שלמה מן | יום ד' אב ה׳תשפ״א 13.07.2021

נוכחות מרשימה: אברכים חסידי חב"ד במבחני הרבנות הראשית

במתחם מבחני הרבנות הראשית לישראל: קבוצה גדולה של מצוייני אברכים חב"דיים מרשת כוללי השליחות 'תורה שלמה', בלטו בנוכחותם במתחם המבחנים • "זהו יום חג עבור האברכים", אומרים בהנהלת הכוללים
נוכחות מרשימה: אברכים חסידי חב
תמונות: באדיבות המצלם

כבוד ליובאוויטש: נוכחות מרשימה של אברכי ליובאוויטש נראתה במתחם מבחני הרבנות הראשית לישראל: קבוצה גדולה של מצוייני אברכים חב"דיים מרשת כוללי השליחות 'תורה שלמה', בלטו בנוכחותם במתחם המבחנים. 

"זהו יום חג עבור הרשת ועבור האברכים המביאים לידי ביטוי כעת קצירה של שנת השקעה מפרכת בלימודי הלכות איסור והיתר", מספר בהתרגשות מנהל התכנית ומפקח תכניות הלימוד הרב חיים אלימלך, "לא מכבר הגיעו הציונים על הלכות שבת ממועד הבחינה הקודם, והאברכים כולם, ללא יוצא מן הכלל, עברו ברוך השם את הבחינה בהצלחה יתירה".

שנת הלימודים האחרונה כללה גם תקופות של סגרים בעקבות הקורנה ולימודים באמצעות הזום ובמגוון אמצעים נוספים, שבוצעו מאילוצי ההגבלות. "למרות זאת", מוסיף הרב אלימלך, "האברכים הצליחו להשיג יעדים מרשימים. כל זה בנוסף לפעילות בשדה השליחות אותה ממלא כל אברך בשכונת השליחות שלו".

הרב מנחם מענדל והבה ראש הכולל ובית ההוראה 'תורה שלמה' ירושלים, אומר כי "במבחן זה ניכרה השקעתם של האברכים לצד עבודת השליחות, ביגיעה אמיתית בלימוד יומם ולילה וכבר הובטחנו 'יגעת ומצאת תאמין'".

הרב משה אריאל הכהן רוט ראש הכולל 'תורה שלמה' בבאר שבע מציין את מאמר חז"ל ש"הכל הולך אחר החיתום". לדבריו, "המבחן הגדול על הלכות 'איסור והיתר', מהווה חותמת על שנה שלמה של מרתון לימודי בתקופה מאתגרת במיוחד. שנה על מכלול אירועים מאתגרים: הקורונה והסגרים, לצד מבצע 'שומר החומות', במהלכה רכשו אברכי הכולל, ידע נרחב, בקיאות רבה ושליטה מליאה בכל הלכות איסור והיתר".

חזון הכוללים שזה עתה חוגג 10 שנות פעילות, הוא המשיך ישיר לחזונם של פטרוני הפרויקט, הרב יצחק משען משלוחי הרבי בברזיל והרב שלום דוכמן מנהל מפעל החסד 'כולל חב"ד'. "השילוב בין לימוד תורה ושליחות, הוא הגשמת חזונו של הרבי", אומרים השניים, "האברכים גם משקיעים שעות רבות בלימוד התורה וגם פועלים ללא לאות לקירוב יהודים רבים לתורה ולמצוות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.