| יום י"ב תמוז ה׳תשפ״א 22.06.2021

"עניין הנוגע להתקשרות" • כשהרבי עורך מגבית...

איך ולמה נוסדה המגבית המפורסמת? ומתי הרבי אמר שהשותפות בה היא דבר המובן מאליו שאין צורך להזכיר שוב ושוב. מאות חסידים ברחבי תבל מתאחדים ומשתתפים במגבית שהרבי עורך בחג הגאולה י"ב י"ג תמוז.

בכל שנה בחג הגאולה י"ב וי"ג תמוז היה הרבי מעורר ומעלה על נס את עניינו העיקרי של חג הגאולה - ניצחון מסירות הנפש על חינוך יהודי ללא פשרות. ולכן, בכל שנות הנשיאות ניצל הרבי את ההתוועדויות ביום זנה לעורר על כך ולחזק את יסודות החינוך הטהור.

המוסדות שנקראו ע"ש בעל הגאולה 'אהלי יוסף יצחק' אמר הרבי, הם אלו שממשיכים את פעולתו של הרבי בהפצת וחיזוק החינוך, ויום זה הוא יום חגם ויום התעוררות עבור אלה העוסקים במוסדות אלה, הם אלה הזוכים להיות מקושרים לנשיא הדור ע"י שעובדים את עבודתו. והמשיך הרבי, ומכיוון שלא כולם זכו לעבוד במוסדות אלו, הוא מציע לייסד מגבית שבה יוכלו להיות שותפים כולם בעבודתו של הרבי ובכך לחזק את ההתקשרות לנשיא הדור.

"התנדבות זו נוגעת לעניין ההתקשרות" הכריז הרבי באחד השנים בעת התוועדות חג הגאולה י"ב י"ג תמוז ודרש מהחסידים להתגייס לטובת המגבית אותה נהג הרבי לערוך מדי שנה עבור מוסדות 'אהלי יוסף יצחק'. את יום חג הגאולה דרש הרבי לנצל עבור התעוררות בעניינו של בעל הגאולה והשמחה, וביקש מהחסידים לנצל יום זה ל'הקהלת קהילות' ופרסום עבודתו של בעל הגאולה בהפצת יהדות במסירות נפש, ובעיקר על הענקת חינוך יהודי כשר ללא פשרות.

את התוועדות עצמה שהרבי היה מקיים בדרך כלל בערב שבין יום י"ב לי"ג היה הרבי מנצל לעורר אודות הפעולות בתחום החינוך היהודי הכשר, כאשר בשיאה של ההתוועדות היה הרבי מודיע כי 'כבכל שנה'  ייערכו עתה מגבית שבה כל אחד יראה זכות להשתתף ולפעול עבורה לטובת המוסדות הנקראים על שמו של בעל הגאולה והשמחה אהלי יוסף יצחק'.

בכל שנה היה הרבי מדבר בהתעוררות ובהתרגשות על החובה והזכות להיות שותף במוסדות אלה. כאשר לפני 69 שנה ייסד הרבי את הקרן לטובת 'אהלי יוסף יצחק' קרא אל כל חסיד אשר "אל יפרוש מהציבור" ויראה לעצמו חובה להשתתף אפי' במשהו ב'התנדבות' זו כאשר הוא מסביר אשר לכאורה לא היה צריך לאסוף כסף עבור מוסדות אלו כלל, אלא שזיכו את כל אחד ואחד מהחסידים באפשרות להיות שותף בפעולה המקשרת אותו עם מוסדותיו של נשיא הדור ומחזקת את ההתקשרות אליו.

במשך שנות הנשיאות זכו החסידים לשמוע במהלך ה'מגבית' השנתית ביטויים נפלאים על הזכות והחובה ופעולת המגבית – שפועלת למעלה הצלחה במוסדות, שממשיכה שפע ועשירות לשותפים, ואף נוגעת לקירוב הגאולה. לכן, חסידים ומקושרים נרגשים לקראת חג הגאולה הקרב מדי שנה ולקראת הזכות להיות שותפים במגבית שהרבי היה עורך בעצמו. ועד כדי כך שבאחת מהשנים המאוחרות התבטא הרבי כי זה כ"כ פשוט שצריך כל אחד להיות שותף במגבית שאין צורך אפי' להזכיר זאת (לקוטי שיחות חכ"ג עמ' 270).

מעת רדת ערב חג הגאולה מאות חסידים בארץ ובעולם זכו והשתתפו במגבית שהרבי עורך. כנסו עכשיו:

https://bit.ly/3gPzwib

צפו בוידאו מיוחד – המגבית במהלך השנים בעיצומה של התוועדות חג הגאולה:



 



 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.