צבי סופר | יום י"ח תמוז ה׳תשפ״א 28.06.2021

יציאה למדינה אסורה: עבירה פלילית וקנס של 5000 ש”ח

הממשלה אישרה תקנות חדשות המחמירות את הפיקוח והאכיפה על היוצאים והנכנסים לארץ • החל ממחר (ב'): יציאה למדינה אסורה בניגוד לתקנות תהווה עבירה פלילית ומנהלית, ותגרור קנס בגובה 5,000 שקלים על נוסע שחזר ממדינה כזו
יציאה למדינה אסורה: עבירה פלילית וקנס של 5000 ש”ח
אילוסטרציה: שניאור שיף, COL

קבינט הקורונה החדש התכנס הערב (ראשון) על רקע העלייה במספר הנדבקים בקורונה. ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הציג שורת צעדים, בדגש על אכיפה לנכנסים והיוצאים מן הארץ.

הקבינט קבע כי היעד בשלב זה הוא הגנה מקסימלית על אזרחי ישראל מפני התפשטות זן הדלתא, לצד פגיעה מינימאלית בחיי השגרה.

בדיון הוחלט לשים דגש משמעותי על נמל התעופה בן גוריון וכן לעודד התחסנות בקרב ילדים. בנוסף, יימשך מיקוד המאמץ בקמפיין ההסברה לעידוד התחסנות, בעיקר בקרב בני נוער.

כמו כן, הוחלט לקדם תכנית לריצוף גנטי מלא של כלל הנכנסים לארץ במעברי הגבול הבינלאומיים.

ממונה הקורונה, פרופ' אש קרא להרחיב באופן מיידי את דגימות מי השופכין, על רקע שרידי הנגיף שנמצאו בביוב באשקלון.

מוקדם יותר היום, הממשלה אישרה (א׳) בישיבתה השבועית את תקנות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה:

כל נוסע ישראלי מעל גיל 16 בנתב"ג יחוייב למלא הצהרה טרם יציאתו מישראל, ובה התחייבות שאינו נוסע לאחת המדינות אשר היציאה אליהן הוגדרה כאסורה על-פי תקנות היציאה מישראל (או הצהרה שנסיעתו מותרת לפי החריגים בתקנות).

חברות התעופה יחוייבו שלא לאפשר לנוסע ללא הצהרה לעלות למטוס. מפעיל השדה יציב עמדות לסיוע במילוי טפסי ההצהרה. התקנה תכנס לתוקף ב29.6.21

כמו כן, אישרה היום הממשלה את הארכת התקנות שעוסקות באיסור היציאה למדינות שמוגדרות בסיכון מירבי, למעט חריגים, עד לתאריך 11 ביולי.

עוד נקבע, כי יציאה למדינה אסורה בניגוד לתקנות תהווה עבירה פלילית ומנהלית, ותגרור קנס בגובה 5,000 שקלים על נוסע שחזר ממדינה כזו.

בעניין זה, נקבעה אכיפה הדוקה שתתבצע על ידי בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה וכן על ידי שוטרים. התקנות תכנסנה לתוקף מחר י"ח בתמוז, 28.6.21

אנשי צוות אווירי יוכלו לקבל פטור מבדיקת קורונה בכניסה לישראל, במסגרת מעקב של המפעיל האווירי, בכפוף לביצוע בדיקת קורונה מדי שבוע וככל שלא יצאו משטח שדה התעופה אם שהו במדינה בסיכון מרבי.

לבסוף, נקבעה עבירה פלילית ומנהלית על אחראי על קטין (מתחת לגיל 12) שמונע מהקטין ביצוע של בדיקת קורונה. במקרה כזה יושת קנס בסך 3,500 שקלים. התקנות תכנסנה לתוקף ב30.6.21

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי בלארוס וקירגיסטאן התווספו לרשימת המדינות באזהרת מסע חמורה. בנוסף, האיים המלדיביים ונפאל הוסרו ממנה.

רשימת המדינות באזהרת מסע חמורה כוללת את המדינות הבאות: אוגנדה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, בלארוס, נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קירגיסטאן ותוניסיה.

מדינות ברשימה השחורה: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה. יציאת ישראלים למקומות אלה אסורה, למעט מקרים שאושרו בוועדת חריגים.

במשרד הבריאות הדגישו כי אם לא יחול שיפור משמעותי ברמת התחלואה בקורונה במדינות שנזכרו לעיל, הן צפויות להיכנס לרשימה של אלו שהוגדרו ברמת סיכון מרבית.

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.