| יום י"א אב ה׳תשפ״א 20.07.2021

קורס סת"ם מבית 'הבינני' יוצא לדרך

הפסול בספר התורה שהתגלה בעקבות הקורס | לקראת פתיחת מחזור ב' של קורס סת"ם מטעם מכון הבינני, נפתח צוהר לתכנית הלימודים המיוחדת | האוחזים בקולמוס
קורס סת

"זה היה לאחר קבלת ההסמכה של קורס הסת"ם. אני קורא בספר התורה שבבית חב"ד שלנו, ספר בו אנו קוראים כבר במשך שנים,  והנה לפי הנלמד בשיעורים - ספר התורה איננו כשר!" משתף הרב אליעזר חיטריק שליח הרבי לנירנברג מבוגרי ומוסמכי קורס סת"ם של מכון הבינני, "ללא ידיעת ההלכות לא שמים לב לפרטים שונים. רק אחרי הקורס שמתי לב שהסופר האריך בכמה מקומות את האות ך באופן שפוסל.

מצד שני, אציין לחיוב, כי בזכות תכנית הלימודים למדנו איך לתקן את האות בצורה שתהיה כהלכתה. כך שה"רווח" שיצא לי מהקורס בנוסף למצוות לימוד תורה וזיכוי אחרים בסת"ם מהודר, הוא בכך שגם ספר התורה שלנו אכן יהיה כשר ומהודר."

מבין היצע הקורסים שמציע מכון הבינני הקורס הזה, הוא ללא ספק הקורס המבוקש ביותר. הגורם המרכזי לביקוש הרב הוא היכולת לתרגם את הידע והכלים למקצוע שניתן לעסוק בו. קורס מגיהים וסופרים מקיף את כל יסודות הכתיבה, מבנה האותיות סיתות הקולמוס ועד לשיטות מתקדמות לכתיבה יפה מהודרת.

בוגרים רבים משתפים כי מה שגרם להם לצלוח את חומר הלימודים רווי הפרטים והדיוקים שעלול להתיש היא שיטת הלימוד המקוונת החדשנית, כמו גם גיבוש התלמידים בקבוצות ווצאפ ייעודיות שהופכות למרכז תמיכה גם בהמשך הדרך ולאחר סיום הלימודים.

“קורס סת”ם” של מכון הבינני, נועד להנגיש את כל תורת כתיבת והגהת סת”ם לכל אחד לפי רמת הידע שלו. הקורס מותאם גם לכאלו שמגיעים ללא רקע כלל וחדשים לעולם הסת"ם. הקורס מופעל בשיתוף מכון “לשכת הקודש”,  הידוע בעולם כבר למעלה מעשרים שנה כמכון המתקדם ביותר בהוראת הסת”ם, נערכה מהדורה ייחודית של חוברות סיכום וחומרי לימוד בהם משולבים כל הפסקים של אדמו”ר הזקן הלכה למעשה, ובכך הקורס הוא היחיד מסוגו בעולם המשלב את פסקי שולחן ערוך הרב הנצרכים למעשה עבור חסידי חב”ד. במסע לימודי חוויתי ויסודי יוצאים גם אלו עם בסיס הלכתי וכלים פרקטיים להשתלב כסופרים או כמגיהים מן המניין.

"למעלה מ100 תלמידים הוסמכו עד היום על ידינו. רבים מהם השתלבו מיידית בשוק כתיבת והגהת הסת"ם. ישנו ביקוש גבוה מאוד בשוק הסת"ם ההולך וגדל ל'סופרים' ו'מגיהים' ברמה גבוהה, ואלו המסיימים את הקורס בהצלחה 'ייחטפו' מיד בשוק העבודה, משתף הרה"ח ר' אלכסנדר דרורי מכפר חב"ד הרב האחראי על "תו פיקוח חב"ד" - תקן הכשרות המוערך של צעירי חב"ד בארץ לספרי תורה ומזוזות - ומגיד השיעור של תכני הגהת הסת"ם בקורס.

במכון נוכחו לראות כי ישנם כאלו המעדיפים ל'התמקצע' רק בתחום אחד בעולם הכתיבה והגהה, לדוגמה כאלו המעוניינים דווקא להגיה ולא לעסוק בכתיבה, לשם כך נוצרו מספר מסלולי למידה: “הכרת סת”ם”, “מגיהים” ו”סופרים”. מבנה הקורס הזה מאפשר קבלת רקע כללי לאלו המעוניינים בכך, ולאלו הרוצים ללמוד לעומק את כל היקף ההלכות והדינים הקושרים לסת”ם מוצעים שיעורים נוספים.

מבנה הקורס

שלב א' - יסודות הסת"ם

שלב זה הוא הבסיס ההכרחי. הקניית היסודות נבנית בצורה חווייתית והכרת משנת הסת"ם ההלכתית. כדי לבנות סדר לימודים מקצועי ומהוקצע היטב, חברנו למכון “לשכת הקודש”, המכון המוביל בעולם שתכנית הוראת הסת"ם היסודית שלו קנתה לו מוניטין עולמי בתחום קורסי הסת”ם.

תוכנית הלימודים בנויה על פי סדר ה’משנה ברורה’, וכוללת סיכום דברי הפוסקים האחרונים ‘הלכה למעשה’ דבר דבור על אופנו. כך שבתוכנית זו מכסים את כל השאלות המצויות הלכה למעשה. לימוד האותיות יהיה במקביל ללימוד ההלכות, כדי שלא להתיש את הלומד בלימוד רק צורת האותיות בלבד, אלא לשלב נושאי לימוד מרתקים.

שלב ב' - הגהה וסופרים

הגהה

הלומדים הגהה, ימשיכו בלימוד תוכנית לימודים אינטרנטית מעמיקה של מכון “לשכת הקודש”. בחוברת זו רוכזו שיטות כל הפוסקים הלכה למעשה, הדנות בכל המקרים שמגיהי הסת”ם מתמודדים איתם כשיגרה. בסיום ייגשו הלומדים למבחן מסכם, ויעשו שימוש אצל מומחי סת”ם.

סופרים

הלומדים סופרות ילמדו כתיבת סת”ם הלכה למעשה בלימוד פרונטלי. התכנית תלווה על ידי מומחה ידוע לכתיבת סת”ם.

ממכון הבינני נמסר שעם פתיחת האפשרות להירשם, התמלאה כיתת הלימוד בעשרות תלמידים, וכעת מדובר במקומות אחרונים בכיתת הלימודים. הרצון לשמור על הוראת לימוד אישית ומעקב על התקדמות התלמידים מחייב לימוד בכיתה קטנה ומגובשת.

זוהי הזדמנות מיוחדת לחפצים להתמקצע ולרכוש בסיס הלכתי בעולם הסת"ם, והעקר, לאלו הרוצים מקצוע מכובד לחיים.- מהרו להרשם!

>>>לחצו עכשיו על לינק ההרשמה<<<

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.