שלמה מן | יום ז' תמוז ה׳תשפ״א 17.06.2021

הפקת ענק מושקעת: ההתוועדות המרכזית של ג' תמוז באשקלון

התוועדות מושקעת, בהפקת ענק שכללה שימוש באמצעים ויזואליים וטכנולוגיים, התקיימה השבוע התוועדות ג' תמוז המרכזית באשקלון, בהשתתפות מאות מתושבי העיר • תושבים ותיקים סיפרו זכרונות מחב"ד במרוקו. השלוחים עוררו את הקהל. והיו גם סיפורים אישיים מיוחדים • COL מגיש סיקור ותיעוד ענק
הפקת ענק מושקעת: ההתוועדות המרכזית של ג' תמוז באשקלון
צילומים: חב"ד אשקלון

אם מי מאנ"ש היה נקלע להתוועדות ג' תמוז המרכזית באשקלון, ועוצם את עיניו, סביר להניח שהוא היה בטוח שהגיע לכינוס השלוחים העולמי או שמא לאחד ממעמדי הרבבות בארנה או ביד אליהו.

הפקה ייחודית, שימוש באמצעים ויזואליים וטכנולוגיים - הפכו את ההתוועדות המסורתית באשקלון לרגל יום ההילולא ה-27 של הרבי, לערב מושקע ומרומם ולחוויה בלתי נשכחת.

כשש מאות תומכים, ידידים וחברי הקהילות של עשרים בתי חב"ד באשקלון התאחדו וקיימו ערב מיוחד, סביב שולחנות ערוכים בסעודת מצווה עשירה, עם תזמורת, ואוירה חמה וקהילתית.

כולם יחד, אבל גם כל קהילה ויחודיותה. האולם החדש והיוקרתי "דולוס", ששוכן במרינה על חוף ימה היפה של אשקלון, היה כמו מפה של העיר, כשכל שלחן או שניים משתייכים לבית חב"ד אחר, כשהמקורבים והתומכים יושבים באהבה ובאחדות ומתוועדים עם השליח שלהם.

מיד לאחר אמירת פרקי תהילים בידי הרבנים והשלוחים הותיקים, הרב מענדי גורליק והרב חיים אטיאס, ניגשו התורמים מר גבריאל מכלוף ומר אלי אלעזרא, פטרוני האירוע, הדליקו נר נשמה וקיבלו אות הוקרה מהשליח הרב משה וילנקין, כשלאחר מכן החלה תוכנית הוידאו המיוחדת, בה נאמו שלוחי הרבי לעיר, בשילוב של סיפורים מרגשים וראיונות של תושבי העיר על הרבי ועל הניסים המופלאים שחוותה אשקלון.

כך, התרגש האולם כולו מדבריו של האב השכול ר' מוטי מוריוסף, שסיפר שמאז הירצחו של בנו הקדוש החייל יובל הי"ד, בוגר בית ספר חב"ד אשקלון – הוא יוצא יחד עם השליח הרב מענדי וולף למבצע תפילין מידי יום שישי עם התפילין של בנו האהוב.

"נשכפל את ההצלחה של מבצע תפילין לדוכנים בכל העיר", אמר האב המרוגש, כשדמעות זולגות מעיני כולם.

תושבים ותיקים של העיר סיפרו זכרונות מחב"ד במרוקו, וסייעו לידידים של חב"ד משנת תשפ"א לחוש שהם מהווים המשך של מהפכה ושליחות ותיקה וחובקת עולם, שמכינה את העולם כולו לקבלת פני משיח.

השליח הראשי של הרבי לאשקלון הרב מנחם ליברמן פתח בדברים ולאחריו נאמו הרב שמואל חדד, מבית חב"ד לסטודנטים, הרב פרץ חן והרב לוי פלס מבית חב"ד אגמים, הרב אריה פרוס מנווה הדרים, הרב נריה אמיתי מעין הים ועוד, וכך שלוחי הרבי באשקלון נאמו וריתקו את הקהל בתובנות וסיפורים, בדברי תורה והתעוררות.


צפו בנאומו המלא של הרב ליברמן >>


לאחר ברכת ראש העיר, הוקרן סרט מדהים מילדי המוסדות כשהשליח ומנכ"ל המוסדות, הרב שמואל גרוזמן ממחיש את המהפכה שעברה העיר אשקלון  מאז ג' תמוז בכוחו של הרבי.

 בהתרגשות רבה נעמד הקהל על רגלי והריע ממושכות לפעילות המבורכת של שלוחי הרבי בעיר.

לצד ניגונים, וידאו מהרבי, ריקודי שמחה ודברי התעוררות בקשר לג' תמוז, סיים ר' מוטי זלמנוב את המחזור הארבעים ברמב"ם ברוב עם, כשלאחר מכן התקיימה הגרלה על דולר מהרבי לברכה והצלחה בין כל המשתתפים שקיבלו ע"ע החלטה טובה, שתרם הרב אהרן פרוס משלוחי הרבי לאשקלון.

קהל המשתתפים יצא בהתעוררות רבה לחיזוק הקשר לרבי ולחב"ד, כשביציאה כל משתתף קיבל תשורה מיוחדת – בקבוק יין מכוס של ברכה שהעניק הרבי.


נאומו המלא של השליח הרב אריה פרוס >>


צפו בנאומו של השליח הרב מנחם וולף >>


צפו בסיפורו האישי של ר' נריה אמיתי, שהוקרן בכינוס: מי הרבי בשבילי? >>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.