שלמה מן | יום י"ב תמוז ה׳תשפ״א 22.06.2021

בנט: "מתייחסים לזן כהתפרצות חדשה. ייתכנו שינויים במדיניות”

אחרי סיור שערך בנתב"ג יחד עם שרי הבריאות והתחבורה - אמר בנט: "מי שלא חייב לצאת לחו"ל - שלא ייצא לחו"ל. אם לא הזמנתם טיסה, אל תזמינו. טיילו בארץ" • "בני נוער שלא יתחסנו עד ה-9 ביולי עלולים להישאר בלי חיסון" • "הילדים שיפרו בידוד - ההורים יישאו בתוצאות ובקנסות"
בנט:
(צילום ארכיון: ברלה שיינר)

נפתלי בנט קיים הערב (שלישי) סיור ודיון מקצועי בנתב”ג, יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת התחבורה מרב מיכאלי, ובסופו הודיע כי הוחלט להתייחס לעלייה בתחלואה כהתפרצות מחודשת.

הסיור נערך בעקבות ההתפרצות של נגיף הקורונה בימים האחרונים – עם שיא של 125 ישראלים מאומתים, אתמול.

בנט הודיע כי הוחלט שקבינט הקורונה יוקם מחדש, כל מי שנכנס לנתב”ג יחויב החל מהיום לעטות מסכה – מרגע הכניסה ועד העזיבה – בכל הטרמנלים, וכל מי שנכנס לישראל יחויב לעבור בדיקת pcr. העמדות לבדיקת קורונה יורחבו על-מנת למנוע תורים.

"זן הדלתא מתפשט באופן מואץ ברחבי העולם, עם קצב הדבקה הרבה יותר גבוה ממה שהכרנו, ומדביק אנשים מחוסנים – גם אלו שהתחסנו בחיסוני פייזר. יש עדיין אפקט משמעותי לחיסון, אבל ההדבקה קיימת”, אמר בנט. “לאור נתונים אלו, קיבלנו החלטה ראשונית להתייחס לזה כאל התפרצות חדשה”.

הוא קרא לציבור: “בשלב זה אני רוצה לבקש, שמי שלא חייב לצאת לחו”ל – שלא ייצא לחו”ל. כולנו מכירים את טיסות הקיץ וכולנו רוצים לטוס, אבל כידוע מהמקרה בבנימינה, מדובר במשפחה שלמה שחזרה מקפריסין ונדבקה בזן ההודי.

"יהיו שינויים משמעותיים במדיניות הכניסה והיציאה מהארץ. אני אומר בצורה הברורה בפעם השלישית. אם לא הזמנתם טיסה, אל תזמינו. טיילו בארץ. יש לנו ארץ יפה. בשלב הזה, אנחנו לא משנים את ההנחיות. אנחנו רוצים ללמוד את האינפורמציה לפני שנקבל החלטות”.

הוא הבהיר: “אנחנו נאריך את גיוס 270 הפקחים. הילדים שיפרו בידוד – ההורים יישאו בתוצאות ובקנסות”.

על חיסון בני הנוער אמר: “חלק מהחיסונים יפוגו בסוף יולי, יש מלאי, אבל מי שלא יתחסן עד 9 ביולי, לא יהיו לנו חיסונים כרגע להמשך. לכן, אני קורא להורים – תחסנו את הילדים”.

כמו כן, הוא המליץ לכולם לשוב ולעטות מסכות בחללים סגורים. לדבריו, “בקרוב תיתכן הנחיה מחייבת לעטיית מסיכות בחללים סגורים”.

משרד הביטחון הודיע היום כי יסייע בהקמת בזק של מתחם בדיקות נוסף בנתב”ג, כדי לסייע בעומס הבדיקות. מדובר על הקמת מאהל נפרד, שיוכל לבדוק מאות אנשים בו זמנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.