מנדי ברגר | יום י"ז תמוז ה׳תשפ״א 27.06.2021

פרסום ראשון: שיעוריו של הרב אהרן מרדכי זילברשטרום ז"ל

ביום י"ז בתמוז חל יום ה'יארצייט' של הרה"ח אהרון מרדכי זילברשטרום ע"ה • לרגל יום היארצייט מתפרסמים כאן לראשונה, מספר שיעורים (מתוך מאות משיעוריו) שמסר במאמר השני מתוך ספר המאמרים תרס"ו מאמר ד"ה 'זה היום תחילת מעשיך'
פרסום ראשון: שיעוריו של הרב אהרן מרדכי זילברשטרום ז

ביום י"ז בתמוז חל יום ה'יארצייט' של הרה"ח אהרון מרדכי זילברשטרום ע"ה. לרגל יום היארצייט מתפרסמים כאן לראשונה, מספר שיעורים (מתוך מאות משיעוריו) שמסר במאמר השני מתוך ספר המאמרים תרס"ו מאמר ד"ה 'זה היום תחילת מעשיך'.

*

בספר "איש החינוך - לדמותו של קברניט החינוך החב"די בשליחות הרבי: הגאון החסיד הרב אהרון מרדכי זילברשטרום ז"ל ", שיצא לאור בשנת היארצייט החמישית, מסופר אודות שיעוריו: "במשך חמש עשרה שנים מסר שיעור בחסידות בספריית "היכל מנחם" שבהנהלת בנו ר' בנימין נחום שי'. שומעי לקחו התקבצו ובאו אט אט, יהודים מעדות ומחוגים שונים, תלמידי חכמים לצד בעלי מקצועות חופשיים וסוחרים.

"מרתק לקרוא תיאור אותנטי שהתפרסם בשבועון "כפר חב"ד", על שיעורו הקבוע שמסר ב"היכל מנחם": ..."בסיום השיעור שוחחתי עם הגאון הרב משה בצרי שהתמנה לאחרונה למשרת דיין, והוא משתתף בקביעות בשיעורי הרב זילברשטרום: ביקשתי ממנו לספר על השיעור, על חלקו בו ועל השפעת החסידות עליו. הוא בחר לפתוח במילים על מגיד השיעור, 'מהיחידים בדורו', כהגדרתו.

"הרב זילברשטרום מעולם לא פרסם את שיעוריו ולא הזמין את תלמידיו לשיעורים בחסידות שהוא מוסר. הרב בצרי, למשל, הגיע אליהם בכוחות עצמו. הגיע ונתפס. הוא שמע שיעורים במאמרים מהרב, וזה כשנתיים - ב'המשך תרס"ו'. 'אלו דברים עמוקים', כך מספר הרב בצרי בסבר פנים נעימות, 'יסודות שכל יהודי חייב ללמוד. קבלה היא מופשטת וקשה להורידה למעשה. חסידות מקרבת לשכל ולרגש, ולהביא את כל הדברים הנשגבים לידי ביטוי ביום-יום'. "'זהו שיעור נפלא', מוסיף הרב בצרי. 'אני שמח על הזכות שנפלה בחלקי להשתתף בשיעוריו ולו רק כדי ללמוד ולהשתאות מהיחס לכולם, מהיחס לכל שאלה: זו תורה בפני עצמה, ויש המון ללמוד מאישיותו של הרב". ר' אהרן מרדכי העמיס על שכמו עול עצום בכל הקשור לשיעורים שמסר.

כאמור, כל שיעור היה טורח להכינו קודם לכן בדקדקנות רבה, והעומס היה עצום. פעם חש שלא בטוב והוא הובהל לבית הרפואה באמבולנס לצורך בדיקות. כשסיפרו על כך לחברותא הקרוב שלו הרב שמעון יעקובוביץ', התעננו פניו בעגמה ואמר: "אמרתי והזהרתי אותו שיפסיק עם זה, ויזהר" – בהתכוונו לשיעורים הרבים שמסר. (מתוך איש החינוך עמודים 467-472).

האזינו לקטעים מתוך השיעורים:

"זה היום תחילת מעשיך":

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.