שלמה מן | יום ו' אב ה׳תשפ״א 15.07.2021

"נפגשנו בחב"ד" • מיזם שידוכים פורץ דרך של המרכז לענייני חינוך

חב"ד מציגה: יוזמה חדשנית לעידוד הכרויות בין יהודים לצורך נישואין. פלטפורמה אינטרנטית משוכללת תחבר בין עשרות אלפי מקורבי חב"ד בעולם ותאפשר להם למצוא שידוך יהודי בקלות ויעילות • פרופילים מבוקרים, בירורי יהדות, קהילה אונליין, המלצות משלוחים, ופגישות מהירות - מרכיבים את המיזם החדש שכבר תופס תאוצה בינלאומית
חתונה יהודית. צילום: shutterstock

אלפי שלוחי הרבי הפזורים ברחבי תבל, נתקלים לא-פעם בתופעה מצערת ומדאיגה: צעירים וצעירות יהודיים שהתקרבו באמצעות חב"ד ליהדות, ברמות שונות, מכירים בן או בת זוג שאינם-יהודים ומחליטים להינשא להם ולהקים אתם משפחה. התבוללות במלוא מובן המילה.

השלוחים - החשים בעוגמת נפש רבה - עושים כל שביכולתו להניא אותם, אבל לדאבון-לב לפעמים זה פשוט מאוחר מדי. "לו רק יכולנו למנוע זאת מראש ולמצוא להם שידוך יהודי הולם", הם טוענים, "צעירים אלו לא היו מקבלים החלטה כה נוראית".

ארגון CYP - חב"ד לאנשי עסקים צעירים, הפועל מטעם 'מרכז 302', החליט להרים את הכפפה ולנצל את הפופולריות הגואה של ממשקי ואתרי האינטרנט המיועדים להיכרות וליצור אלטרנטיבה יהודית כשרה לצעירים בין הגילאים 22-39 העומדים בקשר עם בתי חב"ד ברחבי תבל.

אלפי הצעירים שנרשמים לפלטפורמה ויוצרים פרופילים אישים, מאושרים על-ידי השליח שלהם המעיד על יהדותם ומשמש ככתובת לבירורים נוספים. בנוסף, על הצעירים למלא טופס מיוחד שנבנה בהכוונה הלכתית, כדי לוודא באופן עמוק יותר את יהדותם בהתאם להלכה.   

לאחר יצירת הפרופיל, אלגוריתם משוכלל סורק במהירות את אלפי הצעירים הרשומים במערכת במטרה למצוא התאמות שיכולות להוביל אי"ה לשידוך הולם. בשלב הבא, הצעירים מתבקשים לאשר הגעה לאירועי 'פגישות מהירות' (Speed-dating) בהם הם מקבלים הזדמנות להכרות ראשונית תוך שמונה דקות עם ההתאמות שהוצעו על-ידי המערכת. בזכות המפגשים הקצרים במיוחד, המתרחשים אונליין וללא מאמץ מיוחד, ההיצע גדל משמעותית והצעירים פוגשים במהירות גם שידוכים פוטנציאליים שסתם כך הם היו נמנעים להשקיע בהם מאמץ. תוך שעה, כל צעיר או צעירה מספיקים להיפגש עם שמונה אנשים שונים ומתוכם לבחור עם מי להמשיך את הקשר.

'נפגשנו בחב"ד' מתעד לא רק ליצור שידוכים, אלא גם לחנך צעירים בוגרים אודות החשיבות של נישואין בהתאם לתורה ויהדות ולהפוך את הליך הפגישות לשלב בריא ומעצים בחיים.

"כשם שתורתנו היא תורת חיים, העוסקת בכל רבדי החיים", מסביר מנכ"ל 'מרכז 302', הרב מנדי קוטלרסקי ל-COL, "כך עלינו, השלוחים, לסייע בכל התחומים ובמיוחד בתחום כל-כך חיוני כמו חיי נישואים. מדובר במיזם שיביא, ללא ספק, לשינוי דרמטי בתחום".

פעילות האתר וזמני המפגשים מותאמים לצעירים יהודים מכל רחבי הגלובוס, דוברי שפות שונות, וזוכה להערכתם של מאות ואלפי שלוחים שכבר החלו להשתמש בפלטפורמה בהצלחה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.