מנדי ברגר | יום י"ח תמוז ה׳תשפ״א 28.06.2021

הנאום המפתיע של הרב לנדא לתלמידי ת"ת חב"ד בבני ברק

מאות תלמידי תלמוד תורה חב"ד בני ברק והוריהם השתתפו במסיבת סיום מפוארת • אורח הכבוד בוגר התלמוד תורה הרב יצחק אייזיק לנדא רב ואב"ד בני ברק ששיתף זיכרונותיו מימי הבראשית של המוסד עליו התבטא הרבי: "מיין מוסד אין בני ברק" והפתיע את התלמידים והוריהם כשסיפר מה עשה המלמד שלעולם לא ישכח • במסיבה חולקו מאות תעודות הצטיינות ופרסים על ידי צוות ההוראה בראשות המנהל החינוכי הרב ירחמיאל בלינוב והמנהל הגשמי הרב מנחם מענדל גרינפלד 
הנאום המפתיע של הרב לנדא לתלמידי ת
צילום: משה נבון

כמידי שנה, נהרו נרגשים מאות תלמידי התלמוד תורה ובני משפחותיהם לאולם משואות בבני ברק למסיבת סיום שנה"ל תשפ"א וחלוקת תעודות ופרסים לתלמידים המצטיינים.

מסיבת הסיום נפתחה בשנים עשר הפסוקים על ידי נציג התלמידים הת' מנחם מענדל שפרינגר וקריאת אגרת-קודש של הרבי למסיימים, על ידי נציג ההורים, הרה"ח הרב דב לודמיר.

המחנך והשליח הרב שניאור זלמן חביב, שהנחה את המעמד בכישרון רב, העלה על נס את ההתמודדות המרשימה של התלמידים וצוות ההוראה עם אתגרי הקורונה, שבזכותה רואים את פירות ההשקעה בלימוד הגמרא ובשאר המקצועות.

התלמיד שניאור זלמן אשכנזי, השתלב בהנחיה והזמין לבמה את שמות התלמידים המצטיינים שעלו אל הבמה וקיבלו תעודות ופרסים על הצטיינותם בתפילה, בלימודים, ובמבצעי צבאות ה' הרבים שהיו במהלך השנה בתלמוד תורה ובבית בלמידה מרחוק.

ההתרגשות באולם הגיעה לשיאה בגולת הכותרת של המסיבה, כאשר הוכרזו למדני התלמוד תורה 'סגני וחתני מבצע ל"ב' - מבצע לימודים אינטנסיבי הנהוג בתלמוד תורה למעלה מעשור ובו נבחנים התלמידים במהלך השנה על 32 ("לב") דפי גמרא לעיונא.

כמו כן, עלו לקבל תעודה מיוחדת תלמידים שהגיעו במשך כל השנה באופן קבוע לשיעור חסידות לפני התפילה על חשבון זמנם האישי – 'חתני חסידות', 'מצטייני תפילה', ו'יהלומי התלמוד-תורה' על הנהגה חסידית ומכובדת לאורך כל השנה.

את ברכת הנהלת הת"ת הביא הרב יוסף יצחק בלינוב, רב מרכז בני ברק, מרא-דאתרא קהילת חב"ד בני ברק וראש ישיבת תות"ל המרכזית כפר חב"ד שתיאר לילדים בצבעים חיים את בנין בית המקדש על ידי ההורים והבחורים, בעוד התלמידים תינוקות של בית רבן ממשיכים לשבת וללמוד בשקידה והתמדה ולזכות בתורתם את כלל ישראל.

את הנאום המרכזי נשא אורח הכבוד הרב יצחק אייזיק לנדא רב ואב"ד בני ברק ובוגר המוסדות. בקול נרגש סחף הרב לנדא את הקהל בזיכרונותיו מימי הבראשית של התלמוד תורה. כבוגר המחזור השלישי, סיפר הרב בערגה ובגילוי לב על דמויות ההוד של המלמדים הבלתי נשכחים שמלווים אותו עד היום.

"המלמדים שלנו היו דמויות של חסידים כדוגמת ר' זלמן לייב אסטולין ור' לייבל זלמנוב שמסרו את נפשם על קידוש ה' ברוסיה הסובייטית". שיתף הרב לנדא הם היו עבורנו דוגמא חיה לחסידים שעבדו על עצמם והיו מנותקים לגמרי מהבלי העולם. הם לימוד אותנו מהו לימוד גמרא, מהי התמדה ושקידה והותירו בנו את חותמם לעולם.

הרב לנדא ביקש את סליחת האימהות והתלמידים והפתיע את הקהל כשסיפר על מעשה שהיה אז שנוי במחלוקת ודווקא הוא השפיע עליו יותר מכל. "ר' זלמן לייב אסטולין, היה דמות של חסיד שהעולם לא תפס אצלו מקום כלל", סיפר הגריא"ל, כך קרה שלעיתים היה מנגב את אפו בדש חליפתו. הילדים סיפרו על כך בבית ומיד קמה זעקה של אימהות שטענו שמנהגו של הרב אסטולין לא היגייני, לא מכובד ולא חינוכי. אולם הנהלת החיידר הודיעה להורים חד משמעית שלא שאינה רואה בכך כל נזק חינוכי, אלא אדרבה, כך לומדים התלמידים שאין מקום להנחות העולם.

"והם צדקו", סיים הרב לנדא את דבריו, "דווקא דמותו של ר' זלמן לייב נחקקה בנו, והשפיעה על חיינו יותר מכל שלא לייחס חשיבות להנחות העולם".

בסיום המסיבה הודו ההורים לצוות החינוכי, למנהל החינוכי הרב ירחמיאל בלינוב ולמנהל הגשמי הרב מנחם מענדל גרינפלד, על ההשקעה האדירה במשך השנה המאתגרת, והביעו תקווה שהשנה הבאה תהיה מוצלחת עוד יותר.

את האירוע חתמה הופעתו סוחפת של האמן החסידי ר' יעקב גוריון "התאום מצרפת", שהפעיל את תלמידי התלמוד תורה שעה ארוכה בשלל הפעלות מרתקות וחינוכיות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.