תוכן שיווקי | יום י"ב תמוז ה׳תשפ״א 22.06.2021

איך תקבלו הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק קטן מאוד

לא פעם יזמים רבים שהם בעלי עוסק פטור שהם בעלי עסק קטן מאוד  מעוניינים לפתוח עסק רגיל, זהו סיפור מורכב יותר מהלוואה לפתיחת עסק חדש רגילה שהיא הרבה יותר קלה. יעקב אלון יועץ הלוואות בערבות מדינה עומד על ההבדלים ומסביר:  
איך תקבלו הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק קטן מאוד
קרדיט תמונה: freepik

"עוסק פטור" הוא בעל עסק לכל דבר ועניין, יש לשים לב שבעבר השם שלו היה "עוסק זעיר", מדובר בקבוצה מאוד גדולה של בעלי עסק קטן מאוד שהם עצמאים, כאשר בפועל יש להם מחזור הכנסות שנתי קטן מאוד,  לכן הם אינם מורשים לגבות מס ערך מוסף (מע"מ) מלקוחותיהם.

המעמד שלהם נקבע מראש בפתיחת עוסק פטור משום שהציפיות שלהם הם להכנסות שנתיות מקסימליות של כתשעים ותשע אלף שקלים שהם כשמונת אלפי שקלים בחודש, בעל עוסק פטור שחוצה בשנה מסוימת את ההכנסות השנתיות הנ"ל חייב לעבור לעוסק מורשה. ונעיר הערה קטנה לסדר, ישנו חוק של הלוואות בערבות מדינה  שכל מי שמאושרת לו הלוואה בערבות מדינה מחויב להציג רישיון עוסק מורשה לאחר קבלת אישור הלוואות בערבות  מדינה, ולפני קבלת ההלוואה בפועל.

ההבדל בקושי של גיוס הלוואות בערבות מדינה לעוסק מורשה מול עוסק פטור. 

ההבדל בין פתיחת עסק קטן מאוד שהוא עוסק פטור, ולבין פתיחת עסק קטן רגיל הוא בכך שעסק קטן מאוד שהוא עוסק פטור מבקש בדרך כלל הלוואות לפתיחת עסק חדש קטנות מאוד של עד מאה אלף שקלים, ובדרך כלל מדובר בבעל עסק שכבר פתח בעבר עוסק פטור, וכידוע לכם עוסק פטור ההכנסות שלו הם נמוכות ממאה אלף שקלים בשנה, ואם נקזז את ההוצאות של העוסק פטור נגיע לרמת הכנסה מאוד נמוכה של שלושת אלפי שקלים בחודש ועד שמונת אלפים שקלים בחודש,  כלומר לא מדובר בעסק ריווחי כמו הגדרות הקרן בערבות מדינה.

אנחנו תמיד אומרים שעסק צריך להרוויח בכל חודש מעל עשרת אלפי שקלים במינימום וזה רק לצורך מחייתו של בעל העסק, ובנוסף בעל העסק צריך לייצר הכנסה נוספת שתעזור לו לשלם את לפתיחת עסק קטן מאוד. זו משימה לא פשוטה. ולכן נעמוד כאן על הדברים שצריך לבצע בכדי לקבל הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק קטן מאוד שהוא עוסק פטור.

מה נדרש להציג נכון בכדי לקבל הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש

מאחר ומדובר בעסק קטן מאוד פטור, סביר להניח שמדובר בעסק ותיק פטור שהיחס אליו במערכות הלוואות בערבות מדינה הוא כאל "עובד שכיר" שכן אם אותו בעל עסק היה עובד כשכיר במקום עבודה רגיל הוא היה מקבל משכורת זהה וללא צורך בדאגות של בעל עסק. זהו דבר שהוא אינו משתלם. ולכן בעלי עסק קטן מאוד פטור מתאמצים כל הזמן ויש להם צורך תמידי להגדיל את העסק שלהם .

כמובן שברור לכולנו שלפני כניסה לתהליך יש לבדוק בדיקת זכאות מלאה בכדי לדעת האם ניתן לקבל הלוואות בערבות מדינה ולהתקדם במשימה אם הכול תקין. הקושי בהצגת הגידול הצפוי הוא כפול משום שהעסק שנים רבות מכניס בצורה מסוימת ועכשיו צריך לבוא עם הוכחות משמעותיות שקיים שינוי מהותי בעסק.

אתן לדוגמא מספר אפשרויות הצגה: האחת היא יזם שיש לו הזמנות לקוח מוכחות ואז המלאכה היא קלה, אבל זהו המקרה הפשוט, יזם שבא ואומר שיש לו לקוח שמעוניין אזי אף אחד אינו יודע אם זה אמיתי או לא, ישנם יזמים קטנים כגון קוסמטיקאית שעבדה מהבית במשך שנים, ועכשיו היא מעוניינת לפתוח חנות ברחוב ראשי וסואן, כאן זה יותר קל משום שיש ניסיון כבר של הלוואות בערבות מדינה של חנויות דומות שנמצאות באותו הרחוב, דבר שיאפשר קבלת הלוואות לעסק.

אחת האפשרויות הטובות להצגת השינוי היא להציג את ההכנסות שהן גדלו לרמה קרובה של שמונת אלפי שקלים בחודש באופן ממוצע, ולומר שיש לעסק "תקרת זכוכית" בגלל המיקום שלו בבית, נקודה כזו שמוצגת בפני הלוואות בערבות מדינה משכנעת את מנהלי הקרן לאשר הלוואות גם לעוסק פטור בעל עסק קטן מאוד.

נקודה חשובה ומהותית מאין כמוה היא לא להציג דוח רווח הפסד למנהלי הלוואות בערבות מדינה, אלא רק "דוח הכנסות שנתיות של עוסק פטור" ומדוע? – משום שברור לכל עין שאם נציג רווח הפסד לעסק שמכניס הכנסות חודשיות של שמונת אלפי שקלים בחודש אז הרווח הנקי יהיה נמוך משמעותית ויעמוד על אלפי שקלים בודדים. וזה לא יאפשר אישור משום שזה יטעה את מנהלי הקרן. דוח הכנסות עוסק פטור יוצר "אווירה" חיובית" של גדול בעסק ומאפשר את הדרך לקבלת הלוואות בערבות מדינה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.