צבי סופר | יום י' תמוז ה׳תשפ״א 20.06.2021

הממשלה אישרה: תוקם ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

בישיבת הממשלה הראשונה בראשות בנט-לפיד אושרה הקמת ועדת חקירה לאסון מירון, בו נספו 45 איש • ראש הממשלה בנט: "על כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא" • המשפחות השכולות: "מקווים שבראשות הוועדה יעמוד אדם שיהיה קשוב לצורכי הציבור החרדי"
הממשלה אישרה: תוקם ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון
זירת האסון במירון בל"ג בעומר (צילום: איחוד הצלה)

הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה הראשונה את הקמת ועדת חקירה ממלכתית בעניין האסון שהתרחש בהילולת ל"ג בעומר בהר מירון.

מנוסח ההחלטה שאושרה בממשלה:

"במסגרת ההחלטה, הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האירוע ובכלל זה תתייחס גם לעניינים הבאים: מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו, מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים ובתוכם גם אירועי פולחן דתיים והמקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים".

מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה: "כפי שהבטחנו, אנחנו מעלים לאישור הממשלה את הצעתם של ידידיי – שר הביטחון, בני גנץ ושר האוצר, אביגדור ליברמן, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון."

"45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא ועל כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא. הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם, אבל הממשלה כן יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד. כפי שאמרנו, ועדת חקירה קום תקום."

"לצד הוועדה, חשוב לומר למתפללים ולכל האנשים שמגיעים למירון – אנחנו נעשה הכל כדי שמסורת החגיגות בל"ג בעומר, ובכל ימות השנה, תמשיך. למירון מגיעים אנשים מכל המגזרים: חרדים, ציונות דתית, מסורתיים, ספרדים, אשכנזים, חילוניים. האחריות שלנו היא להבטיח את ביטחונם, זה תפקיד הממשלה וכך נעשה".

בפורום משפחות הרוגי מירון מברכים הבוקר על החלטת הממשלה בנוגע להקמת ועדת חקירה ממלכתית:

"מדובר בהחלטה מבורכת שתאפשר לנו להתחיל להתרכז סוף סוף בהנצחת זכרם במקום להתעסק במחדלים עצמם. ההחלטה הזו היא החלטה חשובה בהחלט, אמנם היא לא תחזיר לנו את היקרים לנו מכל, אבל לפחות יהיה ביכולתנו לוודא מניעה של אסון נוסף."

"ההחלטה לכאורה היא הייתה אמורה להתקבל כבר בשבוע שלאחר האסון ועצוב שהיינו צריכים להילחם על כך בעצמנו. כולנו תקווה כי יופקו הלקחים וכבר בזמן הקרוב יחלו בתיקון הליקויים לקראת חגיגות ל"ג בעומר תשפ"ב."

"אנחנו מקווים שבראשות הוועדה יעמוד אדם שיהיה קשוב לצורכי הציבור החרדי וידאג לוודא מניעה של אסון נוסף תוך שהוא פועל ברגישות ובנחישות."

מפורום המשפחות השכולות נמסר: "מדובר בהחלטה מבורכת, שתאפשר לנו להתחיל להתרכז סוף סוף בהנצחת זכרם במקום להתעסק במחדלים עצמם. ההחלטה הזו היא חשובה בהחלט. אמנם היא לא תחזיר לנו את היקרים לנו מכל, אבל לפחות יהיה ביכולתנו לוודא מניעה של אסון נוסף".

"החלטה זו לכאורה הייתה אמורה להתקבל כבר בשבוע שלאחר האסון, ועצוב שהיינו צריכים להילחם על כך בעצמנו. כולנו תקווה כי יופקו הלקחים, וכבר בזמן הקרוב יחלו בתיקון הליקויים לקראת חגיגות ל"ג בעומר תשפ"ב".

"אנחנו מקווים שבראשות הוועדה יעמוד אדם שיהיה קשוב לצורכי הציבור החרדי, וידאג לוודא מניעה של אסון נוסף, תוך שהוא פועל ברגישות ובנחישות".

הת' מענדי צדיק, בנו של אריאל צדיק ע"ה מהרוגי אסון מירון, הגיב לאחר החלטת הממשלה: תודה לכל מי שפעלו ועזרו שהדבר הזה אכן יוקם".

במפלגות החרדיות לא ממהרים לברך, וחוששים ממסקנות שלא יעלו עין בעין עם צרכי הציבור החרדי. ח"כ מאיר פרוש בתגובה להחלטה על הקמת ועדת חקירה לאירועי מירון: ״במצבנו הנוכחי אין ספק שהממשלה אינה מחפשת פיתרון אמיתי לנושאים של החרדים ומשום כך גם ההחלטה על מירון לא באה כדי להיטיב עם הציבור החרדי. ימים יגידו איזה קלקולים הועדה הזו תנפיק לחיי הציבור החרדי המאורגן כאן בארץ״.

דברי ראש הממשלה בנט בפתיחת הישיבה: (צילום: לע"מ)

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.