מנדי ברגר | יום י"ב תמוז ה׳תשפ״א 22.06.2021

יצאנו לסיבוב על השברולט ספארק - וזה מה שיש לה להציע

הגודל הפצפון שלו אגב מעניק פה שתי נקודות זכות שבעיני הן לא שוליות. ראשית, מציאת חניה בקלי קלות, ושנית, זהו רכב מצויין שאינו מוציא עיניים - ויש בציבור רבים שהסעיף הזה חשוב להם • יצאנו לסיבוב על שברולט ספארק - וזאת התוצאה
יצאנו לסיבוב על השברולט ספארק - וזה מה שיש לה להציע

קחו כל אדם מן היישוב שחצה את גיל 25 ותציעו לו לנהוג באחד מדגמי המיני המציפים את כבישי ארצנו באלפי כלים חדשים מידי חודש, וסיכוי גדול שתתקלו בסירוב. 

מכוניות המיני נראות מבחוץ כמשהו קטן ומאוד לא נוח. הן שימושיות עבור צעירים או נשים – אומר לנו האינסטינקט הראשוני  - אבל אנשים בוגרים אמורים להירתע. 

אבל האם הרתיעה הזו נכונה? האם אכן מדובר בבימבות לצעירים בלבד?

זהו שלא. יותר נכון, ממש לא. נסיעה ברכב מהסוג הזה מתגלה כמעולה עבור כל אדם מן השורה, אלא אם גובהו עולה על מטר ותשעים. חד וחלק. 

אם כבר מחליטים לבחון רכב שכזה, אך טבעי היה שנבחר את שברולט ספארק, הרכב הנמכר ביותר בקטגוריה. עד לא מכבר היה זה יריבו העיקש יונדאיi10  שעמד בראש הטבלה יחד עם קיה פיקנטו, אבל העובדה ששני האחרונים צוידו במנוע רובוטי גורמת להם להיות פחות מהנים לנסיעה כמו גם להתקשות בהאצה. 

מבט חיצוני לא מגלה כאן משהו מיוחד. כצפוי, הספארק נראה רכב קטן למראה ולמרות שעבר לאחרונה עדכון גירסא כלשהיא, הרי שאין כאן משהו שבאמת מושך את העין. הספארק הוא רכב סתמי. 

המראה הזה משתנה באחת בשעה שנכנסים פנימה. תא הנוסעים כולו משדר נחמדות, אבל, וזה כמובן העיקר – מתברר שהוא מכיל בקלות כל אדם בוגר. בכנות, כשנהגתי בו וראיתי את אחיו לפס הייצור משייטים לצדי על הכבישים, לא האמנתי שאני יושב בכזה רכב קטנטנן. כל מי שנוהג בו מרגיש כאילו הוא נוהג ברכב משפחתי לכל דבר ועניין.   

אם תרצו לתמצת את הפלפול עד כה: אם אתם מחפשים רכב מפנק, חווית נהיגה מרגשת או רכב עמוס בשלל היכולות הטכנולוגיות והגאדג'טים האחרונים, דפדפו הלאה; אם אתם מחפשים רכב טוב שיוכל לשנע אתכם, הוא לא שונה במאומה ממשפחתית רגילה. 

הגודל הפצפון שלו אגב מעניק פה שתי נקודות זכות שבעיני הן לא שוליות. ראשית, מציאת חניה בקלי קלות, ושנית, זהו רכב מצויין שאינו מוציא עיניים - ויש בציבור רבים שהסעיף הזה חשוב להם.

ובחזרה למציאות: העיצוב של תא הנהג קליל ונחמד ותמצאו כאן כמה פסי כרום נדיבים לרוחב הדשבורד והדלתות. ההגה מצופה העור מציע לחצני שליטה ובקרה על הטלפון, האודיו והרדיו וגם מערכת 'קרוז קונטרול'. במרכז הדשבורד ניצב לו מסך מולטימדיה המצויד בין היתר במצלמת רוורס ומתחתיו ניצבים בגאון שלשה מחוגים גדולים שנועדו לשלוט על המיזוג ברכב. בגרסא שלנו, הבכירה יותר שעולה עוד כמה אלפי שקלים, תמצאו גם מושבי עור... משענת יד לנהג, כניסה ויציאה מהרכב, חישוקי אלומיניום בגלגלים וכן התנעה וכיבוי ללא מפתח ואפילו גג נפתח. פייר, הרכב הקטן הזה כאילו נועד לשחק במגרש של הגדולים. 

בשברולט מתגאים בכך שמדובר במכונית המיני הבטוחה בישראל שכן היא מגיעה עם 10 כריות אוויר, ובנוסף, גם בגרסת הבסיס שלה – וזה יש גם במתחרות - תמצאו מערכת בלימת חירום אוטונומית והתראה סטייה מנתיב. 

הטעם לפגם בעיני נעוץ בכך שהמסך אינו דובר עברית ואין בו וויז מובנה, אבל בשברולט טענו באוזניי בלהט שמדובר דווקא בטעם לשבח שכן התקנת מערכת מולטימדיה מתוצרת מקומית רק יכולה להרוס. כך או כך, אם תרצו שהמערכת תדבר עברית ותפעיל ווייז, תצטרכו לחבר את מכשיר הפלאפון שלכם למערכת באמצעות כבל USB ואו אז המכשיר שלכם "ישתקף" על המסך. ניסיתי וזה נעשה בקלות. 

אם עד עכשיו לא התרשמתם, חכו שתקראו את הסעיף הבא הנוגע בנסיעה עצמה. מנוע בנפח 1.4 ליטר המגיע עם 98 כוחות סוס הוא בהחלט לא משהו שגרתי ברכב פצפון כזה ואם חיפשנו את הרכב הכי מהיר בקטגוריה, אז אנו כאן כדי להכריז שמצאנו אותו. המנוע הגדול על מידותיו נותן בהחלט פייט למתחרות. רגע אחרי שתכנסו לבימבה תשכחו שאתם בכלל נוהגים בכזו. 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.