שניאור דייטש | יום י"א אב ה׳תשפ״א 20.07.2021

מספר החולים מזנק; בממשלה נמנעים מצעדים דרסטיים

שיא של 4 חודשים: אתמול כ-1,400 נדבקים בנגיף, עלייה בחולים קשה • בעשרת הימים האחרונים זו בכניסה לישראל 154 אנשים מאומתים לקורונה • לפי הרמזור: בישראל יש יישוב אחד אדום, 10 כתומים ו-50 צהובים • שר הבריאות ניצן הורביץ לאולפן ynet: "לדבר על סגר זה היפותטי. אני לא אוהב סתם להפחיד את הציבור"
מספר החולים מזנק; בממשלה נמנעים מצעדים דרסטיים
בדיקת קורונה (אילוסטרציה, צילום COL)

מנתונים שפרסם  משרד הבריאות הבוקר (שלישי) עולה, כי 1,372 בני אדם אובחנו כחיוביים לקורונה ביממה האחרונה – זאת מתוך 74,186 בדיקות, כאשר 1.86% מהבדיקות היו חיוביות.

מספר המאומתים בישראל הבוקר עומד על 7,924 בני אדם. מקדם ההדבקה (R) עומד על 1.41. מספר הנדבקים הממוצע ליום עומד על 831 בני אדם.

בבתי הרפואה מאושפזים 126 חולים, 62 במצב קשה, 10 מהם מונשמים.

אחוז המחוסנים מתוך 126 המאושפזים עומד על 64.5 אחוז – כ-80 בני אדם. מבין המאושפזים שמצבם מוגדר קשה, 67.7 אחוזים הם אנשים שהתחסנו – כ-42 בני אדם.

5,747,027 אזרחים קיבלו את מנת החיסון הראשונה, ו-5,245,999 קיבלו את המנה השנייה.

על פי מפת הרמזור, בישראל יש יישוב אחד אדום – בית יצחק, עשרה יישובים כתומים, ביניהם: אשדוד, נתניה ובית שאן ו-50 יישובים צהובים – ביניהם: ראשון לציון, אשקלון, פתח תקווה וקריית ביאליק.

בביקורת הגבולות  בישראל זוהו בעשרת הימים האחרונים 154 אנשים מאומתים לקורונה – מתוכם 96 מחוסנים, כששמונה בני אדם נוספים חשודים בכך שחלו בנגיף ונדבקו בו שוב.

מבין המאומתים הללו –  שלושה חזרו ממדינות אדומות אסורות לטיסה: אחד מאוזבקיסטן ושניים מרוסיה.

15 בני אדם נוספים חזרו ממדינות שיש לגביהן אזהרה חמורה: 2 מאומתים מאיחוד האמירויות, ו-13 מאומתים מספרד. 136 נשאים חיוביים אחרים נכנסו ממדינות שאין לגביהן אזהרת מסע.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש, התייחס  הבוקר בגל”צ לאפשרות למתן חיסון שלישי לאוכלוסיית בני ה-65 ומעלה, מאחר ורבים מאלו שחולים בקורונה בקבוצת הגיל הזו, מצבם קשה: “אנו מחכים למידע על בטיחות החיסון השלישי – שאין הרבה תופעות לוואי ושהוא מועיל. מעריך שנקבל החלטה בעניין בשבועות הקרובים. קרוב לוודאי שבני ה-60 ומעלה יהיו הראשונים שיחוסנו במנת הדחף”.

באשר לתחלואה שמגיעה מחוץ לארץ, טען: “אנחנו עושים ככל שניתן לסגור את שרשראות ההדבקה. האתגר בנתב”ג הוא להפחית את התחלואה, תוך שאנחנו רוצים לאפשר יציאה מהארץ”.

שר הבריאות ניצן הורביץ לאולפן ynet: "לדבר על סגר זה היפותטי. אני לא אוהב סתם להפחיד את הציבור. מצד שני אנחנו גם לא נפקיר את הציבור כמו כל מיני מדינות אחרות שמורות על הורדת מסכה, ואומרים לא נבדוק בכלל, ואין קורונה".

לגבי נתב"ג: "אנחנו לא נסגור את נתב"ג, אנחנו לא רוצים לסגור את נתב"ג, ולא רוצים לגרום פגיעה גדולה מדי בתיירות ובתעופה. הכוונה היא שכל מי שחוזר מחו"ל יהיה בבידוד לתקופה מסוימת".

בנוגע לסוגיית מנת החיסון השלישית אמר הורביץ: "זה לא עניין של הערכה אלא של החלטה. רק כשתהיה המלצה רפואית חד-משמעית נעשה את זה - לא לפני.

אנחנו בדרך כלל גם רוצים לעשות את זה בתיאום עם מה שקורה בעולם, אבל היות ואנחנו ראשונים, אנחנו המדינה עם שיעור ההתחסנות הכי גבוה בעולם, אז גם חלק מהדברים אנחנו בוחנים לפי מה שקורה פה. אבל זה נורא חשוב לי, כי הציבור חייב לדעת שסיפור החיסונים הוא אמין ואנחנו עומדים על זה. זה הכל מדעי ורפואי במאה אחוז".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.