שלמה מן | יום כ"ח תמוז ה׳תשפ״א 08.07.2021

רגע לפני שהן קופצות למים: כך הוכשרו המדריכות של 'בת מלך'

בסיומה של שנה מאתגרת ולקראת שנת לימודים חדשה, מאות המדריכות שיצטרפו לנבחרת ההדרכה של בת מלך וילוו את בנות חב"ד הצעירות - התכנסו ליומיים חוויתיים של הכשרה בנתניה. COL עם סיקור מיוחד
רגע לפני שהן קופצות למים: כך הוכשרו המדריכות של 'בת מלך'
תמונות: באדיבות המצלם

מאות מדריכות חב"דיות צעירות פועלות במהלך השנה בקרב בנות חב"ד הצעירות, במסגרת 'בת מלך' שתחת 'ארגון נוער חב"ד'. בכל שנה, רגע לפני החופש ולקראת שנת לימודים וההדרכה שבפתח, הן מתכנסות לימי עיון והכשרה.

זו לא סתם הכשרה. במשך יומיים שוהות הבנות בקמפוס ייחודי ומקבלות שלל כלים, במגוון תחומים, בהם כמובן אף כלים פרקטיים, להדרכה ולפעילות בקרב בנות נוער. הן לומדות על ערכי הארגון ומטרותיו, על ההוראות שהתווה הרבי בנושאים הרלוונטיים, וגם על נקודות גשמיות כגון בטיחות, ניהול קבוצה, משמעת, אופן חינוך בלתי פורמלי ועוד.

השנה התקיימו ימי העיון בשבוע שעבר, בקמפוס בנתניה, בתנאי אש"ל מעולים. ביום שלישי בשעת בוקר מאוחרת נפתח יום העיון, המכונה בסלנג של 'בת מלך' "קורס מד"ציות". במהלך היום וחצי הבאים התועדו מאות המדריכות יחד, קיימו פעילויות חוויתיות ומרתקות, נעמדו לתמונה משותפת ונהנו ממגוון סדנאות ותכניות שכולן סביב הנושא הנבחר לשנה זו- אהבה קודמת לתוכחה.

"זה היה פשוט לראות מעצמה מול העיניים", משתפת מנהלת הארגון הגב' חני גרינברג. "בכל שנה זה מרגש מחדש. והפעם, אחרי התרחבות משמעותית בכמות, פי כמה. כל מדריכה מייצגת עשרות בנות שישתתפו בפעילות הארגון באזורה. לראות את כולן יחד, משקיעות, מוכנות לתת את כל כולן למען הבנות הקטנות שלנו - זה מרגש".

את פני הבנות קיבלו מדריכות מסורות, חסידיות ומלאות מרץ שליוו את הבנות לאורך כל הקורס במאור פנים ודאגו לכל מחסורן. לצד הטכני דאגה מזכירת הארגון המסורה, הגב' מירי סגל.

עם המרצים שריתקו את הבנות המדריכות היו: הרב נח סוליש, הגב' חיה ולס מזכ"לית 'ארגון נוער חב"ד', הגב' מלי הלפרין רכזת הסניפים של 'בת מלך', הרב עמרם מויאל, הגב' רחלי בלוי ועוד. כן התוועד השליח הרב אברמסון בחום ובהתלהבות ודיבר על המטרות של מדריכה חסידית ומקושרת ועל הוראות הרבי למדריכות.

את הקורס רכזו בכשרון רב, ביצירתיות, בעוצמה ובאחריות מיוחדת רכזות הקורס נ. פודורובסקי ומ. שכטר באחריותה ובהכוונתה של רכזת התוכן והפעילות של הארגון הגב' חיה פקשר.

ארגון נוער חב"ד הוא ארגון הנוער הרשמי של קהילת חב"ד. הוא כולל מעל 12,000 חניכים, בארבע מחלקות: בת מלך, בנות חב"ד, הפנסאים וילדי המעשים הטובים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.