שלמה מן | יום ד' אב ה׳תשפ״א 13.07.2021

הילד סבל מדיכאון. זה מה שהרבי הנחה את האבא המודאג לעשות

"במקרים דומים ראו תוצאות טובות כשמוציאים את הזקוק לרפואה מהארבע אמות שלו" | מכתב של הרבי לאיש ציבור שבנו סבל מדכאון | "מקרה כזה אינו נדיר בימינו אלה"
הילד סבל מדיכאון. זה מה שהרבי הנחה את האבא המודאג לעשות
צילום אילוסטרציה: shutterstock

מכתב מהרבי, לאיש ציבור שביקש ברכה ועצה לגבי הטיפול בבנו שסבל מדכאון.

"הנה בכלל, לצערנו הרב, מקרה כזה אינו נדיר בימינו אלה, ובטח שמע גם מהרופאים המטפלים שיש כמה וכמה מקרים דומים לשלו", ציין הרבי. "וכותב אני את זה לא משום צרת רבים חצי נחמה, שאיני יודע אם זה במקומו כאן, אלא כדי להדגיש שיש לרופאים נסיון רב במקצוע זה, וגם מתנהל מחקר אינטנסיבי בנוגע אופני טיפול ורפוי בזה וכו'.

"שלכן מובן שאין כל מקום להגיד עתידות שהסיכויים בזה בלתי טובים וכדומה, ועל כל פנים צריך להוסיף שוברו בצדו שהוא כך לפי מצב חכמת הרפואה בהוה, ובשטח האמור הרי כנ״ל המחקר הוא אינטנסיבי ביותר כיון שרבים זקוקים לזה".

הרבי הוסיף: "וכונה שניה בכתבי האמור: שלכן כדאי לעמוד בקישור עם אותם המתעסקים במחקר זה, או הקרובים אליהם, ולשאלם מזמן לזמן מה נתחדש בשטח זה. וההדגשה היא על אותם המתעסקים במחקר האמור, כי עד שמגיעות תוצאות המחקר לרופאים המטפלים עובר זמן רב ביותר, כיון שהרופאים המטפלים שומעים על דבר זה ממכתבי עתים בשטח הרפואה, שהמאמרים מודפסים שם בדו״חות ארוכים, ובכלל מתפרסמים רק לאחרי שהתרופה היא בדוקה ומנוסה משך זמן ארוך.

"במקרים דומים ראו תוצאות טובות כשמוציאים את הזקוק לרפואה מה"ד׳ אמות שלו" על ידי בקשת השתתפותו בפעולה ובמוסד וכיוצא בזה, בתור בקשת טובה ממנו. כי ברובא דרובא, כשמבקשים אותם משיבים בשלילה כיון שהרושם אצלם שהכונה בזה לעשות להם טובה או לרפאותם וכו'. מה שאין כן כשהגישה היא שמוסד פלוני או פעולה פלונית זקוקים לעזרת המדובר והשתתפותו וכו׳ ואי אפשר בלאו הכי, שלפעמים קרובות נשמעים הם לתת עזרתם ובמילא לאט לאט נעשים מעורבים יותר עם הבריות. אלא כנ״ל שהדיבור צריך להיות באופן שלא לעורר חשד שיש כאן ערמה בשביל להוציאו ממסגרת שלו".

עוד כתב הרבי: "בידעי את מר בודאי אין צריך להזכיר אשר הוספה בתורה ומצותיה מוסיפה בברכת ה׳ רופא כל בשר ומפליא לעשות. ובענינים הקשורים באין־ סוף ב״ה, היינו עניני התורה ומצותיה, הנה ככל שיהיה המצב טוב יש מקום להוסיף כהנה וכהנה (שלכן נצטוה כל אחד להעלות בקודש). וכשהמדובר באיש ציבורי אשר השפעה לו בסביבתו ובחוג נרחב, הרי ניצול מלא של השפעתו להחדרת היהדות וערכיה בלי כל פשרות הוא מעקרי תפקידו, ובלשון חכמינו זכרונם לברכה זהו בגדר של מצוה שצריך להזהר בה טפי".

מקור: אגרות קודש חכ"ו ע' ג-ד • מוגש ע"י מכון 'אור החסידות' •  העתקת המכתב באישור מהוצאת ספרים קה"ת

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.