צבי סופר | יום י"ח תמוז ה׳תשפ״א 28.06.2021

היסטוריה בבני ברק: נחנך 'בית חב"ד ליובאוויטש'

מאות תושבי בני ברק השתתפו בסוף השבוע בחנוכת בית הכנסת שע"י צעירי אגודת חב"ד בבני ברק בראשותו של השליח הרב מנחם מענדל קסטל • במהלך החגיגה הכריז השליח הרב קסטל על יציאתו של שליח חדש בעיר – הרב יוסף צבי פילמר ומשפחתו לפעול במערב העיר בני ברק • במרכזו של המעמד, בהשתתפות מזכיר בי"ד רבני חב"ד בארה"ק הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, נערך סיום הרמב"ם על-ידי הגאון החסיד הרב יצחק אייזיק לנדא אב"ד בני ברק, שגם נשא דברים על מהותו ומטרתו של בית חב"ד
היסטוריה בבני ברק: נחנך 'בית חב

מאות תושבי בני ברק השתתפו בסוף השבוע בחנוכת בית הכנסת שע"י צעירי אגודת חב"ד בבני ברק בראשותו של השליח הרב מנחם מענדל קסטל. בית הכנסת שוכן במרכז שכונת נוה אחיעזר בבני ברק, וחנוכת הבית שלו התקיימה במעמד רבני העיר, רבני ומשפיעי חב"ד, זקני אנ"ש, אישי ציבור ונכבדים.

בית הכנסת נבנה מחדש ברוב פאר והדר על-ידי הרב אשר אלוני, ממייסדי ומקימי בית המדרש לפני קרוב לארבעים שנה, והוא נקרא על שמו – 'נחלת אשר'. הרבנים הנכבדים העלו על נס את זכותו הגדולה של הרב אלוני שזכה לפאר ולרומם את בית אלוקינו ובנה את בית הכנסת החדש שיהיה תל תלפיות לכל הסביבה. במרכז החגיגה השמיע הרב אלוני דברים מרגשים על המניעים שעמדו מאחורי בניית בית המדרש ואף ערך סיום על מסכת חגיגה.

במרכזו של המעמד נערך סיום הרמב"ם על-ידי הגאון החסיד הרב יצחק אייזיק לנדא אב"ד בני ברק, שגם נשא דברים על מהותו ומטרתו של בית חב"ד. את המחזור החדש פתח רב קהילת חב"ד בבני ברק וראש ישיבת 'תומכי תמימים' הגאון החסיד הרב יוסף יצחק בלינוב.

החגיגה נפתחה ע"י השליח הרב שמואל אנגלסמן, מנהל 'היכל מנחם' בעיר, שקרא את מכתבו של הרבי לחנוכת בית הכנסת בכפר חב"ד בשנת תשכ"ה. במרכז המעמד האזינו המשתתפים להרצאתו המרתקת של הרב שניאור זלמן אשכנזי רב בית הכנסת הגדול בראשון לציון.

במהלך החגיגה הכריז השליח הרב קסטל על יציאתו של שליח חדש בעיר – הרב יוסף צבי פילמר ומשפחתו, שיפעלו בעז"ה במרץ למען הפצת מעיינות החסידות בקרב תושבי מערב בני ברק. 

עוד השתתפו בחגיגה ונשאו דברי תורה וברכה: הגה"ח הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי אב"ד רבני חב"ד בארץ הקודש; הגה"ח הרב יצחק ישעיה ווייס אב"ד נוה אחיעזר; הגה"ח הרב מנחם מענדל הכהן שפרן; הגה"ח הרב אלימלך אלעזר פרנקל, מרבני ומשפיעי בית המדרש בעבר; הגה"ח הרב אהרן שפירא אב"ד פרדס כץ; הרב חנוך זייברט מ"מ ראש העיר ויו"ר אגודת ישראל בבני ברק; הרה"ח הרב יהושע שפירא, מבאי בית המדרש; הרב שלמה קוסטליץ סגן ראש העיר; הרב יהושע מנדל נציג חסידות ויז'ניץ.     

בסיום המעמד התקיימה התוועדות חסידית פעילה עם המשפיע הגה"ח הרב יוסף יצחק אופן שנמשכה עד אור הבוקר בהשתתפות בני הישיבות והאברכים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.