תוכן שיווקי | יום כ"ח תמוז ה׳תשפ״א 08.07.2021

כך תעברו דירה בלי לעבור עקיצה – המדריך למעבר שחובה להכיר

מעברי דירה במדינת ישראל הולכים ונהיים תכופים יותר משנה לשנה כתוצאה מעליית מחירי הדירות וריבוי השוכרים. עובדה זאת גורמת לכך שיותר ישראלים משתמשים בשירותי הובלות, עניין שעלול לייצר בעיות שונות, החל משירות לקוי ועד להוצאות לא צפויות.
כך תעברו דירה בלי לעבור עקיצה – המדריך למעבר שחובה להכיר
קרדיט תמונה: 123rf

האם ניתן לעבור דירה באופן רגוע ובלי מתח? תלוי את מי שואלים. לפי האתר ASK5 הובלות שמשתתף בהכנת הכתבה, מעבר דירה אינו תהליך של מה בכך, אך אם נערכים אליו באופן הנדרש ויודעים כיצד לבחור מובילים, אפשר להפחית את כמות הסטרס והאי נוחות למינימום, להוביל את הדירה בהצלחה ואפילו במחיר זול יותר מכפי שחשבתם תחילה.

נשמע טוב מדי כדי להיות אמיתי? במציאות אין פה שום קסם אלא רק עבודה מסודרת שכל אחד ואחת יכולים ליישם ממש עם סיום הקריאה של הכתבה.

סכנות במעבר דירה

מי שלא עבר דירה יכול לתהות למה עושים כל כך רעש מהעברת כמה ארגזים ורהיטים? אך מי שכבר עבר יכול להעיד שמדובר בהליך שנראה אולי פשוט בהתחלה אך בפועל מדובר במשהו מורכב למדי וככל שהדירה גדולה וככל שיש בה יותר נפשות, המעבר דורש יותר זמן, אנרגיה ולעתים קרובות גם עבודה עם נותני שירותים כאלה ואחרים בענף הובלות שהמרחק בינו לבין הסדרה, רחוק כמזרח ממערב.

לחץ של זמן ומוכנות נמוכה

אחת הטעויות הנפוצות היא היערכות לא נכונה למעבר. העניין מתקשר עם מה שכבר הזכרנו והוא הצפי למשהו הרבה יותר קצר וקל ביחס למה שמתרחש בפועל. בשורה התחתונה תאריך המעבר ידוע זמן רב לפני שמתבצע בפועל ואין הצדקה להתמהמהות. לכן צריך לזכור שעדיף להיערך מוקדם מאשר מאוחר מדי.

התחלה מאוחרת יכולה להוביל לשלל טעויות ובכלל זה אריזה לא נכונה ומסודרת שתלחיץ אתכם ותגרום לבית לא מסודר, אריזה נחפזת וסידור בלתי נגמר של הדירה החדשה, ובמקרים קיצוניים יותר העניין יכול להוביל אפילו לנזק לתכולה במהלך ההובלה.

מעבר לכך, לחץ זמן עשוי להקשות על מציאת חברת הובלה מומלצת ואיכותית שתהיה פנויה ביום והשעה שנוחים לכם, דבר שמוביל לא אחת להתפשרות על השעה, היום, איכות המובילים ואפילו על המחיר שתאלצו לשלם כתוצאה מלחץ וחיפוש של הרגע האחרון.

הפתרון לסוגיה הזאת נמצא בהישג יד וכל מה שצריך לעשות הוא לקחת מקדם הגנה כשבדרך כלל מומלץ להתחיל את האריזות ואת השוואת המובילים לפחות כחודש לפני תאריך היעד ואפילו חודש וחצי לפני. אין הדבר אומר שאתם צריכים לשלם למובילים או לארוז את כל הדירה. כל מה שצריך לעשות הוא להיערך בהדרגה ובכלל זה להשוות מובילים, להתחיל לארוז את החפצים שאתם לא עושים בהם שימוש יומיומי, ולהמשיך בהדרגה אל שאר החפצים.

התחלה מוקדמת תאפשר לכם לארוז כל חדר בנפרד ובסדר מופתי, תשאיר מספיק זמן כדי למיין חפצים שאין בהם צורך וכך לחסוך בארגזים שצריך להוביל אל הדירה החדשה. מבחינת המובילים, אין כל רע לסגור את העניין מוקדם ככל שניתן מכיוון שיהיה לכם מספיק זמן לבחון כל אחת מחברת ההובלה 

הזמנת חברת הובלה ומובילים

האריזה ובחירת חברת הובלות הם הדברים המרכזיים בכל הובלה ואם תשכילו לבצע אותם כמו שצריך, כמעט בוודאות מובטח לכם מעבר דירה מוצלח.

אנשים רבים לא יודעים איך לבחור מובילים מומלצים. נקיטת מספר צעדים יכולה לעזור לכם לבחור מובילים מומלצים במחירים זולים.

  1. התמקדו בחברות מומלצות עם חוות דעת מאומתות. אל תתביישו לבקש טלפונים של ממליצים 
  2. מובילים באזור המגורים שלכם יכולים להיות זולים יותר ביחס לכאלה שצריכים לגמוע נסיעות ארוכות כדי להגיע אליכם.
  3. התאימו את המוביל להובלה. יש לכם הובלה קטנה? הזמינו מוביל זול עם טנדר. צריכים להוביל דירה? הזמינו חברה שערוכה לכך.
  4. חפשו רק חברות הובלה ומובילים מבוטחים באופן מלא ודרשו לראות את הביטוח.
  5. הצעת מחיר חייבת להיות בדירה. אם לא כן, אתם חשופים לעליית מחירים ולאי הבנות (או תרמיות).
  6. חתמו על חוזה שמסכם הכל כולל הכל באופן מפורט.

מגורים בסביבה לא מסודרת

אי סדר שנלווה להובלה הוא משהו טבעי אם לא תנהלו את התהליך בצורה מסודרת, אתם חשופים לאי סדר כזה שישאב מכם את שאריות האנרגיה שעוד נותרו לכם.

אריזה מסודרת של כל חדר בנפרד תבטיח לכם סידור נוח ומהיר יותר בדירה החדשה. הכנת תיק עם חפצים אישיים תמנע חיפוש בלתי פוסק אחר בגדים וכלי רחצה לימים הראשונים בדירה, והזמנת קרטונים מתאימים להובלת דירה תבטיח לכם אריזה יעילה, נוחה, בטוחה ומהירה.

אי עדכון של גופים

עוד צרה לא צפויה יכולה להגיע דווקא מהפעולות הכי פשוטות שצריך לבצע כשבמעבר דירה הפתח לטעויות נוספות מצוי דווקא בעדכון הכתובת החדשה שלכם. לעניין זה חשוב להקפיד על כמה צעדים:

  1. עדכון משרד הפנים.
  2. עדכון חברת חשמל, התקשורת והגז.
  3. כל גוף אחר שאתם מקבלים ממנו שירות ונדרש לעדכן את הכתובת בעת מעבר, לדוגמה בנק או חברת אשראי.
  4. עדכון העירייה ונותני שירותי המים בישוב שלכם.

כדי שהמעבר שלכם יהיה מוצלח וזול ככל שניתן, התחילו מוקדם, התמקדו בפעולות העיקריות למעבר מוצלח ובכלל זה תכננו את ההובלה ואת האריזה, החל מהסידור ועד לפריקה בביתכם החדש. אל תשאירו דברים ליד המקרה. נהלו את התהליך באופן שהוסבר ותצליחו לעבור דירה במינימום זמן, אנרגיה וכסף.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.