צבי סופר | יום ט"ו תמוז ה׳תשפ״א 25.06.2021

"פרס יוסף יצחק" הוענק לתלמידים מצטיינים בנחל'ה

בצהרי חג הגאולה, יום רביעי י"ג תמוז, ניערך כמיטב המסורת המעמד המרגש של הענקת "פרס יוסף יצחק" לתלמידים המצטיינים בשנת הלימודים תשפ"א, בתלמוד תורה נחלת הר חב"ד • לזכר נשמת הנער התמים יוסף יצחק ע"ה גורליק, שנולד בשמחת תורה תש"ל ונפטר בשמחת תורה תשמ"ב, והוא בן י"ב שנים • המעמד נערך באולם התלמוד תורה, במעמד צוות המחנכים והנהלת התלמוד תורה, הילדים המצטיינים, הוריהם, הסבים והסבתות

"פרס יוסף יצחק" מוענק קרוב ל-40 שנה ברציפות, לזכר נשמת הנער התמים יוסף יצחק ע"ה גורליק, שנולד בשמחת תורה תש"ל ונפטר בשמחת תורה תשמ"ב, והוא בן י"ב שנים בדיוק.

יוסי ע"ה הצטיין בלימודיו ובכל הליכותיו ובלט בהנהגתו החסידית. מאז פטירתו החליטו הוריו - הרב שלום דובער ע"ה גורליק יחד עם תבלחט"א שרה רבקה תחי' - להעניק פרס מיוחד לתלמידי תלמוד תורה חב"ד נחלת הר חב"ד, שהצטיינו בשלושת התחומים, בהם בלט יוסי ז"ל - תורה, עבודה וגמילות-חסדים.

התלמידים המצטיינים נבחרים בקפידה על ידי הצוות החינוכי, שמעיד על התרומה האדירה של הפרס לעידוד התלמידים להשקעה ורצינות במשך כל השנה.

קבלת הפרס הפכה לסטטוס של כבוד בקרב תושבי נחלת הר חב"ד, ועד היום הורים וזקני התלמידים מספרים בגאווה "גם אני זכיתי לקבל פרס יוסף יצחק"...

את הטקס ניהל והנחה בכשרון רב הרב חי דמארי, ממחנכי התלמוד תורה, שציין את ההתלבטות הקשה של המחנכים בבחירת הילד המצטיין ביותר. "לנגד עיננו עמדה בקשת המשפחה להעניק את הפרס במיוחד לילדים אשר עשו מאמץ ניכר ושינוי בשלושת התחומים הנ"ל עד שהגיעו להישג - הילד המצטיין ביותר", סיים הרב דמארי.

הרב אהרן מנגמי, מנהל התלמוד תורה, דיבר אודות חג הגאולה י"ב תמוז, והדגיש לשבח מיוחד את ההשקעה והרצינות של התלמידים הזוכים "במיוחד בשנה מאתגרת ולא פשוטה שחווינו בגלל הקורונה". הרב מנגמי הוסיף שפרס יוסף יצחק משמש את המחנכים לעידוד התלמידים להשקעה במשך כל השנה, ואכן, ניכרת התרומה האדירה של הפרס על התלמידים כולם.

אחיו של יוסי – יבלחט"א – הרב ירחמיאל גורליק, מנהל בית חב"ד חולון הציג בפני הנוכחים קטעים מרגשים מחייו של יוסי. בין השאר, הציג פתק שרשם לעצמו כ"וידוי וקבלת החלטות טובות" בערב יום כיפור תשמ"ב, 12 ימים לפני פטירתו, זאת לצד סיכומים ותיעוד מלימודיו בתלמוד תורה.

שליח הרבי ורב העיר קאזאן ברוסיה, הרב נחום יצחק גורליק, בן דודו של יוסי, שיתף מזכרונותיו בתור תלמיד שזכה לקבל את הפרס. "והחי יתן אל ליבו", הוא הוסיף, "אני זוכר את יוסי, כיצד היה לומד, מדבר ומתפלל, והכל מתוך שמחה אמיתית ופנימית", וסיים "עלינו ללמוד ממעשיו המיוחדים".

לאחר טקס חלוקת הפרסים לתלמידים על ידי מנהל התלמוד תורה, המחנכים ונציג המשפחה, הוזמן אל דוכן הנואמים מורו ורבו של יוסי ב-40 הימים האחרונים לחייו - הרב שלום דובער הכהן, ראש ישיבת תומכי תמימים - בית הר"מ - נחלת הר חב"ד.

הרב כהן פתח ואמר "זכיתי ללמד את יוסי ואני יכול לומר בפה מלא שלמדתי ממנו – 'ומתלמידי יותר מכולם'", ולאחר מכן, ציין אפיזודות שנחקקו בזיכרונו מלפני 40 שנה כיצד יוסי למד והבין את השיחה שנלמדה באותה שנה על "תמים תהיה עם ה'", וכיצד תרגם זאת מיד למעשה בפועל.

"אפילו ביום הכיפורים שבו הוא חלה, הוא ניגש אליי באמצע התפילה להבין את סדר העבודה בתפילה, שהוא שונה במקצת מהנלמד במשנה"...

הרב כהן סיים ואמר כי 40 שנה זהו זמן שבו התלמיד עומד על דעת רבו - "קאים איניש אדעתי' דרבי'". "העקביות והמסירות של המשפחה להנציח את זכרו וללמד את הדורות הבאים ללכת בעקבותיו ראויה לציון ולשבח מיוחד. בזכותם כל התלמידים המצטיינים לדורותיהם לומדים מדרכיו - משקיעים ולומדים, מתפללים ועוסקים באהבת ישראל".

לסיום, בני המשפחה בראשות האמא - הגב' רבקה גורליק ביקשו להודות לצוות החינוכי על ההשקעה ושיתוף הפעולה לאורך כל השנים ובירכו את ההורים המאושרים ברוב נחת חסידי מכל יוצאי חלציהם שיחיו.

צפו בוידאו:


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.