מנדי ברגר | יום י"ח תמוז ה׳תשפ״א 28.06.2021

הברית הראשונה במדינת אוגנדה נערכה לתינוק בן חודשיים • צפו

לפני חודשיים, ד', חברה בקהילה היהודית באוגנדה בראשוות שליח חב"ד הרב משה רסקין ורעייתו, ילדה בשעה טובה בן זכר. לאחר הלידה, הגיעו לבקרה זוג השלוחים ולאחר שיח קצר עלה הנושא של ברית מילה בגיל 8 ימים • סיפור השגחה פרטית - על מוהל שהגיע לאוגנדה לראות גורילות והקב"ה סיבב שהוא ימול את היהודי הראשון במדינה
הברית הראשונה במדינת אוגנדה נערכה לתינוק בן חודשיים • צפו

לפני חודשיים, ד', חברה בקהילה היהודית באוגנדה בראשוות שליח חב"ד הרב משה רסקין ורעייתו, ילדה בשעה טובה בן זכר. לאחר הלידה, הגיעו לבקרה זוג השלוחים ולאחר שיח קצר עלה הנושא של ברית מילה בגיל 8 ימים. 

היולדת שמעה על הצורך בברית ועל הזכות הגדולה שבזה וכן בהבטחה של הרב רסקין ורעייתו, שיוכלו לדאוג לכל ארגון הברית באם היא תרצה. ד' אמרה תודה והביעה נכונות, אך ביקשה להתייעץ עם בעלה.

"לפני שבוע סגרו לנו את המדינה בגלל התפרצות הקורונה", מספר הרב רסקין ל-COL "וחוץ מטיסות פעילות, אין אפשרות לנוע בכלי רכב ממקום למקום. בהשגחה פרטית ביום ראשון נחתו שני חבר'ה שבאו לטייל (ולא ידעו מהסגר) בבית חב"ד, וכששאלנו אותם לשלומם ומה הם עושים ביום יום, אחד מהם סיפר שהוא שוחט ומוהל".

"בום, נדלקה לנו נורה וחשבנו שזו הזדמנות טובה לשאול את ד' שוב אם היא רוצה למול את בנה בן החודשיים (כבר). כנראה שההשגחה הפרטית חילחלה גם בה והיא הביעה הסכמה! וכך התארגנו תוך כמה ימים עם ציוד רפואי שהשאלנו מרופא שיניים מקומי, ועוד כמה פריטים שאספנו מהבית מרקחת. אשתי הכינה עוגה מיוחדת ויצאנו לביתה של ד' בלב נרגש מאוד".

הרב רסקין מתרגש וממשיך, "ערכנו את הברית, ואני לא יכול לתאר במילים את ההתרגשות והזכות הגדולה להיות חלק מדבר כל-כך גדול. לדעתי זו הברית הראשונה באוגנדה". 

עוד הוא מציין כי "ההשגחה הפרטית פה היא כ"כ גדולה. ראשית - פעם בזמן רב נולד פה ילד יהודי. שנית - מי יודע אם הייתה ברית בכלל לולא זה שבהשגחה פרטית הגיע לפה מוהל.
ודבר שלישי - המוהל שהגיע הוא אמריקאי, והיא אנגליה, כך שהיה חיבור ותקשורת טובה בינהם". 

הרב רסקין צוחק ואומר כי "המוהל הגיע לאוגנדה הוא רצה לראות את הגורילות, אבל הקב"ה הביא אותו בשביל ברית מילה".

לסיום הוא חושף כי "הרבה פעמים ובמיוחד בתקופת הקורונה כשהעשייה השתנתה והסתגרנו בבתים, התגנבו לי המחשבות של מה אני עושה פה, והאם השליחות שלי חשובה, אבל היום יותר מתמיד אני יודע, שרק בשביל הרגע הזה הרבי שלח אותי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.