מערכת COL | יום י"ד תמוז ה׳תשפ״א 24.06.2021

35 שנה לחנוכת 770: הוראות הרבי והפרוטוקולים נחשפים

לרגל שלושים וחמש שנה לחנוכת בניין 770 בכפר חב"ד, "בית אגודת חסידי חב"ד – אהל יוסף יצחק ליובאוויטש", ט"ו בתמוז תשמ"ו – ה'תשפ"א, רואה אור בימים אלו קובץ חדש ורב ערך, "נחלת נשיא הדור" – המביא לראשונה את הסיפור המלא והמרתק של בניית בניין 770 בכפר חב"ד, עם שורת גילויים וחשיפות נדירות בפרסום ראשון
35 שנה לחנוכת 770: הוראות הרבי והפרוטוקולים נחשפים
בניין 770 בכפר חב"ד, לקראת השלמת בנייתו (ארכיון COL)

לרגל שלושים וחמש שנה לחנוכת בניין 770 בכפר חב"ד, "בית אגודת חסידי חב"ד – אהל יוסף יצחק ליובאוויטש", ט"ו בתמוז ה'תשמ"ו – ה'תשפ"א, רואה אור בימים אלו קובץ חדש ורב ערך, "נחלת נשיא הדור" – המביא לראשונה את הסיפור המלא והמרתק של בניית בניין 770 בכפר חב"ד, עם שורת גילויים וחשיפות נדירות בפרסום ראשון.

בניית '770' בכפר חב"ד הנו אחד הסיפורים המיוחדים והשמיימיים של הדור השביעי לחסידות חב"ד. ראשיתו של הבניין הייתה ב"אתערותא דלעילא", בהוראה פתאומית מכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו להקמתו, בט"ו תמוז ה'תשמ"ה, בקשר עם "פרשת הספרים" המפורסמת.

הקמתו של הבית בתבנית בניין "בית חיינו" 770 הייתה בהוראה ישירה מהרבי, והרבי אף מימן את מלוא עלויות הבנייה. גם בנייתו בפועל תוך פרק זמן קצר מאד, הייתה באופן שלמעלה מהטבע לגמרי.

"למעלה מן הטבע לגמרי: מכינים את השטח לקראת הבנייה (ארכיון שמואל בן-צבי)


 

מטרת הבניין היא, כדברי הרבי בשיחות הקודש של חודש תמוז תשמ"ה, להיות "נחלה לנשיא דורנו" בארץ הקודש, ושמבניין זה יפוצו מעיינות החסידות חוצה לכל רחבי ארץ הקודש, ולכל העולם כולו, עד ביאת המשיח.

עם מלאת שלושים וחמש שנה לחנוכת הבית הגדול והמיוחד הזה, נחלתו של הרבי,  יזמו גבאי ומתפללי בית הכנסת ובית המדרש 770 בכפר חב"ד את הוצאת קובץ זה, כדי שבאמצעות סיפור ותיאור דברי הימים ההם, כאשר חיים מחדש את סיפור הקמתו לפרטיו, וכאשר מגיעים אל הבית הגדול הזה ומבואותיו, באופן של "הימים האלה נזכרים ונעשים" - הרי שהדבר מעורר ומחזק את רגשי ההתקשרות אל הרבי של הבאים אל הבית, אנשים נשים וטף, מקרוב ומרחוק.

סיפור הקמת בית גדול זה כבר הובא בצורה חלקית בכמה מקומות, בספרים ובפרסומים שונים. הקובץ החדש "נחלת נשיא הדור" מגיש לראשונה את הסיפור המלא של הקמת בניין זה, מתוך כלל המקורות, התיעודים, הסיפורים והראיונות הקשורים להקמתו, יחד עם שיחות הקודש שנאמרו בקשר למקום, ובצירוף כתי"ק, תמונות נדירות ומסמכים.

בקובץ החדש, המקיף למעלה ממאה עמודי כרומו צבעוניים, מתפרסמים לראשונה גם הפרוטוקולים המלאים של אסיפות ועד כפר חב"ד מהשנים תשמ"ה ותשמ"ו העוסקים בהקמת בניין 770.

מפרוטוקולים אלו נחשפת לפנינו בפעם הראשונה המעורבות המלאה של הרבי וההוראות וההדרכות השונות בכל שלבי הקמת הבניין, החל מההכרזה עליו בט"ו בתמוז תשמ"ה, ועד לחנוכתו בדיוק שנה לאחר מכן, בט"ו תמוז תשמ"ו.

הקובץ החדש יצא לאור בעריכת הרה"ח ר' זושא וואלף.


להורדת המוסף המלא - לחצו כאן>>>


הקובץ "נחלת נשיא הדור" מופץ לקראת השבת הקרובה בכל רחבי ארץ הקודש בשיתוף פעולה עם השבועון "כפר חב"ד", וכן הוא מופץ בכפר חב"ד לקראת שבת קודש, והוא זמין כעת להורדה כאן, לתועלת אנ"ש והשלוחים בכל רחבי תבל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.