צבי סופר | יום ט"ו תמוז ה׳תשפ״א 25.06.2021

מ"מ ראש העיר ב"ב: "אגו"י לא תיתן יד לפגיעה במוסדות חב"ד"

מ"מ ראה"ע הרב חנוך זייברט בכנס מיוחד עם רבני ונציגי חב"ד בבני ברק: "אגודת ישראל לא תיתן יד לפגיעה במוסדות חב"ד ולשינוי במיקומם" • הרב יוסף יצחק בלינוב: "מתנגדים בתוקף לכל תוכנית ויוזמה שמטרתה לפגוע בקהילתנו ולהוציא אותנו מהשטחים ומהמוסדות השייכים לנו" • מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי חיזק את ידי המשתתפים והדגיש: "הרבי תבע ממני לשמור ולוודא את הסדר המסודר שיש להנהיג במוסדות חב"ד הרבים בארץ הקודש"
מ

כינוס רב רושם נערך בבני ברק למען התפתחות מוסדות וקהילת חב"ד בעיר התורה והחסידות, בראשות רבני ונציגי חב"ד ובראשם מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי והרב יוסף יצחק בלינוב, ראש ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית בכפר חב"ד ורב אב"ד מרכז בני ברק.

כלל מנהלי מוסדות החינוך, ראשי ונציגי קהילת חב"ד, שלוחי הרבי בעיר התורה והחסידות ב"ב, גבאי בתי הכנסת וראשי זרועות הפעילות של חסידות חב"ד בעיר, התכנסו בכינוס רב רושם, למען המשך התפתחות ושגשוג מוסדות החינוך והקהילות בעיר, תחת שרביטם של רבני חב"ד, בראשותם של מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי והרב יוסף יצחק בלינוב, ראש ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית בכפר חב"ד ורב אב"ד מרכז בני ברק יחד, עם נציגי תנועת 'אגודת ישראל' במועצת העיר.

בכינוס המיוחד שנערך בביתו של מ"מ ראה"ע ומזכ"ל אגודת ישראל הרב חנוך זייברט, שהתחיל בשירת הניגון 'פדה בשלום נפשי', פתח בדברים הרב מנחם מנדל קסטל שליח חב"ד בעיר ונציג קהילת חב"ד בשכונת נווה אחיעזר, שהזכיר בתחילת דבריו אודות ימי גאולת כ"ק מרן אדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש זי"ע ממאסרו בשנת תרפ"ז, ונשא דברים נרגשים על התפתחותה המרשימה של הקהילה והמוסדות בעיר, אודות לסיועם של נציגי אגודת ישראל המקומיים. הוא הבהיר בדבריו כי את המחוייבות העמוקה וההדדית בין הקהילה לשלוחי הציבור בעיר, ניתן לראות מהשתתפותו של הגרי"י ירוסלבסקי שליט"א שטרח לבוא במיוחד לכינוס, על מנת לתת תוקף לפעילות נציגי אגודת ישראל מתוך מטרה לשמר ולפתח את מוסדות החינוך של חב"ד.

מ"מ ראה"ע הרב חנוך זייברט הביע את התרגשותו לארח בביתו את ראשי מוסדות וקהילות חב"ד הזוכים לסיוע ועזר רב מחברי תנועת 'אגודת ישראל' לאורך כל השנים. הוא הדגיש כי אגודת ישראל לא תיתן יד לפגיעה במוסדות חב"ד ולשינוי במיקומם, אלא אדרבה תסייע לפיתוחם ושגשוגם ביתר שאת ועוז, כפי שנהגנו במשך כל השנים וכפי שאנו משרתים נאמנה את כל הקהילות הקדושות והחסידיות בעיר התורה והחסידות בני ברק.

דברים נלהבים נשא הרה"ג רבי יוסף יצחק בלינוב רב קהילת חב"ד ליובאוויטש בעיר, שדיבר במשך דקות ארוכות ברגש רב על אחדות קהילת קודש חב"ד בבני ברק על שלוחיה, מוסדותיה, משפיעיה ובתי הכנסת שלה. דבריו של הרב היו נחרצים וחד-משמעיים: "אנו מתנגדים בתוקף לכל תוכנית ויוזמה שמטרתה לפגוע בקהילתנו ולהוציא אותנו מהשטחים ומהמוסדות השייכים לנו. פנינו כמובן לשלום ולאחווה מתוך ידידות ורעות. אך אנו, בני קהילת חב"ד בארץ הקודש ובעולם כולו, שמתאפיינים באהבת ישראל ובדאגה כנה לכל יהודי באשר הוא - לא נאפשר בשום אופן לשום גורם כזה או אחר להתנכל לקהילתנו ולמוסדותינו". דבריו הנרגשים של הרב הותירו רושם עמוק באוזני המשתתפים.

