"ה, על אלפי תלמידיו במשך 70 שנה, שהם הפכו להיות ראשי ישיבות, שלוחים, רבנים, משפיעים וכך הוא השפיע על כל חסידי חב"ד באופן ישיר או עקיף.

רציתי לשתף פן נוסף באישיותו, הרב ר' יואל היה איש משפחה. בכל פעם שאבי הרב ר' מאיר ע"ה היה מגיע לחצרות קדשנו, הוא היה מתאכסן בביתו של הדוד ר' יואל והדודה הרבנית לאה היתה מארחת אותנו בשמחה גדולה.

אני זוכר את הביקור הראשון שלי אצל הרבי בתשמ"ב בתור ילד, יחד עם אבי ע"ה ואחותי שנבדל לחיים טובים חנה שפרינגר, כשהגענו משדה התעופה לביתו של ר' יואל, דפקנו בדלת ונכנסנו, בסלון ישבו סביב השולחן קבוצה של אברכים מחסידות סאטמר ור' יואל לימד אותם חסידות.

 ברגע שאנחנו נכנסנו, הם נבהלו (זה היה בתקופה של שיא ההתנגדות של חסידות סאטמר לחב"ד) עד שראו שר' יואל קם ממקומו ומנשק את אבי, אז הם נרגעו...

אבי ע"ה היה שומר לעצמו עניינים בלימוד שרצה לברר, וכשהיה מתאכסן אצל ר' יואל היה מברר אצלו את הדברים.

במשך השנים זכיתי להשתתף בשיעורים ובהתוועדויות שלו. וכן בשנת שליחותנו בישיבה באושן פארקווי, ר' יואל היה מגיע כל שבוע במיוחד למסור שיעור לקבוצת השלוחים בישיבה.

אבל  דבר מיוחד זכיתי להשתתף במשך כמה וכמה שנים בסעודות בביתו בלילות שבת יחד עם בני הדודים שלי למשפחת בקרמן וטייכמן. כידוע שהסעודות האלו היו מרתקות במיוחד. אחד הדברים שר' יואל היה מרבה לספר ששמע מיהודי שסיפר לו שכאשר הוא שומע את הרבי מדבר שיחה תורנית, הוא מרגיש שהוא שומע את הראש ישיבה הכי גדול.

אבל כאשר הרבי מדבר על עניני אמונה הוא מרגיש שהוא שומע את הסבתא שלו מדברת.  ור' יואל הסביר: בדרך כלל בעלי השכל הם לא בעלי האמונה החזקה ביותר. זו שמורה לבעלי רגש ואנשים תמימים. ואותו יהודי התפעל מאוד. שאצל הרבי הוא רואה את העניין השכלי בשיא התוקף. ובאותה מידה את האמונה התמימה והפשוטה באותו תוקף ממש! ידוע פירושו של הרבי לביטוי המופיע במשניות: 'הוא היה אומר' שהתנא בדבריו היה אומר = מבטא את אישיותו שלו.

אפשר לומר שאצל ר' יואל ראינו את התכונה הזו בדיוק:  הרי כל כולו היה בעל מוחין, ויחד עם זה האמונה שלו בקב"ה ובכל מילה בתורה והביטול שלו לרבי, היו בצורה שאפשר לומר קיצונית ביותר. ואת האמונה הזו הוא אף הנחיל לדור הזה של חסידי הרבי.

אסיים בברכה מיוחדת לאשתו הרבנית לאה שהזכות העצומה שזכה בעלה הרב ר' יואל להביא את תורת הרבי ולהסביר אותה לאנשי הדור השביעי, זו כמובן גם הזכות שלה.

ונזכה להקיצו ורננו והרבי בראשנו וה'חוזר' ימשיך לעמוד על מקומו הקבוע ממול הרבי ועין בעין יראו בשוב השם ציון בקרוב ממש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.