צבי סופר | יום כ"ד תמוז ה׳תשפ״א 04.07.2021

הרב נוגינסקי משחזר: "רצה לחטוף ולהרוג אותי. הרקע אנטישמי"

הרב שלמה נוגינסקי משלוחי חב"ד בבוסטון, שנדקר מספר פעמים ליד בית חב"ד בבוסטון משחזר ל'ערוץ 12': "חד משמעית בעיניי זה אירוע אנטישמי. התוקף רצה לחטוף ולהרוג אותי. קרה לי נס גדול"
הרב נוגינסקי משחזר:
שליח חב"ד הרב שלמה נוגינסקי בראיון מביתו בבוסטון לערוץ N12 (צילום מסך)

כפי שדיווחנו ב-COL, ביום חמישי בלילה, שוחרר מבית הרפואה הרב שלמה נוגינסקי משלוחי חב"ד בבוסטון, מספר שעות לאחר שנדקר שוב ושוב מחוץ לבית חב"ד בניהולו. המשטרה זיהתה את התוקף כחאלד עוואד, כבן 24 מברייטון, מסצ'וסטס.

התקיפה ארעה מחוץ לבית חב"ד ביום חמישי בסביבות השעה 13:30 בצהרים, שעון מקומי.

הרב נוגינסקי, שבעבר התגורר בכפר חב"ד ולאחרונה עבר לבוסטון, הובהל למרכז רפואי כשסובל מדקירות בכתפו.

מצבו היה יציב ולא נשקפת סכנה לחייו. לאחר שקיבל טיפול רפואי, שוחרר לביתו.

החשוד בדקירה נעצר על ידי המשטרה. על גופו נמצאו סכין ואקדח. הרב נוגינסקי הותקף ונדקר 8 פעמים. התוקף נעצר אבל המשטרה עדיין לא מפרסמת את המניע.

עוד דווח כי הרב נוגינסקי היה מחוץ לבית חב"ד כאשר התוקף ניגש אליו כשהוא חמוש באקדח וסכין.

לפי עד ראיה שנכח במקום, התוקף הפנה אליו אקדח ופקד עליו לפתוח את המכונית. הרב נוגינסקי הושיט לו המפתח ואמר לו "הנה המפתח". התוקף לא ויתר ואמר: "לא, פתח את המכונית". לפי עדות זו, השליח והתוקף נאבקו עד שהרב נוגינסקי הצליח לברוח, ולאחר שהתוקף דקר אותו מספר פעמים בכתפו.

בראיון לערוץ 12 סיפר השליח הרב נוגינסקי פרטים חדשים על התקיפה:

בשיחה עם N12 אומר הרב נוגינסקי כי הוא הותקף רק בגלל היותו יהודי. לדבריו, "התוקף לא רצה שום דבר - ואני חושב שאם משהו לא הולך עם השוד אין לך עניין לרדוף אחרי האדם ולנסות לדקור אותו דקות ארוכות".

החשוד בתקיפה, צעיר בן 24, חאלד עוואד, נעצר והוגש נגדו כתב אישום. על פי החשד, הוא ניסה להכריח את הרב נוגינסקי באמצעות איומי אקדח להיכנס לרכב, אך כשהרב ניסה להימלט התוקף התנפל עליו והחל לדקור אותו.

בשלב מסוים הרב נוגינסקי הצליח להימלט מהמקום ולהזעיק את המשטרה שעצרה את התוקף והגישה נגדו כתב אישום על ניסיון רצח - אך לא על פשע שנאה או אנטישמיות. המשטרה עדיין חוקרת את האירוע.

ביום חמישי הרב נוגינסקי שוחרר מבית הרפואה. "קרה לי נס גדול ויצאתי יחסית ממה שיכול היה להיות באמת בזול", הוא מספר ל-N12 בראיון מביתו. "כואב. קיבלתי 8 דקירות בעיקר ביד וקצת בבטן, באמת זה נס גדול כי הוא כיוון לגוף, הוא רצה לפגוע, הוא ניסה עשרות פעמים. ברוך השם שזה נגמר ככה. כואב עדיין יחסית, אבל באמת מודה לקדוש ברוך הוא על הניסים".

שוחרר שעות אחרי התקיפה: הרב נוגינסקי במיטתו בבית הרפואה


"חד משמעית בעיניי זה אירוע אנטישמי", אומר הרב נוגינסקי. "ככה אני מרגיש והרגשתי באותו הרגע שבן אדם רוצה להרוג אותי ולא לגנוב לי את הרכב - רוצה אפילו לחטוף אותי. זאת אומרת יותר נכון הוא רצה לחטוף ולהרוג אותי".

הרב המשיך בתיאור התקיפה: "הצעתי לו את המפתחות, הוא לא רצה את הרכב, הוא לא ביקש ממני ארנק, הוא לא ביקש ממני כסף, הוא לא ביקש ממני כלום. הארנק היה אצלי בכיס. הוא לא רצה שום דבר ואני חושב שאם משהו לא הולך עם השוד אין לך עניין לרדוף אחרי האדם ולנסות לדקור אותו דקות ארוכות".

לדבריו, הצעיר שתקף אותו ניסה לדקור אותו בליבו ובחלקים אחרים בגוף, מה שמוכיח שמדובר בניסיון רצח על רקע אנטישמי. "הוא ממש ניסה להגיע ללב, לגוף, שזה משהו משמעותי", ציין הרב. "אז אני לא יודע, אני לא רואה שום אפשרות שזה משהו אחר".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כרגיל בממשל שמאלני
כ"ד תמוז ה׳תשפ״א
הם לא יפרסמו את המניע הלאומני, ורק עוד כמה חודשים - אם בכלל- ייזכרו להודיע שזה כנראה היה המניע.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.