מערכת COL צעיר | יום י"א תמוז ה׳תשפ״א 21.06.2021

תתפלאו לגלות: עד כמה זה פשוט לייצר זכוכית?

בזכוכית אנחנו נתקלים בכל מקום. אנחנו מוצאים אותה בחלונות הבתים, בכוסו, בצלחות ואפילו על מסך המחשב • עד כמה פשוט להכין את הזכוכית שמלווה את חיינו וממה היא מיוצרת • הכול על ייצור הזכוכית
תתפלאו לגלות: עד כמה זה פשוט לייצר זכוכית?
(shutterstock)

 

 

 

תתפלאו לגלות:

עד כמה פשוט לייצר זכוכית?

 

 

 

עד כמה פשוט להכין זכוכית?

התהליך פשוט מאוד, וגם החומרים לא נדירים במיוחד. אבל לפני שאתם רצים לנסות את זה בבית, אנחנו מוכרחים לצנן קצת את ההתלהבות – לא תוכלו לנסות את זה בעצמכם, אלא אם כן יש לכם תנור שמגיע לחום של 1,000 מעלות צלזיוס..

 


 

// הזכוכית

בזכוכית אנחנו נתקלים בכל מקום. אנחנו מוצאים אותה בחלונות הבתים, בכוסו, בצלחות ואפילו על מסך המחשב. העולם שלנו מוקף בזכוכיות. זה אומנם לא תמיד היה בכמות גדולה שכזו, אבל הזכוכית היא המצאה עתיקת יומין, בת אלפי שנים. בעבר, כאשר הייצור שלה היה קשה יותר - מחירה היה גבוה בהתאם, אך היום, עם ההתקדמות הטכנולוגית, ייצורה והכנתה פשוטים להפליא.

 

הזכוכית מיוצרת בכללות משלשה מרכיבים עיקריים – חול (כן, כמו זה שאתם רואים בחוף הים), סיד (סוג של אבן), וסודה (סוג של מלח). זהו. אלו הם כל המרכיבים הנצרכים להכנת זכוכית. כמובן, ישנם סוגים שונים של זכוכיות שונות, אבל אלו הם המרכיבים הבסיסיים לייצור הזכוכית המוכרת.

 


 

// ככה עושים את זה:

את המרכיבים הללו מערבבים יחד זה בזה בתוך מיכל גדול המובל אחר כבוד אל התנור. כאן, בתנור החם מתרחש התהליך העיקרי שהופך את המרכיבים הללו לזכוכית שאנחנו מכירים.

טוב, עוד לא ממש הזכוכית שאנחנו מכירים. בתנור החם (למעלה מ1,000 מעלות צלזיוס!), נמסים כל המרכיבים והופכים יחד לנוזל צמיגי חסר צורה.

 


 

מתוך התנור שולים הפועלים את הנוזל, באמצעות כלים מיוחדים היישר לתוך תבניות בהם מקבלת הזכוכית את צורתה. ניתן לשטוח את הנוזל על גבי משטח חלק ולקבל מלבן זכוכית גדול שישמש לחלון. ניתן לנפח את הזכוכית בשיטה מיוחדת וליצור ממנה בקבוק או כוס.

במשך השנים למדו העובדים בייצור זכוכית טכניקות שונות כיצד 'לשחק' בצורתה של הזכוכית. כיום, המלאכה נעשתה פשוטה יותר, בזכות עזרתם של המכונות והכלים המכניים.

לאחר שנוזל הזכוכית מקבל את צורתו, הוא מועבר לייבוש ולקירור. משם, נארזים ונעטפים הזכוכיות, כל אחת לפי ייעודה ושימושה, בדרכן לשימוש עבורו יוצרו. כל-כך מהר וכל-כך פשוט.

 

קרדיט תמונות: shutterstock

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.