שלמה מן | יום י' אב ה׳תשפ״א 19.07.2021

מעמד סיום מחזור תשפ"א בת"ת בכפר חב"ד; המחנך הפתיע. צפו

התוועדות סביב שולחנות ארוכים, פאנל שאלות ותשובות, סיומי מסכת וזיכרונות. בתלמוד תורה בכפר חב"ד התכנסו למעמד מרגש ומרומם של סיום מחזור הלימודים תשפ"א; ערב שכולו תורה וחינוך שהשתרע על פני כשלוש שעות גדושות בתוכן תורני וחסידי. COL מגיש סיקור ותיעוד
מעמד סיום מחזור תשפ
תמונות: באדיבות המצלם

באולם התלמוד תורה בכפר חב"ד התקיים מעמד מרגש ומרומם של סיום מחזור הלימודים ה'תשפ"א בתלמוד תורה. זה היה ערב שכולו תורה וחינוך והוא השתרע על פני כשלוש שעות גדושות בתוכן תורני וחסידי.

הערב שהוגדר מראש "התוועדות" נערך סביב שולחנות ערוכים, כאשר אליהם מסבים תלמידי הכיתה המסיימת, כיתה 'מכינה לישיבה', ואבותיהם. ההתרגשות מן המעמד המיוחד ניכרה היטב על פניהם של האבות והבנים כאחד, מתחילת הערב ועד לסיומו לקראת חצות הלילה.

ליד שולחן הכבוד ישבו המרא דאתרא הגאון הרב מאיר אשכנזי שליט"א, ראש המועצה מר דוד יפרח, חבר ההנהלה הרוחנית הרב זלמן רודרמן, מנהל התלמוד תורה הרב מנחם מענדל כהן ושני מחנכי הכיתה הרב ברוך ציקוושוילי והרב זאב רויטמן. אליהם הצטרף הרב חנינא גרינבלט שבשבועות האחרונים חבר אל הצוות, בשעות האחרונות של ימי הלימודים, והפעיל עבור התלמידים המסיימים תוכנית העשרה חסידית וחווייתית במיוחד.

את המעמד הנחה בטוב טעם ובשילוב קטעי קישור מרגשים מנהל הת"ת הרב כהן. ראשון הדוברים היה המרא דאתרא שריתק את הנוכחים בדבריו על גודל הרגע ועל המעבר הצפוי לישיבות. לאחר מכן נשא דברים ראש המועצה, המסור בכל מאודו להצלחת הת"ת. בין השאר בירך מר יפרח את המנהל הרב כהן על קבלת הקביעוּת בתפקידו. הרב זלמן רודרמן סיכם את השנה שהייתה והדגיש את המטען האישי שכל אחד ואחד מהתלמידים נושא עמו בדרכו להצליח בישיבה בה ילמד.

המחנך הרב זאב רויטמן חלק עם הנוכחים חוויות מיוחדות שהוא נוצר בליבו מן השנה החולפת. הוא גם תיאר את ההתרגשות המיוחדת שאפפה את התלמידים במעמד הסיכום שערך איתם בכיתה.

הרב חנינא גרינבלט הינו אברך חסידי צעיר, שנקרא אל הדגל לפני כחודש וחצי, על מנת להמתיק לתלמידים המסיימים את סיום שמונה שנות לימודיהם בתלמוד תורה. הוא עשה זאת בדרכים מקוריות ששילבו למידה מעט אחרת עם חוויות מהנות דוגמת סיור לימודי מעמיק במפעל לייצור תפילין של הרב יצחק מוזיקנט בכפר חב"ד, משחק 'מחפשים את המטמון החסידי' ועוד. ביום האחרון ללימודים צבעו התלמידים וקישטו את אחד ממבני התלמוד תורה, כאשר הם מותירים אחריהם חותם חיובי ומזכרת יפה לשנים הבאות. פעילות זו התקיימה בשעות אחר הצהריים של ימי הלימודים.

תלמיד הכיתה המסיימת הת' מנחם מענדל איפרגון ערך סיום על מסכת תענית, המסכת שנלמדה בכיתה לגירסא. בדבריו שילב הדרן של הרבי והפליא את כל הנוכחים בלמדנותו ובדיבורו הבוטח והקולח.

את ברכת ההורים הביא הרב מנחם פרידמן, שבמילים נרגשות ומחורזות הודה באופן אישי לכל אחד ואחד מאנשי הצוות שחינכו, לימדו וטיפחו את התלמידים בשנה האחרונה. הוא אף הגיש להם בשם ההורים מתנות אישיות.

חלקה האמצעי של ההתוועדות הוקדש ל'שאלות ותשובות' עם שניים מראשי הישיבות שקלטו רבים מתלמידי הכיתה – הרב מנחם קעניג מישיבת תומכי תמימים בלוד והרב שלום דובער הנדל מישיבת תומכי תמימים באור יהודה. במשך שעה ארוכה הציגו להם התלמידים שאלות נבונות שמטרידות ומעסיקות אותם, בקשר לישיבות, סדריהן ונוהליהן, וראשי הישיבות ענו להם על כל שאלותיהם, בנועם ובחכמה.

סיומה של ההתוועדות הוקדש לדברים שנשא המחנך הראשי של הכיתה הרב ברוך ציקוושוילי. הרב ציקוושוילי הפתיע את התלמידים, 33 במספר, כאשר הכין לכל אחד ואחד מהם ספר תורני עם הקדשה. אל הספר נלוותה תעודת סיום נאה שבה נכתבו לכל תלמיד מילות פרידה וחיזוק אישיות. זה אחר זה הוזמנו התלמידים לקבל מידיו ומידי מחנכי הכיתה הנוספים את הספרים והתעודות, כאשר הרב ציקוושוילי אינו מסתפק בכך, אלא גם מנצל את הרגעים המיוחדים הללו ומקדיש לכל תלמיד ותלמיד מילים מחבקות ומעצימות.

ההתוועדות המרוממת הסתיימה בצילום תמונה קבוצתית ובשירת "כי בשמחה תצאו ובשלום תובלון".

לאחר מכן ניגשו התלמידים ואבותיהם אל צוות הת"ת כדי ללחוץ את ידיהם ולהודות להם בחום על שמונה שנים של השקעה ומסירות, שנים אשר הניבו פירות משובחים ומפוארים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.