מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשפ״א 28.06.2021

רק היום, שיעור מבוא ללא עלות: הקורס המעשי בהלכות שמיטה

מכון הבינני פותח היום בקורס מצוות התלויות בארץ, בהתמקדות בהשלכות המעשיות של מצוות השמיטה. דרך הלימוד שהנחיל מכון הבינני בשנים האחרונות הוכיחה את עצמה. השיעור הראשון שיתקיים היום יועבר ללא כל עלות, וזו ההזדמנות שלכם להצטרף
רק היום, שיעור מבוא ללא עלות: הקורס המעשי בהלכות שמיטה
מודעת הפרסום על השיעור

היום (שני) יפתח קורס 'מצוות התלויות בארץ' בהתמקדות בהשלכות המעשיות של מצוות השמיטה על ידי מכון 'הבינני'. רבים מכירים את מכון הבינני בזכות 'שיעורים בש"ס' מיזם שיעורים עיונים שמועברים בצורה מקוונת וזמינים לצפיה באתר המכון. הקורס שיחל היום מצטרף לשאר הקורסים מכון הבינני המוצעים לציבור אנ"ש ובינהם קורס סמיכה לרבנות, קורס דיני מקוואות, קורס סת"ם וקורס דיני חופה וקידושין.

דרך הלימוד שהנחיל מכון הבינני בשנים האחרונות הוכיחה את עצמה. אחת לשבוע ומכל מקום - מכיתת הלימוד או מהמחשב הביתי - יכול התלמיד להתיישב לשיעור לימודי מרוכז וכך בתוך ארבעה חודשים צובר הוא הספק לימודי שמכין היטב למבחני הרבנות.

כבר מאות אברכים, שלוחים ורבנים נמנים בין בוגרי הקורסים השונים ומספרים כי הצליחו לדבוק בקצב הלימוד ולצלוח את מבדקי ההבנה ומבחן ההסמכה של הרבנות. עשרות רבות של חסידים נהנים מתכני השיעורים בש"ס מידי יום והודות להעברה החווייתית של התכנים הם שומרים על קביעות בלימוד.

במחזור הלימודים הנוכחי של קורס מצוות התלויות בארץ יוקדש חלק מרכזי לדיני מצות שמיטה וההשלכות המעשיות לימינו. קורס זה מקיף ביסודיות את הלכות המצוות ואת המקורות התלמודיים. בקורס ילמדו את הסימנים הנצרכים עבור המבחן של הרבנות הראשית. הרבנות הראשית דורשת בקיאות בטור, שולחן ערוך ונושאי כלים והסקת פסקי ההלכה הנוגעים לימינו.

תכנית שיעורי הקורס תתקיים כדלהלן:

היום - שני י"ח תמוז בשעה 20:00 - לימוד יסודות איסור שביעית ובאילו מקומות נוהגת כיום בארץ ישראל - שיעור התרשמות ללא עלות!

יום שלישי ד' אב בשעה 20:30 - המלאכות המותרות והאסורות בשביעית בחקלאות ובגינה הפרטית.

יום שני י' אב בשעה 20:00 - קדושת שביעית מהי ומה הגבלותיה. איסור ספיחין מהו והיכן נוהג.

יום שני א' אלול בשעה 20:00 - צרכנות בשמיטה הלכה למעשה.

מצוות התלויות בארץ הן סדרה של מצוות הקשורות לעבודת הקרקע. מצוות אלה נוהגות לרוב רק בארץ ישראל ורובן קשורות לתמיכה בעניים ובשבט לוי המנועים מעבודה. ככלל, המצוות התלויות בארץ לא נהוגות בחו"ל, אלא רק בארץ ישראל. כמו כן, לדעת רוב הפוסקים, בימינו אין חייבים בהם מדאורייתא אפילו בארץ ישראל, מאחר שנדרש רוב ישראל היושב על אדמתו, וחיובם כיום הוא רק מדרבנן. בניגוד למצוות התלויות בארץ, שאר המצוות הן 'חובת הגוף', זאת אומרת שאין חיובים תלוי כלל במקומו של האדם, וחיובים הוא בכל מקום שנמצא. בקורס יעברו על ההגדרות של המצוות ובמיוחד ירחיבו אודות מצוות השמיטה שבחודשים נערכות הכנות רבות לקראת בואה.

את הקורס יעביר המגיד שיעור הרב שלמה סוויסה שליט”א, בעל ידע עצום במצוות התלויות בארץ ישראל ובזמן הזה ושהינו בוחן ברבנות הראשית.

קיימות שתי אפשרויות ללימוד:

1. בצורה פרונטלית בהגעה לכיתת הלימוד שממוקמת בירושלים

2. בצורה מקוונת דרך אתר מכון הבינני.

בסיום הקורס תוענק תעודה מיוחדת מהמכון לעוברים בהצלחה, שמהווה הכנה לתעודה של הרבנות במסגרת “רב שכונה”. וכאמור באופן מיוחד למחזור לימודים זה ייערכו ארבעה מפגשים מיוחדים ללימוד הלכות שמיטה - הלכה למעשה עם הרב שניאור רווח שליט”א, שמכהן בראש מכון מצוות התלויות בארץ ושצבר נסיון עשיר בשטח בשנות השמיטה האחרונות.

לאור החשיבות שכלל אנ"ש יהיו בקיאים בהלכות מצוות השמיטה, מציע מכון הבינני את השיעור הראשון (שייערך כאמור היום - שני - בשעה 20:00 בערב) ללא עלות. בשיעור ילומדו יסודות מצוות השמיטה יחד עם דרכים ושיטות לשמירת המצווה בהידור וכדבעי.

זו הזדמנות מיוחדת לרכוש ידע מעשי בנושאי ידיעת מצוות השמיטה - מקומות אחרונים בכיתת הלימוד - הבטיח את מקומך בקורס!

היום ב- 20:00 שיעור ראשון ללא עלות וללא התחייבות - מוזמן!

להרשמה > לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.