צבי סופר | יום ה' אב ה׳תשפ״א 14.07.2021

10 שנות מאסר לסגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום

עונש חמור של עשר שנות מאסר נגזר על סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום מ'ישראל ביתנו' • בנוסף תשלם קנס של 900 אלף שקל וחילוט בגובה מיליון שקל • באופוזיציה מיהרו להגיב: "איזו בושה"
10 שנות מאסר לסגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום
(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

פרשת ישראל ביתנו: שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, גזר הבוקר (רביעי) עשר שנות מאסר על סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, שהורשעה בשורה של עבירות שוחד חמורות.

כמו כן נגזר על קירשנבאום תשלום קנס של 900 אלף שקל וכן חילוט בגובה מיליון שקל.

מנכ”ל משרד החקלאות לשעבר רמי כהן נידון ל-30 חודשי מאסר ותשלום 180 אלף שקלים קנס, וחילוט בסך של 250 אלף ש”ח.

בית המשפט הורה על עיכוב תחילת המאסר עד ה-5 בספטמבר, כדי לאפשר לקירשנבאום לערער על גזר הדין לבית המשפט העליון.

השופט אמר בפסק הדין: “קירשנבאום הייתה אמונה על הכספים הקואליציוניים, ופגעה אנושות בעמותות ועסקים שמהם נטלה שוחד. היא הזיקה לעצמה בשביל בצע כסף ושררה, ותוך סטייה עמוקה מדרך הישר לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם במשך שש שנים ומשמונה גורמים שלא קשורים זה לזה”.

קירשנבאום הורשעה בין היתר בריבוי עבירות שוחד, ריבוי עבירות של הלבנת הון, שימוש במרמה, עבירות מס, עבירות הפרת אמונים ועוד. רמי כהן הורשע בעבירות שוחד, הלבנת הון, זיוף מסמך, קבלת דבר במרמה, שיבוש הלכי משפט ואיומים ועוד.

לאחר מתן גזר הדין מסר עו”ד ד”ר מאור אבן חן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה: “העונש שנגזר על פאינה קירשנבאום ורמי כהן הולם את המעשים החמורים בהם הם הורשעו. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי הגיע העת להחמיר את הענישה בגין עבירות שחיתות שלטונית. העונשים שנגזרו על קירשנבאום וכהן מהווים תמרור אזהרה ברור לכל עובד ונבחר ציבור שידעו כי השחיתות אינה משתלמת.”

מישראל ביתנו נמסר בתגובה: ”מפלגת ישראל ביתנו מצטערת על העונש הכבד שהוטל על פאינה קירשנבאום. אנו סבורים שמדובר בהחלטה מחמירה ומקווים שבית המשפט העליון יתחשב בעובדה שגב’ קירשנבאום עברה הליך משפטי ארוך ומתיש של למעלה משבע שנים ויבחר לקצר את העונש”.

באופוזיציה מיהרו להגיב:

ח”כ עמיחי שיקלי מימינה: ”פרשת השחיתות מהחמורות בתולדות המדינה חתומה על שמה של מפלגת ישראל ביתנו שהמזכ״לית שלה פאינה קירשנבאום קיבלה הבוקר עשר שנות מאסר בפועל. איזו בושה”.

ח”כ שלמה קרעי מהליכוד: ”עשר שנות מאסר לסגנית שר של ליברמן וליברמן עדיין מסתובב חופשי… לא פלא שערק לשמאל. שם האתרוג יותר מהודר. רואים לכם. חברי כנופיית שלטון החוק”.

ח”כ אורי מקלב על גזר הדין לשרה לשעבר פאינה קירשנבוים: “במשך שנים רבות ‘ישראל ביתנו’ לוקחים את הכסף הציבורי של כל עם ישראל לצורכיהם הפרטיים.

“בישראל ביתנו כולם עושי דברו של ליברמן ופועלים בשליחותו. הם לא רק לקחו אלא השחיתו את המערכת, זו פרשת שחיתות המתאימה לנגירה ומה שמעניין את ליברמן זו גזלת פת לחמם של הילדים החרדים.

“לצערנו השרה לעבר פאינה קירשנבוים משלמת היום על מעשי השחיתות של ליברמן”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.