שניאור דייטש | יום ב' אב ה׳תשפ״א 11.07.2021

עד ראיה במיאמי: "המשלחת הישראלית עשתה קידוש ה' ענק"

המשלחת הישראלית של פיקוד העורף עזבה היום (ראשון) את אתר האסון במיאמי ובצעדה סמלית באתר האסון זכתה לתשואות, חיבוקים ודמעות • 'המהפך השקט' עם בואם של אנשי המשלחת לזירה, כיצד איתרו גופה, והמפקד שבישר את מציאת גופות בני הזוג הנספים איינסוורת' ע"ה - ועלה לתורה לקריאת השם של הנכדה • עד ראייה חסיד חב"ד ותושב השכונה מספר מה שאירע מאחורי הקלעים
עד ראיה במיאמי:
משלחת החילוץ של צה"ל יחד עם כוחות חילוץ מקומיים באתר האסון (צילום: דו"צ)

המשלחת הישראלית של פיקוד העורף עזבה היום (ראשון) את אתר האסון במיאמי ובצעדה סמלית באתר האסון זכתה לתשואות, חיבוקים ודמעות.

בקול רועד מהתרגשות, שוחח עם COL ב', חסיד חב"ד המתגורר בשכונה, המעדיף להישאר בעילום שמו, ומתאר קצת ממה שהתרחש בשבועיים האחרונים, מאז התרחש האסון.

"האסון קרה בליל שישי בשעה 2:00 לפנות בוקר", מתאר הישראלי לשעבר חסיד חב"ד המתגורר בשכונה היוקרתית מזה 10 שנים.

"המשלחת הישראלית של פיקוד העורף הגיעה רק ביום ראשון. אם היו מגיעים כבר למחרת – אני בטוח שהיו מצילים חיים", הוא טוען בלהט.

לדבריו, הוא הופתע עד למאוד שבכלי התקשורת בארץ יש 'קול ענות חלושה' ביחס למה שאירע שם. "כל כלי התקשורת פה לא מפסיקים לשבח את הפעילות של המשלחת הישראלית", הוא אומר. "הייתי בטוח שבארץ כל הכותרות על זה, והנה כלום, לכן אני רוצה לספר קצת ממה שחוויתי שם".

"הם הגיעו לעזור, במקצועיות מדהימה, בחכמה תושייה והרבה ענווה, כדי לא לפגוע בכבודם של הכוחות המקומיים. פיקוד העורף מיפה כבר בארץ את כל המתחם, איפה כל דבר, מי גר בכל דירה ואיפה הוא ישן", הוא מתאר. "הם בנו דגם תלת מימד מדוקדק והביאו שיטות מתקדמות שהיום מבינים שחייבים ללמוד את זה גם כאן".

קידוש ה', עם כל הרגישות: איש צוות חילוץ מקומי וחבר משלחת החילוץ של צה"ל מטפלים בספרי קודש שנמצאו בהריסות אתר האסון במיאמי


 

"אלו לא אנשים צעירים, אלא בעלי נסיון בני 40, 50, וגם 60. עבדו בצורה יפה, עשו קידוש ה' ענק שאין לתאר במילים".

ב' התנדב להגיע בשבת ולקרוא בתורה עבור חברי המשלחת, והוא לא מפסיק להתפעל מההתנהלות של חברי הקבוצה. "הם הגיעו מאתר האסון לשמוע קריאת התורה, משם חזרו מיד לאתר להמשיך בחילוץ. אחר כך הגיעו לרבע שעה לשמוע קידוש ולטעום משהו – וחזרו לשם מיד. לא יאומן".

בין לבין הוא הספיק לשמוע כמה אנקדוטות על מקצועיות הצוות הישראלי, על זבובים שנמצאו בנקודה מסויימת, והמקומיים היו בטוחים שמדובר בגופה. חברי משלחת פיקוד העורף טענו שכנראה מדובר במקרר שיש בו בשר, ומשם יש צורך למדוד מספר מטרים עד לחדר השינה, שם כנראה יש גופה. וכך בדיוק היה, והסיפורים 'רצים'.

אחד הסיפורים המרגשים ביותר הם על מפקד הכוח הישראלי גולן, שבישר למשפחת איינסוורת' על מציאת גופות הוריהם חסידי חב"ד, ר' צבי דניאל ורעייתו מרת איטא ז"ל.

לפני האסון נולדה להם נכדה, ובני המשפחה המתינו למציאת הגופות כדי לקרוא לה על שם סבתה ז"ל. "המפקד גולן הודיע להם את הבשורה ואז עלה לתורה בקריאת השם של הנכדה", מספר ב'. "עין לא נותרה יבשה".

"המשלחת התנהגה באופן שעורר המון קידוש ה', כל הרעיון של הבאת משלחת סיוע מבחוץ היתה מוטלת בספק, מדובר באחת השכונות היוקרתיות. אפילו חברי המשלחת עצמם לא האמינו עד הרגע האחרון שיורשה להם להגיע. בשל הרגישות המיוחדת הם התנהגו למופת ובהרבה ענווה, וכל כלי התקשורת לא מפסיקים להתפעל מכך. בצעדת הסיום שערכו לצד אתר האסון, הם התקבלו על ידי המשפחות במחיאות כפיים, חיבוקים והרבה אהבה ודמעות".

וידאו:

הוא מדגיש את פעולותיו של שליח חב"ד הרב שלום ליפסקר רב בית הכנסת דה-שול, שמוביל בכל השנים קו של אהבת ישראל, שהוכיח את עצמו בענק במהלך האסון.

"כולם בשביל כולם": שליח חב"ד הרב שלום ליפסקר במתחם בית הכנסת שהפך למוקד סיוע הומניטרי ענק


"הקו שלו אומר "כולם בשביל כולם, לא משנה מי אתה ומה אתה, כולנו ראשונים לעזור. תרמו פה מליוני דולרים, בביגוד, ריהוט, כריות שמיכות, כסף ומה לא.

הם התחילו פה הכל ומגיע להם 'שאפו ענק", הוא מסכם בהתרגשות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.