שניאור דייטש | יום י"א תמוז ה׳תשפ״א 21.06.2021

ממדי הפרצה בנתב"ג: 5,000 חזרו ממוסקבה, 31 מאומתים

רוסיה נחשבת ליעד ב"רמת סיכון מרבית" וניתן לטוס אליה רק באישור ועדת חריגים, אך נתונים שהגיעו לידי ynet חושפים כי 4,874 בני אדם חזרו ממוסקבה בחודש האחרון, וכי 31 מהם התגלו כחולי קורונה
ממדי הפרצה בנתב
אילוסטרציה: שניאור שיף, COL

רוסיה נחשבת ליעד ב"רמת סיכון מרבית" וניתן לטוס אליה רק באישור ועדת חריגים, אך נתונים שהגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות" חושפים כי 4,874 בני אדם חזרו ממוסקבה בחודש האחרון, 31 מהם התגלו כחולי קורונה. עוד כ-10,000 נחתו ממדינות עם "אזהרת מסע חמורה". תחקיר ראשוני למחדל בנתב"ג בסופ"ש: יותר מאלף נוסעים נכנסו בלי בדיקה, עקב אי-היערכות לעומס.

ממדי הפרצה בנתב"ג עלו לכותרות בשבוע שעבר, כשלישראל נכנסו כמויות עצומות של נוסעים ממדינות בעלות סיכון גבוה.

במשרד הבריאות גיבשו רשימה של מדינות שנחשבות לבעלות סיכון להידבקות בקורונה, ובשל כך הטיסות אליהן ומהן אינן מומלצות או אסורות.

בין המדינות שהוגדרו כ"יעד ברמת סיכון מרבית" נמנית גם רוסיה. אלא שכעת, מנתונים שהגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות", עולה שלא פחות מ-4,874 בני אדם נחתו בישראל מרוסיה בחודש האחרון בלבד - ו-31 מהם גם נמצאו חיוביים לקורונה. מדובר על שיעור מאומתים של 0.64%, הגבוה ביותר שנמדד עבור מדינה אחת בפרק זמן זה.

YNET מציין עוד, כי על פי לוח הטיסות של נתב"ג, בשבוע הקרוב צפויות לנחות בישראל לא פחות מ-16 טיסות ממוסקבה.

מדינות נוספות שמשרד הבריאות אוסר על הנסיעה אליהן, ללא אישור מיוחד, הן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, מקסיקו והודו ולפי לוח הטיסות של נתב"ג הקו להודו עדיין פעיל.

לפי הנתונים שהגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות", נחתו בחודש האחרון 681 נוסעים מאתיופיה, מדינה שעבורה יש "אזהרה חמורה", ושלושה מתוכם התגלו כחולים. גם מהמלדיביים, שעבורם פורסמה "אזהרה חמורה", נחתו 337 בני אדם, ואחד אומת כחולה. בסך הכל נחתו בחודש האחרון ממדינות בעלות "אזהרה חמורה" 10,653 בני אדם, ומתוכם 24 נמצאו מאומתים.

כמו כן, נחתו גם נוסעים ממדינות שאליהן מוצמדת "אזהרת מסע": גאורגיה (11,763 נוסעים, ארבעה מאומתים), אוקראינה (2,866 נוסעים, ללא מאומתים), בלארוס (1,678 נוסעים, שמונה מאומתים) ומצרים (1,305 נוסעים, מאומת אחד). אמנם כל הטסים ארצה מחויבים להציג בדיקת קורונה שלילית בטרם עלייתם למטוס ומחויבים לחזור עליה עם נחיתתם, אך במהלך החודש האחרון נמצאו 174 בני אדם חיוביים תוך עשרה ימים ממועד הנחיתה - כלומר, בדיקה שכזו איננה יכולה להספיק לבד כדי להגן על תושבי המדינה מהדבקה.

על רקע העומס החריג בנתב"ג, והחשש מכניסתם של וריאנטים של נגיף הקורונה כגון ההודי, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ נפגשו וסיכמו על הגדלה משמעותית של מתחם בדיקות הקורונה בנתב"ג בכדי לעמוד בעומסי הבאים מחו"ל.

בתום הערכת מצב שקיים אמש בנט נמסר מלשכתו כי "נקודות התורפה בשלב זה הן התפשטות וריאנט הדלתא (ההודי) ברחבי העולם, ביקורי ישראלים במדינות אלו והעובדה כי רבים מהשבים מחו"ל לא מקפידים על הנחיות הבידוד".

ראש הממשלה בנט על גיוס 250 שוטרים באופן ייעודי למשימת האכיפה על השבים מחו"ל. הטסים לחו"ל יידרשו למלא טופס נוסע יוצא ולחתום על תצהיר טרם העלייה למטוס על מנת לוודא שאינם טסים לאחת משש המדינות שמוגדרות ברמת סיכון מרבית.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.