שלמה מן | יום י' תמוז ה׳תשפ״א 20.06.2021

בקראון הייטס חוששים מניצחון של תומך BDS; "מנסים להטעות"

לקראת הבחירות המקדימות של הדמוקרטים לראשות העיר ניו יורק, הבד"צ בקראון הייטס קורא לאנ"ש להצביע כנגד מועמד אנטישמי. גלויות אישיות באידיש, בעד המתמודד השנוי במחלוקת, הופצו לתושבים. "לא יטעו אותנו"
בקראון הייטס חוששים מניצחון של תומך BDS;
הכרזות בעד המועמד תומך ה-BDS (בעיגול: רבה של קראון הייטס הרב אזדבה)

ביום שלישי הקרוב יתקיימו בניו יורק בחירות למועמדות מטעם המפלגה הדמוקרטית למועצת ולראשות העיר ניו יורק. אחד מן המתמודדים הוא מייקל הולינגסוורת', אפרו־אמריקני, הנחשב לאחד מהתומכים בתנועת ה-BDS נגד ישראל וכמי שמצדד בפעולות אנטישמיות.

בשבועות האחרונים, כדי למנוע נציג פרו פלסטיני, הנתמך בידי גוף אנטישמי, להיבחר למועצת העיר - קראו עסקנים בולטים בשכונת קראון הייטס להירשם כחבר במפלגה הדמוקרטית ולצאת להצביע ביום הבחירות.

רבני קראון הייטס, הרב אברהם אזדבה והרב יוסף ברוין, פרסמו בסוף השבוע מכתב לתושבי השכונה, באנגלית, ובו קראו לכל תושבי השכונה, בני שמונה עשרה ומעלה, ללכת להצביע.

"ההצבעה הזו גורלית", כתבו הרבנים במכתבם (תרגום חופשי). היא זו שתכריע איזה דמוקרט יתמודד בבחירות הכלליות הקרובות. אחד המועמדים למועצת העיר הוא אנישמי חסר כל רסן, המשמיץ את ישראל".

הרבנים הוסיפו: "הקהילה שלנו, והעיר שלנו בכלל, חוות תקופות מסוכנת מאוד. חשוב בעבור הקהילה שלנו, המוסדות שלנו והשכונה שלנו - שכל אחד יילך ויצביע וישפיע כך על זהות המועמד".

בתוך כך, תושבים חב"דים בשכונת קראון הייטס קיבלו גלויות אישיות שבהם התבקשו לתמוך דווקא במועמדותו של הולינגסוורת', תומך ה-BDS, למועצת העיר. על הגלויות כתבו באופן אישי שמותיהם של תושבים וכן מילים באידיש (עם כמה שגיאות לשוניות. חלק מהגלויות נחתמו בשם של פעיל שקרא לעצמו מענדי".

יעקב ברמן, עסקן חב"די בולט בקראון הייטס, אומר ל-COL: "זה מעליב שהולינגסוורת' חושב שכך הוא יוכל להטעות את תושבי השכונה. עם כמה מילים באידיש. בכל הרזומה שלו הוא מפגין ניכור ועוינות ליהודים. הוא לא מאמין בזכותה של ישראל כמדינה יהודית ולכן אנחנו לא נתמוך בו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.