יום י"א תמוז ה׳תשפ״א 21.06.2021

בפעם ה-40: רבבת חסידים חגגו את סיום הרמב"ם בירושלים

גדול היה המעמד: כרבבת חסידים חגגו את מחזור סיום מחזור ה-40 ברציפות • ראשי ישיבות, אדמו"רים וחברי בי"ד רבני חב"ד פיארו את בימת הכבוד באירוע ההיסטורי, שאורגן בידי צעירי חב"ד • אלפים צפו בשידור ב-COL
בפעם ה-40: רבבת חסידים חגגו את סיום הרמב
רבבת החסידים בבריכת הסולטן, צילום: חיים טויטו | הצילומים בגלריה: מענדי קורנט

נשיש ונגיל בזאת התורה: היה זה אירוע שייחרט בדברי ימיה של היהדות התורנית וחסידות חב"ד.

כרבבת חסידי חב"ד גדשו הלילה את מתחם הסולטן הסמוך לעיר העתיקה בירושלים, לחגיגה היסטורית ומרגשת של סיום המחזור הארבעים בלימוד הרמב"ם, כתקנתו הקדושה של הרבי, שנערכה כמיטב המסורת על ידי צעירי אגודת חב"ד. אלפים רבים הצטרפו אל החוגגים, באמצעות הצפייה בשידור החי מהאירוע, שהועבר כאן באתר COL לאורך כל הערב.

כשעה בטרם פתיחת המעמד, החלו לנהור המונים-רבים מכל רחבי הארץ, לבושים בבגדי חג, כיאה למעמד חגיגי והיסטורי זה. אבות עם ילדיהם, סבים עם נכדיהם, צעירים ומבוגרים, חסידים ושאינם, יהודי מכל שבטי ישראל, הקשורים יחד לתקנת הלימוד הקדושה של הרבי.

למעלה משלוש שעות הם ישבו שם, זה לצד זה, ורותקו לתכנייה תורנית, עשירה ומושקעת, פרי עמלם של חברי מטה סיום הרמב"ם של צעירי חב"ד – שכל כולה הייתה הצדעה לגיבורי החיל, המתמידים בלימודם, וכן תנופת עידוד מיוחדת לאלה המבקשים להצטרף לתקנת הלימוד הקדושה. לא היה אחד שנכח במתחם שלבש חג, ולא חש את גדולתו של המעמד המרשים שהתרחש לנגד עיניו. המתחם הענק היה גדוש מפה אל פה בעשרת אלפים איש, שבאו מכל קצות הארץ, לחגוג את סיום המחזור הארבעים.

המעמד נפתח בידי רבה של בני ברק, הגאון החסיד רבי יצחק אייזיק לנדא שליט"א, שכובד בסיום הרמב"ם ובכך המשיך במורשת אביו וזקנו זכרונם לברכה. 

את בימת הכבוד, בחזית מתחם האירוע, פיארו מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א; אדמו"רים, רבנים, ראשי ישיבות, חברי בית דין רבני חב"ד ומשפיעים, שעשו מאמצים מיוחדים בכדי לבוא ולהשתתף במעמד נשגב זה, ובכדי להעניק בהשתתפותם עידוד וחיזוק ללומדים ולתקנה הקדושה, אליה מצטרפים מידי שנה בשנה אלפים רבים. 



רשימה חלקית של גדולי התורה והחסידות שליט"א שפיארו את המעמד: כ"ק מרן האדמו"ר מבאיין שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מפינסק קרלין שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר ממרחמסטריווקא שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מסדיגורא שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר ממודזיץ' שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מזוועהיל שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מלוצק שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מסדיגורא ירושלים שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מבישטנא שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מבוסטון שליט"א, כ"ק האדמו"ר מקוזמיר שליט"א, כ"ק האדמו"ר מנדבורנא באניע שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מקופישניץ.

כן השתתפו רבם של חסידי צאנז בטבריה, משלחת מטעם כ"ק מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א בראשות ראש ישיבה הגה"צ הגר"מ ארנסטר שליט"א, הגר"ש רבינוביץ שליט"א בעמ"ס פסקי תשובות. חברי בי"ד רבני חב"ד - הרב אברהם מיכאל הלפרין, הרב יוסף הנדל, הרב יוסף הכט, הרב משה הבלין והרב יוחנן גורארי.

הנואמים המכובדים שנשאו דברים במעמד, עודדו ודרבנו את הקהל להמשיך בלימוד היומי ברמב"ם, ולהפיץ את התקנה בכל חוגי בית-ישראל. 

לאורך כל שעות המעמד, שעוד ידובר בו רבות, המוני המשתתפים חשו בהתרוממות הרוח, מהזכות הנדירה שנפלה בחלקם לסיים את מחזור הלימוד ברמב"ם, ובציון הסיום הארבעים במספר. היה זה אירוע רשמי ומוקפד, אולם עד מהרה הפך להתוועדות ענק מרגשת, בדיבוק חברים ובשבת אחים גם יחד. רגעים נעלים היו בעת הנעימות החסידיות, כשהקהל הגדול ניגן יחד, בשמחה של מצווה, שמחה בטהרתה, בעיצומה של חגיגת הסיום.

בשבועות האחרונים סבבה משלחת רשמית של רבני חב"ד במעונותיהם של האדמו"רים והרבנים שליט"א, להזמינם למעמד הגדול. חברי המשלחת, עליהם נמנו בין היתר גם חברי בי"ד רבני חב"ד בארץ הקודש הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי והרב יוחנן גוראריה המכהן כרב העיר חולון.

גדולי התורה, הרבנים והאדמו"רים שליט"א, הפליאו במשך דקות ארוכות במעלת התקנה הקדושה, ועודדו את הרבנים להמשיך ולפעול למען חיזוק ועידוד לומדי הרמב"ם היומי, כשהם מדגישים את ההזדמנות המיוחדת של ציון הדרך של מחזור הארבעים, ומוסיפים כי "כבר אמרו גדולי ישראל בדורות קדמונים, שלימוד הרמב"ם זוהי סגולה ליראת שמים וכ"כ שצריך לעודד לימוד הרמב"ם מידי יום גם בישיבות ובכוללים".

"המעמד האדיר של סיום הרמב"ם שנערך אמש", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "הוא ציון דרך היסטורי לתקנת הלימוד. בכל שנה ושנה רואים את העלייה המשמעותית במצטרפים ללימוד הרמב"ם, כשרבנים ומורי הוראה רבים, מכל החוגים והעדות, מעודדים את בני קהילותיהם להצטרף למעגל הלימוד שמקיף את כל שדרות היהדות התורנית".

הפקת האירוע: צבעים הפקות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.