שלמה מן | יום י' אב ה׳תשפ״א 19.07.2021

מרגש: ילדי הרווחה השתתפו בסדנה יוקרתית של כולל חב"ד

עשרות מילדי המיזם לביטחון תזונתי בבאר שבע, זכו להשתתף בסדנא יוקרתית לגילוף פירות שנערכה על ידי מוסד החסד כולל חב"ד • "ההורים והילדים תמיד מודים למיזם ולא מפסיקים לשאול ולבדוק עם משרד הרווחה ואיתי מתי יתקיימו עוד סדנאות"
מרגש: ילדי הרווחה השתתפו בסדנה יוקרתית של כולל חב
צילומים: כולל חב"ד

סדנת ייחודית לגילופי פירות התקיימה בעיר באר שבע לילדי המיזם לביטחון תזונתי. 

המיזם לביטחון תזונתי שהוקם לפני מספר שנים על ידי משרד הרווחה בשיתוף מוסד החסד הוותיק 'כולל חב"ד', מספק סלי מזון מורחבים ללמעלה מ-11,000 משפחות בארץ הקודש ומעניק הזדמנויות שוות לעשרות אלפי ילדים ממשפחות רווחה ומשפחות קשות יום, משפחות שנמצאות במצב של אי-ביטחון תזונתי חמור, רובן היו מדלגות על ארוחות עקב עוני או משפחות שבהן תזונה לקויה כתוצאה ממצב כלכלי.

במסגרת התכנית זכו המשפחות המשתתפות גם לסדנאות בנושא כלכלה נבונה ותזונה בריאה שנערכו במרכזים של משרד העבודה והרווחה.

הסדנה המיוחדת, שנערכה כעת לראשונה מאז פרצה הקורונה, מיועדת לילדים ממשפחות רווחה ללא יכולת כלכלית לממן חוגים או סדנאות לילדיהם. הבעיה מתעוררת בעיקר בחופש הגדול אז יוצאים הילדים לקייטנות, חוגים ופעילויות ולילדי משפחות הרווחה אין לאן ללכת.

אנשי כולל חב"ד הרימו את הכפפה ויצרו סדנה ייחודית לגילוף פירות בה למדו הילדים על הצבעים והטעמים הייחודים לכל פרי ועל הרפואות שגנוזות בהם. בנוסף קצת למדו כמובן על סוגי הסכינים שהמגלף משתמש וצפו בסדרת הפעולות הנדרשות כדי להביא לתוצאה מושלמת. לסיום- המנצח בתחרות  הגילוף קיבל עגלת  אבטיח וכל ילד וילדה יצאו עם פרח תפוח שיוצר על ידו.

מיכל אלקבץ-רכזת המיזם לביטחון תזונתי בעיר באר שבע, מציינת כי בנוסף לפעילות המיוחדת שוחחו המפעילים עם הילדים על ייחודיות הפרי והכח האנושי לייקר את המתנות המיוחדות שבורא עולם נתן בכישרונות המיוחדים שכל אדם ניחן בהם.

כאמור, זו הסדנה הראשונה מאז פרצה הקורונה, אולם זו לא הפעם הראשונה שכולל חב"ד מפיקים סדנאות מסוג זה. בעבר התקיימו סדנאות בעיר באר שבע כמו סדנת סושי פירות לנשים ולילדים - שבה למדו המשתתפים כיצד מכינים סושי פירות ביתי וללא הוצאות כספיות יקרות.

בנוסף היו סדנאות יצירה לילדים, בין היתר סדנה בה כל ילד הכין מסכה באופן עצמאי ובנוסף לכך קיבלו הילדים מסכות ממותגות ע"י המיזם.

אלקבץ מוסיפה כי "כל הסדנאות מלאות תוכן לימודי. בנוסף לחוויה עצמה אנו מעבירים להם את נושא הבריאות שבפירות והתרומה שלהם לבריאות, היופי והתבונה בפרי והחלק המעשי - איך האדם מוסיף נופך ליופי הטבעי על ידי הפעולות שלו".

היא מציינת כי "ההורים והילדים תמיד מודים למיזם ולא מפסיקים לשאול ולבדוק עם משרד הרווחה ואיתי מתי יתקיימו עוד סדנאות".

הרב מנדי בלוי, מנהל כולל חב"ד בארץ הקודש מציין כי "הוכח באופן חד משמעי שהסדנאות הללו לצד הסיוע השוטף של המיזם בחלוקת תלושי מזון וסלים, מסייעים באופן פרטני וממשי לכל משפחה ומשפחה, הן בפן הכלכלי והן בפן המקצועי".
7 קבצים מצורפים

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.