הגאון החסיד רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי אב"ד רבני חב"ד ליובאוויטש בארה"ק, שטרח ובא מרחוק לבני ברק לחזק את ידי הרב ואת נציגי 'אגודת ישראל' העומדים על משמר קהילת חב"ד בעיר, גולל בהרחבה בפני קהל הנוכחים את ה'יחידות' המיוחדת לה זכה בחדרו הקדוש של כ"ק מרן אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע בחודש שבט תשמ"א, כאשר במשך שעה ארוכה תבע ממנו הרבי לשמור ולוודא את הסדר המסודר שיש להנהיג במוסדות חב"ד הרבים בארץ הקודש. "אסור שתהיה ח"ו פגיעה והשגת גבול והרבי תבע ממני לעמוד על כך בכל התוקף. הרבי התמקד בנושא הזה באריכות ומתוך כאב. הוא דיבר על התערבותם של אנשים שאינם שייכים כלל בתוך ענייני המוסדות. אם הנך שומע על תופעות כאלה - אמר לי הרבי - עליך להיכנס לתוך הענין ולקבוע סדר. לפיכך רואה אני בזה שליחות מיוחדת שהוטלה עלי מאת כ"ק האדמו"ר זצ"ל, לפרסם את דבריו הקדושים אשר נאמרו בתוקף ובצער, והנני מצווה ועומד בנושא זה".

הגרי"י ירוסלבסקי הביע את עמדתו הנחרצת והברורה בענין צורכי קהילת חב"ד בעיר בכלל ובנושא ביה"ס בפרט, ואמר: "באתי לכאן היום להביע עמדה ברורה כי הסמכות היחידה בכל נושא קהילת חב"ד בעיר בני ברק, מופקדים אך ורק בידי רב קהילת חב"ד בעיר הגרי"י בלינוב שליט"א, וכפי ששמענו מהרב בדבריו שלא ניתן להשיג גבול בפעילות המוסדות הקיימים לא בגשמיות ולא ברוחניות, ולא ניתן לאף אחד לשנות את מיקומם, ואין מקום למשא ומתן בנושא הזה כלל וכלל". 

כן נשא דברים קצרים סגן ראש העיר ונציג ה'כלל חסידי' הרב שלמה קוסטליץ, בדבריו אמר שנציגי אגודת ישראל פועלים תמיד ועומדים לימין נציגי ושלוחי חב"ד בעיר וככה נמשיך לפעול כולנו כאיש אחד ובלב אחד ולא ניתן לשום גורם לפגוע בקהילה קדושה בעיר התורה והחסידות.

הנציגים שהשתתפו בכינוס הם הרב יהושע גרוס - קהילת חב"ד ברח' הרב קוק, הרב שמואל אנגלסמן - מהנהלת 'היכל מנחם', הרב מרדכי גולדברג והרב אברהם רוחמקין - קהילת חב"ד ברח' רש"י, הרב דוד יואל וויינפלד - קהילת חב"ד שיכון ה', הרב דוד הלל - בית חב"ד בפרדס כ"ץ, הרב מרדכי אליעזר גלוכובסקי - בית חב"ד מרכז העסקים bbc  בבני ברק, הרב יוסף צבי פילמר - בית חב"ד מערב ב"ב, הרב פנחס טננהויז - מהנהלת קהילת 'מעייני ישראל' ב"ב והרב ברוך פריזנט - בית חב"ד אזור התעשיה ב"ב.

כנס חיזוק זה נערך לאחר נסיונות של גורמים שונים לחבל בהקצאות השייכות לקהילת חב"ד בבני ברק.

 

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
נכון מאוד
ט"ז תמוז ה׳תשפ״א
הרב בעלינאוו ק"ק של חב"ד בבני ברק איתך ומגבה אותך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.