הרבי מציג: זה הנעלם אחרי סיום ההעמקה בחכמת המתמטיקה
מכתב מהרבי לפרופסור יוסף יואל ריבלין, על אודות דאגה לנשמה היהודית של גאון מתמטי.
"הפתעה נעימה היתה לי לקבל מכתבו בצירוף הספר כתבים מתימטיים לד"ר פסח חברוני", כתב הרבי. "ומטובו למסור לכל חברי הועד תשואות-חן בעד עותק ב' של הספר. ובפרט, ככתבו, הרי המחבר ע"ה היה מגזע חב"ד".
בהמשך כתב הרבי: "ארשה לעצמי לבוא בהצעה, ואף שבאה לאחרי החתימה עקרית היא וגם נפשית, אשר כיון שהועד לקח על עצמו ההוצאה לאור של כתבי המחבר המנוח, בודאי ידאג גם כן שיהיה בסדר כל הקשור לעילוי נשמתו, שמירת היארצייט, לימוד משניות, נתינה לצדקה וכולי. ובודאי לדכוותיה דמר אין צורך באריכות בדבר.
"ועיין גם כן בהמבוא [לספר זה]שכתבו מר, תיכף בפרק א' שלו, אשר לאחרי ההבנה וההשגה וההעמקה בחכמת המתימטיקה, שהיא היסוד לשאר החכמות, אומרים שעתה "מתחיל הנעלם הידוע רק לנעלם על כל נעלם". שהכוונה בזה מובנת וגם פשוטה ובאופן חד משמעותי, בסגנון המורה הגדול, גם המורה לנבוכים שבכל הדורות: "יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע שיש שם מצוי ראשון כו' ואין אמתתו כאמתת אחד מהם (שאר הנמצאים) כו' כי אין כח בדעת האדם החי כו' להשיג אמתתו" נעלם מכל נעלם".
מקור: אגרות קודש חכ"ו מכתב ט'תרסב • מוגש ע"י מכון 'אור החסידות' • העתקת המכתב באישור מהוצאת ספרים קה"ת