מנדי ברגר | יום ב' אב ה׳תשפ״א 11.07.2021

התקופה הראשונה - אופוריה או מאתגרת? | פרק ב' בסדרה

ישנם זוגות שהתקופה הראשונה מאופיינת אצלם בריגוש מיוחד, וכאילו נכנסו בהם אנרגיות מחודשות. בשלב זה בו בני הזוג נמצאים ב'אופוריה', הכל זורם - אין ויכוחים, נוטים לוותרנות וסלחנות, 'החיים תותים', כלשון העם. לעומתם, זוגות אחרים, חווים את התקופה הראשונה בצורה שונה – מאתגרת ומורכבת יותר. לעיתים, מציאות זו עלולה להעלות אצל בני הזוג מחשבה ותהייה על עצם הקשר • טור זוגיות מאת המאמן והמטפל החב"די ר' מנחם סעיד
התקופה הראשונה - אופוריה או מאתגרת? | פרק ב' בסדרה
כותב השורות, ר' מנחם סעיד

ישנם זוגות שהתקופה הראשונה מאופיינת אצלם בריגוש מיוחד, וכאילו נכנסו בהם אנרגיות מחודשות. בשלב זה בו בני הזוג נמצאים ב'אופוריה', הכל זורם - אין ויכוחים, נוטים לוותרנות וסלחנות, 'החיים תותים', כלשון העם. לעומתם, זוגות אחרים, חווים את התקופה הראשונה בצורה שונה – מאתגרת ומורכבת יותר. לעיתים, מציאות זו עלולה להעלות אצל בני הזוג מחשבה ותהייה על עצם הקשר.

אם אתם משתייכים לקבוצה השנייה, אל דאגה, זה לא מעיד על בעיה. יותר מכך, אל תצטערו על העובדה שאינכם חווים אופוריה כשם שהזוג שלצידכם חווה. לאף זוג אין פטור מעבודה, לכל זוג יש את ההתמודדות שלו.

שלב האופוריה אומנם יכול להוות תועלת בבניית הקשר, אך פעמים רבות הוא עלול לשמש לרועץ. התחלה משותפת באווירה של ריגוש יכולה לסייע בטשטוש הפערים בין השניים, וממילא לתחושה של קבלה וקירבה. שני בני הזוג מלאי מוטיבציה ורצון להעניק, לוותר ולהתגמש.

חוויות חיוביות במשך תקופה בראשיתית זו עשויות להעניק לבני הזוג ביטחון בקשר ומוטיבציה להשקיע ולטפח אותו. יחד עם זאת חוויות אלו עשויות לתת לבני הזוג רושם מוטעה ש'אלו החיים'. רושם מוטעה זה עלול לטעת בבני הזוג ציפייה שגויה לעתידם המשותף, וביום שהאופוריה תתפוגג, הם נוחתים על קרקע המציאות. במצב כזה בני הזוג עשויים לאבד שליטה, ולא תהיה להם את היכולת להתמודד עם האתגרים שיצוצו פתאום ללא התרעה מוקדמת - עד עכשיו הם חיו בבועה, כעת מתחילים החיים האמתיים. בשלב זה, של ההתפקחות, בני הזוג עוברים מאהבה ילדותית לאהבה בוגרת – אהבה שמתפתחת ע"י עמידה משותפת באתגרי הזוגיות.

זוג שנפגש עין בעין עם אתגרי הנישואים בתחילת הדרך, אף שזה לא תמיד קל, יפתח הסתכלות ריאלית יותר על הנישואין. הם אינם משלים את עצמם אודות משמעות הקשר הזוגי ומתחילים את העבודה הזוגית בהדרגתיות, לאט אבל בטוח. במצב כזה בני הזוג מאותגרים בפתרון קונפליקטים, קבלת האחר ועוד. התמודדות נכונה והגעה לפתרון תוך הבנה הדדית, מחזקים את הקשר, וכך, למעשה, מתחילה להירקם אהבה אמיתית.

האופוריה איננה מגיעה מבחירה, ודומה כאילו היא נכפית על השניים. הריגוש המיוחד שאופף את השניים נובע מגורמים ביולוגיים מובהקים, ולכן, בשעה שפג תוקפם, החוויה נעלמת. אם אתם כעת בשלב האופוריה, חשוב שתהיו מודעים למאפיינים שלה, ואל תשלו את עצמכם שאלו החיים. המודעות שזו תקופה חולפת, תסייע לכם להכיל את השלב הבא, ולא להיבהל ממנו. בנוסף, החלו כבר בשלב זה לדבר, ללמוד ולרכוש מיומנויות של שיח, כך כשתגיעו לתאריך 'פקיעת תוקף' האופוריה, הנחיתה תהיה רכה יותר.

ניתן לאמר כי – לאופוריה נופלים, אך אהבה יוצרים. כלומר, כאשר בני הזוג באופוריה, הם מנוהלים ונשלטים על ידה. שונה מזה האהבה שאותה בני הזוג יוצרים, והיא מתהווה על ידי עבודה משותפת. מובן כי השגתה תלויה במידת התגייסות וההשקעה של בני הזוג בטיפוח הקשר.

בהצלחה לכולנו!

מנחם סעיד – יועץ נישואין ומשפחה, יועץ בקדושה, מדריך שידוכים וחתנים ומאמן אישי NLP

0528622770 – [email protected]

 

 

 

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
תודה רבה
ו' אב ה׳תשפ״א
תודה על המאמר המאלף. בהחלט זה נוגע לכלל הזוגות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.